Sprawozdanie czerwiec 2019.

przez Promyczek
Odsłony: 677

Tato już lato.
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody….

       Czerwcowe dni w żłobku upływały nam w słonecznym blasku i swobodnej zabawie wśród zieleni naszego podwórka.

7 8

21 9

Dobra zabawa to nasze prawa! Co to za prawa pani nam opowiada...

32 33

O tym, że dziecko to także człowiek, tyle że jeszcze mały!  Pamiętać powinien każdy dorosły, ten młody i ten stary!

34 35

Znamy swoje prawa do opieki nad nami, prawa do miłości taty i mamy.

 Już teraz przykład bierzemy, bawiąc się lalkami.

36 42

45 46

 Przytulamy, myjemy, gotujemy i karmimy...

 Robimy zakupy...

37

 Do lekarza prowadzimy...

47 50

51 55

Biegniemy do apteki, po leki:)

54

 A gdy dorośniemy tak się swoimi dziećmi zajmiemy i będziemy się troszczyć o dziadków i o rodziców... Bo bardzo, ale to bardzo ich kochamy! Dużo piosenek im zaśpiewamy!

 Już niedługo na naszej scenie rozpocznie się niesamowite wydarzenie. Będziemy żegnać nasz żłobek ukochany, będą łzy naszej pani i pewnie też mamy :)

 Zanim nastąpi to przedstawienie, pobawimy się w piratów. Na pocieszenie...

57 58

59 66

My piraci, piegowaci

mapa to nasz znak.


Odnajdziemy każdą wyspę,

zatopiony wrak.

68 69

70


Nie będziemy zbójowali,

po co nam ten stres.

Wszystkie wyspy przeszukamy,

aż po morza kres.

72

Hej, piraci!

Hej, kamraci!

Płyńmy razem w świat,

tam gdzie sławny Barbarossa

w skale ukrył skarb.

Ahoj!

75 87

Lubię podróże…te małe i te duże.

88 91

96 97

Pojedziemy po przygody samochodem i pociągiem.

 Polecimy w chmury wielkim samolotem, popłyniemy statkiem albo wodolotem.

Musimy się spakować, specjalnie na lato.

103 110

112

Jedziemy na wakacje Mamo i Tato…

 

Jedzie pociąg, jedzie pociąg .

A w pociągu dzieci.

Jadą, jadą na wakacje, słonko jasno świeci…

1 2

4 5

 

 

 

Sprawozdanie maj 2019.

przez Promyczek
Odsłony: 785

 

W naszym życiu poznajemy i stosujemy różne zasady. Na naszych zajęciach dowiedzieliśmy się, po co są zasady i dlaczego warto je stosować. Wiemy, jakich zasad należy przestrzegać w życiu codziennym, w żłobku na sali zabaw oraz na podwórku.

W1 W4

W6 W10

Poznaliśmy ciekawe opowiadania o dzielnych strażakach, ratowników z ,,Karetki Edka’’ i pracy policjantów. W skupieniu oglądaliśmy interaktywną bajkę pt. ,,Czerwone, żółte zielone’’.

 

 Książeczki, ilustracje znaków drogowych i sygnalizatorów świetlnych oraz usłyszane historie pomogły nam zaznajomić się z podstawowymi zasadami ruchu drogowego.

W11 W12

W14

Zostaliśmy zaproszeni do wspólnej zabawy ruchowej ,,Bezpieczni na drodze’’.  Bardzo chętnie demonstrowaliśmy przejście przez ulicę po pasach i przy sygnalizacji świetlnej.

 

Wcielaliśmy się w role pojazdów, pieszych i stróżów prawa ;)

Praca plastyczna dotyczyła umiejętności rozróżniania kolorów i stosowania ich symboliki w praktyce, podczas przechodzenia przez jezdnię, po przejściu dla pieszych.

W zieleni łąka majowa,
gdzieś w trawie świerszczyk się chowa. 
Nastroił skrzypce maleńkie, 
gra zielone piosenki. 
 Dla mamy piosenki, dla mamy, 
dla mamy piosenki dla mamy...

Na majowej łące nie tylko świerszcze dają koncert... Dzieci śpiewają dla mamy i dla taty i rosną na ich pociechę jak przepiękne kwiaty.

 

"Łąka tylu ma mieszkańców,
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek - o! Różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały,
Obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci,
Więc zatańczmy z nimi chwilę."

B32 B33

B39 B40

B45 B47

 

Przygoda na łące rozpoczęła się od wysłuchania wiersza „Łąka” I. Salach  i poznania sylwetek mieszkańców łąki oraz zabawach muzyczno-ruchowych. Przy piosence „Mała pszczółka” i ,,Pszczółka Maja’’ tańczyliśmy, wirowaliśmy, fruwaliśmy tak wspaniale, że i nam wyrosły małe czółka ;0

B48 B49

B58 B63

B68 B70

Były również zagadki słuchowe ,, Czyje to głosy ‘’ połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi i zabawami ruchowo-muzycznymi naśladowaliśmy bzyczenie osy, buczenie bąka, lot trzmiela, wesołych pszczółek, motylków i złośliwego komara! Rozbawiły nas żabki, zadziwiły boćki i odwiedziny niedźwiadka...

