Sprawozdanie wrzesień 2020

przez Promyczek
Odsłony: 426

Witamy po długiej przerwie na naszej żłobkowej stronie. Za nami wrzesień – miesiąc adaptacji, czas trudnych rozstań, przystosowania i akceptacji nowych warunków, sytuacji i doświadczeń. W pierwszym tygodniu poznaliśmy naszą salę, w której mamy wydzielone miejsce na jadalnię, w niej wybraliśmy swoje miejsca przy stole. Na naszej sali jest dużo zabawek i biblioteczka z książeczkami, które bardzo lubimy przeglądać z naszymi Paniami.

d18 d15

d17 d23

 

Mamy oddzielną sypialnię i śpimy na leżaczkach, w kolorowej pościeli. Jest także łazienka, w której często i chętnie myjemy rączki, oraz uczymy się korzystać z toalety.

d30

Miejscem szczególnym jest szatnia, w niej żegnamy i witamy naszych rodziców, są tam szafeczki na nasze ubrania, a każda z nich oznaczona jest osobistym znaczkiem.

d33

Miejscem prowadzącym do szatni jest wózkownia, w której jest galeria ,, Małego

Picasso’, w której z dumą prezentujemy nasze prace.

d32

A pierwszą pracą plastyczną w tym roku szkolnym, wykonaliśmy bardzo starannie, łącząc gronko do gronka stempelkiem z winnego korka... To nawiązanie do święta naszego miasta Zielonej Góry.

d1 d3

d5 d10

Na naszych zajęciach przypomnieliśmy sobie reguły panujące w żłobku i wspólnie ustalaliśmy zasady ,,kodeksu’’ żłobkowicza. Doskonałym pomysłem na utrwalenie zasad była zabawa specjalnie do tego przygotowanymi symbolami i znaczkami.

d20 d21

d22 d27

 

,,Dzień dobry Tato i Mamo kochana,

dzień dobry wszystkim mówię już od rana.

Dzień dobry wołam do pana sąsiada,

dzień będzie dobry nawet gdy deszcz pada...’’

Znamy również trzy magiczne słowa; dziękuję, proszę i przepraszam i staramy się na co dzień o nich pamiętać. Uczymy się form grzecznościowych, kulturalnego zachowania i wzajemnego szacunku. Dbamy o porządek w naszej sali, segregujemy zabawki, odkładamy je na swoje miejsce. Umiejętność segregowania stosujemy w praktyce na co dzień, w trakcie sprzątania po skończonej zabawie jak również podczas naszych zajęć i tworzenia zbiorów.

a23 a27

W zabawach takich jak: ,,Co zniknęło? ,,Co tu nie pasuje?’’ lub ,,Zabawki do pary’’ uczymy się logicznego myślenia, ćwiczymy koncentrację uwagi, spostrzegawczość i pamięć.

a29 a9

a10 a20

a11

Nieco trudności sprawia nam czekanie na swoją kolej i umiejętność dzielenia się zabawkami, ale wciąż próbujemy opanować tą trudną sztukę. Z dużym zainteresowaniem wysłuchaliśmy opowiadania o Marysi, która nie potrafiła się dzielić, a po rozmowie z naszą Panią, postanowiliśmy być bardziej wyrozumiali dla naszych kolegów i zgodnie się z nimi bawić.

a5 a4

Cierpliwością i dokładnością wykazaliśmy się, wykonując pracę plastyczną pt,, Jestem niedźwiadkiem'’.

a7

Rwanie papieru na malutkie kawałeczki i staranne przyklejanie malutkich kawałeczków to nie lada wyzwanie dla naszych malutkich paluszków i świetne ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

a1 a3

a15 a16

a17 a18

Tak upłynął wrzesień – czas przywitać jesień! Jak jesień to dużo mniej słoneczka pewnie trochę deszczyku i nieco chłodu ale za to ile kolorów! O pięknych barwach jesieni i jej skarbach rozmawialiśmy na naszych zajęciach. Z ciekawością przyglądaliśmy się ilustracjom. Wyszukiwaliśmy na nich cech charakterystycznych dla tej pięknej pory roku.

e1 e3

e5 e6

Segregowanie listków to ćwiczenie pozwalające utrwalić nazwy kolorów. I super sprawa! Tak samo, jak podrzucanie ich w górę, łapanie czy szuranie...

e7 e8

e10 e11

e14 e13

Nasza praca plastyczna również mieniła się piękną paletą barw. Z całą pewnością wykorzystamy jeszcze jesienne dary do naszych kolejnych zabaw.

e16 e17

e18 e19