Sprawozdanie luty 2020.

przez Promyczek
Odsłony: 157

„ Poznajemy polarne zwierzęta”

               Tydzień naszych zajęć rozpoczęliśmy od zapoznania się z lodową krainą – Arktyką i Antarktydą. Opowiedzieliśmy o panującej tam pogodzie oraz zamieszkujących zwierzętach.

 104 135

172

               Podczas zabawy „Ukryte polarne zwierzęta” wyszukiwaliśmy tylko te, które zamieszkiwały biegun północny i południowy.

155 202

               Naszą spostrzegawczość ćwiczyliśmy przyporządkowując maskotkę do ilustracji, która je przedstawiała.

183 174

„ To jest mały Eskimosek

Ma czerwony z mrozu nosek.

Ma kubraczek z futra foki

Co mu mocno grzeje nogi.”

               Rozmawialiśmy kto zamieszkuje biegun polarny – Eskimosi. Pani przedstawiła nam jego wizerunek,

powiedziała czym się zajmuje oraz gdzie mieszka.

106 107

156 162

               Zaciekawieni życiem Eskimosów zbudowaliśmy samolot i polecieliśmy do ich krainy.

137  146

165

Tam łowiliśmy ryby, chowaliśmy się do igloo, jeździliśmy na łyżwach oraz witaliśmy się jak Eskimosi pocierając nosek o nosek.

195 171

164 157

140 128

4

               Wysłuchaliśmy historyjki obrazkowej o przygodach pingwinka, który był głodny i chciał złowić rybę.

136 161

„ O jak przyjemnie i jak wesoło

Pingwina tańczy się…

Raz nóżka lewa,

Raz nóżka prawa

Do przodu, do tyłu

I raz, dwa, trzy…”

               W rytm słów tej piosenki tańczyliśmy w kole wiązanym poruszając się jak pingwiny.

105 116

118 191

               Podczas zabawy ruchowej „Kry” poruszaliśmy się wokół nich, na sygnał każdy z nas musiał odszukać swoją krę i na nią naskoczyć.

145 189

192

               Na zajęciach plastycznych wyklejaliśmy kulkami z bibuły sylwetę pingwina.

114 186

Walentynki

               Pani przeprowadziła z nami pogadankę na temat zwyczaju walentynkowego, historii i tradycji obchodzenia „Dnia świętego Walentego”. Wysłuchaliśmy również wiersza pt. „ Walentynki” .

147 160

               Ciekawym zadaniem było dla nas ułożenie z pociętych pasków czerwonej bibuły serca.

100 133

143 166

               Podczas zabawy ruchowej przy melodii „Serduszko puka w rytmie cza – cza” tańczyliśmy w rytm muzyki w rękach trzymając serduszko; na przerwę w muzyce wymienialiśmy się sercami między sobą.

113 122

167

               Dużo radości sprawił nam taniec z balonami. Tańczyliśmy w parach trzymając balonik plecami, brzuszkami czy kolankami.

99 3

Łączyliśmy też serduszka w pary.

130 134

149 169

               Spośród rozsypanych na dywanie serc musieliśmy wybrać te, o które poprosiła nas Pani.

127 179

               Dobierając się w pary poruszaliśmy się w rytm muzyki. Na zakończenie tańca i pożegnanie dawaliśmy sobie buziaki.

159 123

117  111

               Sprawność naszych rączek ćwiczyliśmy ozdabiając szablony serc.

180 181

194 197

               Bardzo podobała nam się rywalizacja, w której na taczkach woziliśmy balony do obręczy. Kto z nas zrobił to najszybciej był zwycięzcą.

187 184

 

               W dzień zakochanych śpiewów przy użyciu instrumentów oraz tańców nie było końca.

177 108

103

 

Koty, kotki i kocięta…

 

„Miauczy kotek: miau, miau, miau

Z Tobą się przywitać chciał”

 

               Siedząc w kole witaliśmy się z kotkiem cytując rymowankę i podawaliśmy go następnej osobie naśladując jego głos.

6 7

8 19

20

               Kotki bardzo lubią bawić się włóczką więc i my naśladując koty rzucaliśmy do siebie włóczkę wymawiając imię kolegi, do którego ją toczymy.

22 23

24 25

               Na dywanie Pani rozłożyła różnego koloru miseczki. Naszym zadaniem było dopasowanie kotka do tego samego koloru miski.

26 27

29 36

                              Co to były za kocie harce! Musieliśmy pokonać przeszkody, aby dostać się do upragnionej miski z mleczkiem – nie było to wcale takie proste zadanie.

41 42

48 53

54 56

               „My jesteśmy kotki dwa

                     Każdy z nas pazurki ma…”

               Tańcząc w kole wskazywaliśmy poszczególne części ciała kotka.

57  58

               Bardzo zainteresował nas teatrzyk pt. „Chory kotek”, który opowiadał o kocie, którego bardzo bolał brzuszek i musiał przejść na dietę.

73 74

76 59

63 64

65

 „ Chodzi kotek koło drogi

Cichuteńko stawia nogi

Cichuteńko się zakrada

   Nic nikomu nie powiada…”

               Wypowiadając słowa wierszyka przekazywaliśmy koci ogon kolegom.

78 79

81 82

               Kończąc koci tydzień zajęć śpiewaliśmy piosenki o kotkach oraz wykonaliśmy pracę plastyczną – gąbkami kolorowaliśmy postać kota.

91 92

93 94

96 95