Zdobyliśmy tajemną wiedzę z życia pszczół i poznaliśmy pracę pszczelarza...

B1 B2

B4 B11

B18 B31

Gdy na dworze pada deszcz... bawimy się na łące, w naszej sali ;)

B74 B75

B76 B77

B78 B79

B80

Rozwiązujemy zagadki... Wykonujemy zadania w skupieniu i z dużą radością poznawania świata.

B35 B37

B82 B83

Ekspresyjnie i spontanicznie wyrażamy emocje uczucia w tańcu i w zabawie…

B72 B73

B68 B67

Robimy doświadczenia, bawimy się kolorami...

A1 A2

A3 A5

Ćwiczymy paluszki, zdolności manualne i plastyczne, jako mali artyści i pociechy naszych kochanych rodziców. To dla Mamusi korale dla Tatusia portret i obrazek szczęśliwej rodzinki :)

A6 A8

A11 A16

A35 A41

A42

Mamo, Mamo piękna Mamo bardzo kocham Cię...

Tato, Tato silny Tato bardzo kocham Cię...

Dla Ciebie serduszko,

Dla Ciebie buziaki

Dla Ciebie słoneczko dziś maluję kwiatki...

A27 A29

A30 A32

Na naszych zajęciach rozmawialiśmy o roli rodziców w naszym życiu, o wspólnych zabawach sposobie spędzania czasu z Mamą i Tatą, sposobie wyrażania uczuć i emocji. Budowania więzi rodzinnych przez okazywanie sobie miłości, szacunku, empatii. Umiejętności dzielenia się, obdarowywania i pomagania sobie nawzajem.

A20 A21

A23 A25

 W zabawach tematycznych – w dom, widać, jakimi doskonałymi jesteśmy obserwatorami rzeczywistości. Codzienność i zwykle zajęcia są dla nas fascynujące, naśladujemy je z niezwykłą radością...

A14 A15

A45 A53

A56 A64

 

      Bardzo ucieszyły nas odwiedziny mamy Hani. Nasz wspaniały gość przybył prosto z Krainy Eksperymentów i poprowadził dla nas wspaniałe warsztaty.     Przy naszym aktywnym udziale i z pomocą kilku magicznych składników przygotował pięknie kolorowe, mięciusie i  doskonale rozciągliwe... gluty! I mogliśmy zatapiać w nich rączki,  wyrabiać placuszki, wykrawać figurki, lepić i ugniatać.. To prawdziwa przyjemność, fascynująca przygoda i super zabawa - z Krainy Eksperymentów

G1 G4

G5 G6

G10 G11

G16 G17

 

 

 

Sprawozdanie kwiecień 2019.

przez Promyczek
Odsłony: 928

,,Słońce to gwiazda, świeci na niebie.
Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?

Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zadbany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.

A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.’’

Wierszem pt,,Planety’’ B. Formy rozpoczęliśmy nasze kosmiczne przygody.

A9 A10

A6

Zanim wyruszyliśmy w podróż kosmiczną, dowiedzieliśmy się, co to jest kosmos, słońce, księżyc i planety. Szukaliśmy swojego miejsca we wszechświecie:
Rozmawialiśmy o tym, gdzie mieszkamy, jak nazywa się nasza miejscowość, kraj, kontynent, planeta i gdzie się znajduje? Oglądając plakaty, książki i multimedialne materiały zdobywaliśmy ,,kosmiczną’’ wiedzę i poznaliśmy nowe słowa i ich znaczenia np. kosmos, przestrzeń kosmiczna, Układ Słoneczny, UFO, pojazd kosmiczny, skafander…

Podczas zajęć ruchowych, słuchaliśmy ,,kosmicznych’’ melodii i wirowaliśmy z planetami, wokół Słońca, po orbitach...

A7 A13

A14

Budowaliśmy kosmiczne pojazdy a w ramach prac plastycznych malowaliśmy kosmos. W kolejnym etapie powstały zielone ludki – wykonane metodą płaskiego origami.

A11 A12

A1 A3

...Czy wy wiecie, że w rakiecie najciekawsza podróż w świecie?
Proszę wsiadać do rakiety, niepotrzebne nam bilety...

A15 A28

A29

Już rakieta w niebo strzela, proszę trzymać się fotela...

A19 A20

A22 A23

Poleciała rakieta do dalekich gwiazd, pokazała mleczną drogę i tak zaczęliśmy niesamowitą przygodę...

A16 (2) A17

A27

 

Może wiecie. Czy nie wiecie?

A21 (2)


Ufoludki są na świecie... Są też kosmici i kosmonauci, mali artyści i astronauci ;)

Co roku w kwietniu obchodzimy Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Celem jest rozpowszechnianie literatury dziecięcej i wprowadzenie nawyku czytania dzieciom. Książka kształtuje wyobraźnię, rozwija myślenie, słownictwo i dostarcza wielu wspaniałych przeżyć.

Wszystkie zajęcia, zabawy i działania związane były w tym tygodniu z książką.

Dowiedzieliśmy się o ciekawym i magicznym miejscu, jakim jest biblioteka, o regułach zachowania się w tym miejscu o możliwości wypożyczenia ciekawych lektur, konieczności dbania i poszanowania książek.

W1 W2

W4 W8

Oglądaliśmy wybrane książeczki, kolorowe obrazki w ulubionych bajkach i wysłuchaliśmy pięknych opowieści.

W10 W12

Na zajęciach plastycznych przygotowaliśmy ozdobne zakładki do naszych książeczek z domowych półeczek.

W16 W18

W19 W20

‘’W kurniku od rana coś się dzisiaj dzieje: 
kury gdaczą z całej siły, kogut głośno pieje. 
Już nadeszła wiosna, skorupki pękają,
a kurczątka co sił w nóżkach kurom uciekają...’’

Przygotowania do świąt Wielkanocnych minęły bardzo pracowicie. Przygotowaliśmy cudowne dekoracje zabawne kurczaczki, zajączki i wesołe stadko baranków...

B6 B8

B19 B20

B22 B24

B26 B27

Rozmawialiśmy o zwyczajach związanych ze świętami Wielkiej Nocy, podziwialiśmy ozdoby, poznaliśmy wiosenne symbole i ich znaczenie.

B1 B2

B5

Przygotowaliśmy koszyczek ze święconką i udekorowaliśmy naszą salę pięknymi pisankami.

B9 B13

B16

 Wytrwale ćwiczyliśmy pamięć i koncentrację układając zbiory pisanek wg wielkości i kolorów, tworzyliśmy szlaczki i rytmy.

 B29 B31

B33

Poznaliśmy dużo nowych piosenek związanych z tematyką wiosenno-świąteczną i w rytm tych melodii wyruszyliśmy do żłobkowego ogródka w poszukiwaniu zajączka…

B34 B39

B40 B41

B42

,,Nasza Ziemia to piękna kraina,
na niej skały, lądy, morza.
Wiele różnych przedziwnych zjawisk
i tajemnic w sobie chowa.
Wszyscy zawsze dbajmy o Ziemię, 
aby oazą dla nas była.
By jej człowiek nie zaśmiecał,
pełnią życia nam tętniła...’’


 Nasza piękna niebieska planeta wymaga od nas szacunku i opieki a w kwietniu ma swoje święto.

A85 A81

A79 A82

 Oglądając ilustracje przedstawiające naturalne piękno naszej Ziemi, rozmawialiśmy o sposobie dbania o nią. Porównywaliśmy obrazek brudnego, zanieczyszczonego miasta z czystymi lasami, górami, rzekami i zastanawialiśmy się co możemy zrobić, by żyć w czystym, zdrowym  środowisku bez zanieczyszczeń...

A75 A76

Inscenizacja wg wiersza G. Koby utwierdziła nas w przekonaniu, że maluchy takie jak my też mogą być przyjaciółmi Ziemi i małymi ekologami...

,,Była sobie książeczka
A w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka, srebrzysta, biała,
Aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem 
Dzieci niegrzeczne
I zabrudziły całą rzeczkę...’’

A30 A34

Pracowite zuchy z nas,

posprzątamy cały las...

A35 A37

A39 A43

A46

Wysoko stawiamy sobie poprzeczkę.

Oczyścimy także rzeczkę.

 

Bo jesteśmy Ekoludki, z nami swiat będzie czyściutki!

A jak segregować śmieci, nauczymy wszystkie dzieci

A63 A68

A72 A73

Rybki w stawie się pluskają, czystą wodę teraz mają ;)

A49 A50

A54 A57

Zawsze w nasze urodziny mamy tak szczęśliwe miny…

urodziny 1 urodziny

urodziny 3

 

 

 

 

 

 

Sprawozdanie - marzec 2019

przez Promyczek
Odsłony: 865

,,Marzec, marzec pięknie się wystroił
Teraz, teraz razem z dziećmi stoi
I gromadkę uśmiechniętą pyta: 
Jakie dzisiaj święto?

Zapamiętaj sobie
Dzisiaj jest "Dzień Kobiet”

K26 K28

K29 K30

Wszystkie Panie duże i małe w radosnym nastroju obchodziły swoje święto. Zostały  obdarowane przez naszych chłopców życzeniami, uśmiechami i wiosennymi kwiatkami.

K31

Z okazji tego szczególnego święta, rozmawialiśmy o roli kobiet w życiu, o ich zadaniach i zajęciach. O tym, jak są dla nas ważne jak  dobre, kochane, piękne i bardzo zapracowane!

K2

 Poznaliśmy zawody i prace, które często wykonują panie.

 Jaki zawód wykonuje pani,
której zajęciem jest gotowanie? 

K3 K4

  Pani za sklepową ladą, kupujących grzecznie wita.
Tu odważy, tam domierzy, towar dobry, tani, świeży...

K6 K7

K9 K14

Panie kelnerki gości witają.

 Na ciasteczko i mleczko

uroczo zapraszają...

K17 K20

,,Teatr to jest widownia i scena,

 Niby nic magicznego w tym nie ma.

 Aż do chwili, gdy nagle na scenie

 Dziwnie zacznie się działać przedstawienie.

Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze

 Czarodziejskie jest to, na co patrzę.

 Gdy się tylko podnosi kurtyna,

 To od razu czar działać zaczyna

 Każda bajka się staje prawdziwa.

 Gaśnie światło i scena ożywa.

 Wszystko może się zdarzyć na scenie,

Działa czar, póki trwa przedstawienie.’’

      W marcu  obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Teatru. Dowiedzieliśmy się, czym jest teatr i po co on jest? Dlaczego teatr jest nazywany miejscem  magicznym... Uważnie przyglądaliśmy się ilustracjom związanym z teatrem. Dowiedzieliśmy się, gdzie mieści się scena, kurtyna, gdzie są kulisy a gdzie widownia, kim jest widz, aktor, sufler, charakteryzator... Poznaliśmy rodzaje teatrów i wiele pojęć z nim związanych.

A1 A2

A5 A24

Bawiliśmy się kukiełkami i malutkimi pacynkami. Bardzo chętnie wcielaliśmy się w różne role, bajkowe postacie i z wielkim zaangażowaniem tworzyliśmy swoje scenki i teatralne spektakle. Doskonali z nas aktorzy!

A22 A23

     Mieliśmy okazję zobaczyć niezwykle interesujący teatrzyk cieni... Z wielką przyjemnością rozwiązywaliśmy zagadki... Kto się ukrył za parawanem?

A10 A15

A19

     Praca plastyczna była również powiązana tematycznie. Wykonaliśmy teatralną scenę z prawdziwą kurtyną i aktorami. Naszym kolejnym zadaniem było dołączyć do postaci wilka trzy świnki w formie stempli i na końcu pastelami pokolorować obrazek.

A77 A78

A79 A82

     Bajkę pt. ,,Trzy świnki’’ mogliśmy oglądać na scenie naszego ,,Zajączkowego’’ teatru...

Najpierw jednak musieliśmy udać się do kasy, by zakupić bilet na to wyjątkowe wydarzenie...

A26 A27

Znaleźć swoje miejsce, by wygodnie zasiąść i obejrzeć przedstawienie...

A28 A29

     Dawno temu w małym domku, mieszkały z mamą trzy małe świnki. Kiedy były już duże, mama wysłała je w świat, aby poszukały szczęścia w życiu...

A35 A36

      Świnki przemierzały świat i poszukiwały miejsca, gdzie będą mogły zbudować dom.

A38 A43

Kiedy znalazły dla siebie odpowiednie miejsce, każda z nich wybudowała sobie dom. Pierwsza świnka przygotowała swój domek ze słomy. Druga świnka wykorzystała drewno i konstruowała swój domek dłużej niż siostra. Natomiast trzecia świnka zbudowała domek z cegieł. Praca była trudniejsza i dłuższa...

Pewnego dnia do okolicy, w której mieszkały małe świnki, zawitał zły wilk...  

A41 A48

Mała świnko, mała świnko, uchyl drzwi, pozwól wejść mi do środka.
Świnka wyjrzała przez okno i kiedy zobaczyła wilka, odpowiedziała:
- Nie, nie otworzę ci drzwi, odejdź!
Wilk odrzekł na to: 
- Otwórz, bo się zdenerwuję, a wtedy nadmę się i dmuchnę tak mocno, że nie będziesz już miała domu.
Mała świnka bardzo się przestraszyła, ale drzwi nie otworzyła. 

A55 A56


Wilk nabrał powietrza i dmuchnął z całych sił. Domek rozleciał się na kawałki. Biedna świnka bardzo się bała. Żeby się ratować, uciekła do drugiej siostry.

A59

 Ale i tamten domek nie był zbyt wytrzymały. Coraz bardziej głodny wilk znowu zaczął dmuchać. Niestety, domek z drewna zawalił się.

A60

Małe, przerażone świnki postanowiły ukryć się u trzeciej siostry. Wilk przyszedł do następnego domku, licząc na wypróbowany sposób... Nic z tego. Wilk dmuchał coraz mocniej i mocniej, ale domek nadal stał na swoim miejscu...

A68 A73

A76

 


,,Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach...’’

    Terapeutyczną bajką "Na wiejskim podwórku" Tatiany Jankiewicz rozpoczęliśmy kolejny tydzień naszych zajęć. Poznaliśmy różne zwierzęta zamieszkujące w wiejskich gospodarstwach.

W1 W22

W82

Oglądaliśmy je na kolorowych ilustracjach, słuchaliśmy wierszyków, krótkich bajeczek i piosenek.

W76 W83

Nasza ulubiona to ,,Stary Donald farmę miał’’ , ,,Kaczuchy’’ i ,,Koniki’

Noga goni nogę 
Bujają koniki 
Stukają kopytka 
W rytm muzyki 
Jedna noga tupie: tup, tup, tup 
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk 
Konik skacze sobie: hop, hop, hop 
Koniku w drogę! Wioooooooooooo! 

     Bardzo lubimy naśladować zwierzątka, ich sposób poruszania się i wydawane przez nie odgłosy. Z dużą satysfakcją wykonaliśmy wszystkie ,,gospodarsko-rolnicze zagadki’’

W24 W28

W69

 i z przyjemnością bawiliśmy się figurkami zwierząt.

21 marca przywitaliśmy nową porę roku Wiosnę!

B12 B17

B14 B15

Podziękowaliśmy pani Zimie, wyprowadzając grzecznie symbolizująca ją Marzannę. Pożegnaliśmy się też z topniejącym bałwankiem, pozwalając spłynąć mu z nurtem rzeki... Do zobaczenia za rok.

Zawołaliśmy głośno ,, Wiosno! Wiosenko! Gdzie jesteś, powiedz nam...

B28 B34

I pojawiła się wiosna! Wszędzie zrobiło się zielono i radośnie, bo słoneczko zaczęło grzać i świecić coraz mocniej. Obdarowała nas Wiosenka pięknymi kwiatuszkami i zaśpiewała razem z nami...

,,Zielona trawa, zielony mech, zielona żaba rechu, rechu rech...’’

,,Przyszła Wiosna,  przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Złote włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

I motyle z biedronkami tańczą między kwiatuszkami... ‘’

B50 B52

Na naszej magicznej łące zrobiło się wesoło i bardzo kolorowo! Zakwitły pierwsze wiosenne kwiatki, przyleciały motylki, pszczółki, biedroneczki i pojawiły się żabki w towarzystwie bocianów. A my z ochotą rozwiązywaliśmy przyrodnicze zagadki i z ciekawością wsłuchiwaliśmy się w odgłosy wiosny oraz opowiadania o bardzo głodnym misiu, który obudził się z zimowego snu.

B41 B42

B43 B44

B48 B49

 

Sprawozdanie - luty 2019

przez Promyczek
Odsłony: 1090

 


,,Śnieg zasypał pola, lasy.
Dokąd lecą głodne ptaki?
Kto je karmi po zamieci?
Kto? 
Wiadomo, małe dzieci.
O, już biegną dwie dziewczynki.
Rozsypały okruszynki.
Zjadły ptaszki chlebek biały.
Ćwir, ćwir – pięknie dziękowały.’’

W2 W3

     Wiersz W. Domeradzkiego „Ptaki i dzieci” wprowadził nas w tematykę naszych tygodniowych zajęć. Oglądaliśmy piękne ilustracje ptaków, poznaliśmy ich nazwy. Dowiedzieliśmy się, które ptaki zostają z nami na zimę, a które odlatują do dalekich krajów. 

W4 W5

W6 W7

W9 W11

     Zimą , gdy pada śnieg lub marznący deszcz, gdy jest niska temperatura, a dni są bardzo krótkie, ptakom zaczyna brakować pożywienia, dlatego należy im pomagać. Trzeba działać odpowiedzialnie, tak by ptaszkom nie zaszkodzić! Pani pokazała nam  różne ziarna (pszenicy, słonecznika, kukurydzy, kaszy), którymi można dokarmiać ptaki.

W13 W17

W18 W20

W23 W24

Pokazała nam różne karmniki, były bardzo ciekawe... i przygotowała nam piękne ,,ptasie stołówki’’, do których zaprosiliśmy kukiełkowe ptaszki, a niebawem będą w nich się stołować prawdziwe wróbelki, sikorki może i gile, a z całą pewnością gołębie, które często odwiedzają nasze żłobkowe podwórko.

W27 W32

W41 W43

W57

Zgodnie z tematem wykonaliśmy naszą pracę plastyczną pt. ,,Ptasia stołówka’’.

W42

Luty – mroźny środek zimy
To 14-sty Walentyny!
Każdy serce dziś rysuje,
Komuś dzisiaj podaruje.
Walentynki! Walentynki!
Dla chłopczyka i dziewczynki.

Na ten szczególny dzień przygotowaliśmy urocze serduszka dla osób, które są nam najbliższe i przez nas kochane. Starannie ozdabialiśmy farbami i stemplami, w tym niekonwencjonalnymi warzywnymi!

A15 A20

A21 A16

A17

Włożyliśmy w to duuużo serca!

Serduszka i kolor czerwony (powszechnie znany - symbol miłości) towarzyszył nam we wszystkich naszych zabawach, głównie muzyczno-ruchowych, poznawczych i ćwiczeniach, rozwijających pamięć i koncentrację oraz logiczne myślenie.

A3 A4A5 A6

Szczególną miłością darzymy gry obrazkowe typu memory, nieco trudniejsze okazały się być nowe, serduszkowe wzory, ale i z nimi poradziliśmy sobie doskonale - na medal!

A33 A35

A46

W określaniu kolorów i segregowaniu do właściwych zbiorów mistrzynią jest Małgosia :)

Doskonale poradziliśmy sobie ze złożeniem pękniętych serc ;), dobraliśmy serca do pary.

A50 A51

A52

Leczymy serca; twarde – rozbijamy, miękkie otulamy miłością, czułością, szczerym dziecięcym uśmiechem ;)

A8 A1

A2

 Mali kardiolodzy w akcji ;)

Mam serduszko, to serduszko jest takie czerwone, kogo kocham, kogo lubię podam w jego stronę...

A9 A10

A11 A12

A13

Zabawy integracyjne zawsze dostarczają nam dużo radości. W tym tygodniu były bardzo gorące, jak te nasze serduszko...

A18 A19

Z ogromnym zainteresowaniem oglądaliśmy bajki o miłości, prawdziwej przyjaźni, rozmawialiśmy o tych uczuciach. Poznaliśmy wielu wspaniałych bohaterów. Słuchaliśmy wyjątkowych historii: pięknych, romantycznych i wzruszających.

A22 A23

A24

Zabawa strzała Amora wymagała od nas precyzji ruchów (celnego oka !). Od naszych Pań doskonałego refleksu, zwinności (doskonałe uniki), cierpliwości i dobrego humoru ;)

A55 A56

 Mam serduszko kolorowe, kto ma  takie same?

A38 A39

A40 A47

W doskonałych nastrojach w losowo dobranych parach...

Poloneza czas zacząć ;)

A42 A41

A43

 

...Mazurek, mazureczek, oberek, obereczek, kujawiak, kujawiaczek...

A44 A45

A60

...Nie bijta się chłopcy, na Boga Świętego,

Nie wyjdę za wszystkich, tylko za jednego...

A36 A37

...Mazurek, mazureczek, oberek, obereczek, kujawiak, kujawiaczek...

Taniec połamaniec ;)

A48 A49

Taniec przytulaniec

       A26  A27

A29 A30

 

W pełnej zgodzie wykonaliśmy wspólną pracę ,,Serduszko przyjaźni’’

A53 A54

... Moje serce śpi
i ma takie sny...

Niech się moje serce obudzi
i miłość do wszystkich ludzi...

A57 A58

A59

 

Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku...

68b 64b

I przyszedł pan doktor. Jak się masz koteczku?

69b 70b

71b 72b

Zajrzał do ucha, zbadał puls chorego

Wypisał receptę i pocieszył chorego...

66b

Tymczasem na ostrym dyżurze... Praktykantki pod bystrym okiem siostry przełożonej, pilnie się szkolą ;)

62b

W polowym szpitalu ruch niesłychany! Karetka na sygnale przyjechała i chore kociaki nam tu przysłała.

 Sanitariusze już w pogotowiu...

3b 58b

i po kolei, delikatnie nosze prowadzą...

60b 61b

 Lekarze i pielęgniarki pacjentów witają! Niezwłocznie i dokładnie kotki badają... I jak wam się podoba, taka służba zdrowia?

4b 5b

6b

 

Kotki już zdrowe! Czas na zabawę!

Co lubią kotki?

1b 59b

Jak się lubią bawić?

7b 55b

56b

Wskakują na krzesło, pod krzesło, za nim się chowają…

 Psocą, figlują i przyjaciół mają...

57b

Lwy, pantery, tygrysy i dachowce poznajcie sami!

Koty mają długie wąsy i takie im przyklejamy!

49b 50b

 Zrobiliśmy kotkom zabawki – upominki specjalnie na ich święto!

53b 54b

52b 47b

48b

Troszkę się pobawiliśmy kocimi zabawkami: lekkimi jak piórko i mięciutkimi jak dywanik.

,,Bo koty są dobre na wszystko.

Na wszystko, co życie nam niesie.

Bo koty, to czułość i bliskość

Na wiosnę, na lato, na jesień.

 A zimą - gdy dzień jest już zbyt krótki

I chłodnym ogarnia nas cieniem,

To kot – twój przyjaciel malutki

 otuli Cię ciepłym mruczeniem.’’

45b

Dzień kota był baaardzo udany! Śpiewaliśmy kocie piosenki ( nie tylko mruczanki ;) były kocie harce…

42b 43b

44b

 Koci tor przeszkód…

41b 40b

39b 38b

36b

27b 24b

32b 28b

29b 30b

34b 23b

 i… wybieg dla kocich modeli i modelek ;)

14b 15b

18b 13b

 Jubilatowi Kaspiankowi życzymy samych radości i dużo gości…

URODZINY1 URODZINY2

 

 

 

 

Sprawozdanie - styczeń 2019

przez Promyczek
Odsłony: 820

                                    Witaj Nowy Roku 2019

     Upływający czas stał się tematem naszych pierwszych noworocznych zajęć. Poznaliśmy różne sposoby mierzenia czasu, nazw pór roku, miesięcy, dni tygodnia. Próbowaliśmy zrozumieć pojęcie upływania czasu, sposobu jego określania. Do celów naszych badań użyliśmy klepsydry! Oglądaliśmy ilustracje różnych ,,odmierzaczy czasu,’’ przeglądaliśmy kolorowe kalendarze, zegary- stosowane dawniej i dziś. Podziwialiśmy zebraną kolekcję,  wsłuchując się w melodię dźwięków wydawanych przez zegary i próbowaliśmy je naśladować: cyk-cyk-cyk, tik-tak, bim-bam. 

B16 B17

B20 B21

B22 B25

B30

 Największą naszą radość i zdumienie wywołała kukułka, pojawiająca się w jednym z nich.

Obrazkowe zagadki również dostarczyły sporo emocji.

B11 B12

B13 B14

B31 B32

Wykonaliśmy swoje własne zegary sprytnie mocując kolorowe wskazówki do przygotowanej tarczy.

B4 B5

B6 B7

B8 B9

           Z dużym zaangażowaniem przygotowywaliśmy się do uroczystości z okazji dnia Babci i Dziadka, ucząc się wierszyków, tanecznych układów i piosenek. Nie mogliśmy zapomnieć o upominkach dla naszych kochanych gości.

D1 D2

D3 D4

 Rozmawialiśmy o naszych rodzinach, o roli babci i dziadka w naszym życiu, o wspólnych zabawach i radości dzielenia się miłością. W oglądanych bajkach szukaliśmy postaci babci, dziadków i uważnie słuchaliśmy treści opowiadań.

D9 D10

D11

       Po lekturze czas na aktywność sportową ;)

 Ręce w górę, dwa podskoki

 Potem skłony i na boki...

 D6 D7

D8

Dzień 21 stycznia -  święto Babci i Dziadka to niezwykły dzień w roku. Tego dnia przybyli do nas kochani goście: nasze Babcie i Dziadkowie. Ze wzruszeniem i podziwem patrzyli na swoje pociechy i gromkimi brawami nagradzali za występy. Było uroczyście, rodzinnie i radośnie w cudownej bajkowo-zimowej atmosferze. W świątecznym klimacie odbyło się wspólne kolędowanie, były życzenia, urocze upominki i słodki poczęstunek.

jas 1 JAS2

JAS3 JAS4

JAS5 JAS6

Za pomoc w zorganizowaniu imprezy bardzo dziękujemy naszym Kochanym Rodzicom!  

        Szanownym Gościom, za liczne przybycie do naszego żłobka, za serdeczne i miłe słowa oraz wspólnie spędzony czas dziękujemy!

 

    

 

Przyszła zima biała, śniegu nasypała...

Za oknem nasypała bardzo symbolicznie, za to na naszej sali zimowe klimaty mają się bardzo dobrze...

A52 A53

A8

Wystarczy nam kartka papieru, odrobina wyobraźni, moc dobrego humoru i... już można zaczynać... Zimowe zawody sportowe!

Jazdę na nartach, łyżwach lub saneczkach.

A40 A41

A42 A. NARTY 1

A.NARTY 2

...Rzucamy śnieżkami raz i dwa
Wsiadamy na sanki, ty i ja
Jedziemy na nartach, nagle co za pech
Bęc i buch, bęc i buch w śnieżny puch...

A44 A45

A46 A48

My się zimy nie boimy i na sankach w dół pędzimy...

A43

       Do zimowych atrakcji dodajemy zimową lekturę ,, W krainie lodu’’

A10 A11

A13 A14

I mamy moc! By ulepić bałwana... A może i nawet cały zimowy pejzaż ;)

A35 A36

A38 A29

          I dmuchamy mocno z całych sił... Bardzo lubimy zabawy oddechowe, przy okazji możemy obserwować ruch opadających i wirujących śnieżynek pod wpływem powietrza.

A1 A2

A3

     Muzyka  Vivaldiego „Cztery pory roku- Zima” i melodia z ,,Krainy lodu’’ zaczarowały

 i oczarowały wirujące śnieżynki i bałwanki.

A4 A5

A30 A31

A34

...Ulepimy dziś bałwana?
No chodź zrobimy to... 

A9 A18

Sprawdzimy tylko jak wygląda ten sympatyczny gość!

Ma nosek z marchewki, oczka z węgielków...

A27 A50

A51

 A gdzie się ukryli jego przyjaciele?

A26

 

 

Mały bałwanek, mały bałwanek, na jednej nodze stał

A16 A20

Nadeszła zima, nadeszła zima, a on się ciągle chwiał.

  Zima dmuchnęła śniegowym puszkiem, bałwanek chwieje się.

Śnieżek nadleciał, upadł pod brzuszkiem, bałwanek śmieje się.

  Skacze bałwanek, skacze bałwanek, dwie śnieżne nóżki ma.

 I przytupuje, i podskakuje, obroty robi dwa.

A17 A49

 Zima dmuchnęła śniegowym puszkiem, bałwanek kręci się.

  Śniegowe płatki wirują wkoło, bałwanek kłania się.

A15 A.UKŁON POLI

 

Na karnawał przyszedł czas...

      Do żłobkowego balu trzeba było się należycie przygotować. Przeglądaliśmy i mierzyliśmy rozmaite stroje, niektóre z nich bardzo nam przypadły do gustu.

b 1 b 2

b 5 b 6

 Rozmawialiśmy o karnawałowych zwyczajach, balach wielkich i małych. Podziwialiśmy kolorowe przebrania i tajemnicze maski.

b 22 b 23

 Każdy z nas przygotował swoją, pięknie ozdobił ją brokatem i piórkami.

BAL1 B3

Przygotowaliśmy również nasza salę, na tą specjalną i wyjątkową okazję, ozdabiając ją balonikami.

      A bal był wspaniały zupełnie jak z bajki. Tańczyły na balu piękne księżniczki, słodkie kociaki i różne postacie z bajek. Było pięknie, magicznie i kolorowo. Tańce, zabawy i wesołe pląsy, zabawa w pociąg i kółeczka małe i duże. Moc atrakcji, w tym sesja fotograficzna i pyszny poczęstunek...

BAL106

  Zapraszamy do galerii zdjęć ;)

 

                      Styczniowym Jubilatom śpiewamy STO LAT!

URODZINY1 URODIZNY2

URODZINY4

 

Sprawozdanie - grudzień 2018.

przez Promyczek
Odsłony: 900

       Grudzień to radosny czas oczekiwania na święta Bożego Narodzenia.

6 grudnia nasz żłobek odwiedził wyjątkowy gość – święty Mikołaj.

 Na to spotkanie przygotowaliśmy się już wcześniej. Uczyliśmy się piosenki o Mikołaju,

  wykonaliśmy zadanie złożenia puzzli i pracę plastyczną związaną z jego wizerunkiem.

b29 b30

b7 b16

b17

 Usłyszeliśmy zabawną historię o Mikołaju, który utknął w kominie.

b12 b13

Poznaliśmy pomocników i przyjaciół świętego Mikołaja, oraz jego atrybuty.

b2  b.3

b.4 b8

b15 b5

 Podziwialiśmy renifery, sanie, charakterystyczny czerwony strój i wielki worek z prezentami.

b9 b6

       A w tym szczególnym dniu byliśmy ubrani w kolor czerwony, mieliśmy na główkach mikołajkowe czapeczki i z wielkim przejęciem wypatrywaliśmy naszego gościa. Przybył do nas w asyście wesołych Elfów i hojnie nas obdarował...

b18 b19

b20 b21

b22 b24

       Nie mogliśmy doczekać się kiedy podarki zostaną rozpakowane, by móc się nimi swobodnie pobawić.

b23

      W tym samym dniu razem z Antosiem świętowaliśmy jego drugie urodziny. Był to bardzo wesoły i wyczerpujący dzień..

b25 (2) antos

b25 b26..

       Z ogromnym zaangażowaniem wykonaliśmy świąteczne dekoracje, które zdobią nasze żłobkowe choineczki w sali    i w ogrodzie.

a11 a12

a13

                  ...Choinka, choineczka,

                  tu bombka, lampeczka.

                  Choinka, choineczka,

                  na czubku gwiazdeczka...

a21 a27

a28 a29

      Z ciekawością wysłuchaliśmy opowieści o przygotowaniach do świąt, tradycjach i zwyczajach świątecznych. Obejrzeliśmy różne świąteczne ozdoby...

a15 a1

a3 a4

a5 a7

      W zabawach matematycznych określaliśmy cechy wielkościowe; małe i duże i w ,,mgnieniu oka’’ uporządkowaliśmy zbiory wg koloru ;)

a30 a31

a8 a10

Zielone choineczki zostały ozdobione puszystymi i uroczymi bombeczkami – pomponikami.

a23 a24

a26

       A naszą choineczkę ustroiliśmy w  cudownie pachnące pierniczki. Pięknie, gustownie,

 aromatycznie ;) I apetycznie!

a16 a17

a18 a19

Zanim na niebie zabłyśnie pierwsza gwiazdka...Zaświecą nam aniołki... na naszych obrazkach.

Brokatem rozświetliliśmy nasze prace, nasze ubranka, buciki i całą salę ;)

Podziwialiśmy zebrane aniołki i w magicznym, niebiańskim nastroju świętowaliśmy dzień Anioła.

w2 w3

w4 w1


...Nad Betlejem gwiazdka, pulchna i odświętna
Już umyła w chmurkach rączki i oczęta
Żeby tam w żłobeczku, malec jak okruszek
Spojrzał na nią pierwszy jak na bratnią duszę...

w12 w13

 ... No a ten aniołek najładniejszy
Biegnie sam w ubranku swym najbielszym
Biegnie w dół, rozchmurza ciemne chmury
Nie chce już na święta patrzeć z góry..

w6 w7

w8

...A anioły starsze strasznie roztargnione
Zakładają skrzydła ,ot, na lewą stronę.
Patrzą na zegary, pada na nie trwoga
Bardzo są spóźnione, a daleka droga...

 

Grudniowym Jubilatom śpiewamy gromkie STO LAT!

urodziny

 

   Cudownych Świąt Bożego Narodzenia.

 I samych szczęśliwych dni w nadchodzącym roku!


                                                                               życzą  Panie: Wioletka, Beatka, Ania i Ania

 

 

 

 

 

 

Sprawozdanie - listopad 2018.

przez Promyczek
Odsłony: 1023

     Listki już opadły z drzewa pan listopad z wiatrem śpiewa...

       Do snu nuci kołysanki jeżykom i borsukom, zasypiającym w swych norkach.

Wkrótce i niedźwiadki rozpoczną swoją drzemkę. Na zajęciach plastycznych namalowaliśmy im  futerka.

W takich milusich, mięciutkich i cieplutkich, doskonale będzie im się spało w czasie zimowych mrozów.

w12 w13

w14 w15

  Miłych snów misie, śpijcie smacznie. Obudzimy was na wiosnę.

w7 w3

w2

Stary niedźwiedź mocno śpi...

      Na naszych zajęciach wysłuchaliśmy opowieści o przygotowaniach leśnych zwierzat do zimy.

w1 w4

w5 w6

w11 w8

 Dowiedzieliśmy się, które z nich są zimowymi śpiochami, a które nie zasypiają

tylko pracowicie zbierają zapasy, przygotowują swoje norki,

zmieniają swoje futerka by przetrwać mroźne dni.

      W listopadzie uroczyście obchodziliśmy Święto Niepodległości.

Poznaliśmy symbole narodowe: flagę, godło, hymn

i wierszyk znany od pokoleń - Kto ty jesteś?- Polak mały :)

 

,,Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas...

np1



...Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty"

np2 np3

np4

 

 

 

Gdy na dworze pada deszcz
Kiedy wszystko szare jest.
Wyjmij kredki i narysuj,
To, co tylko chcesz.

Na niebiesko, fioletowo,
Żółto i różowo.
Na zielono i czerwono,
I pomarańczowo...

b37 b41

       Spadł nam deszcz bardzo kolorowy – nasze eksperymenty jak zawsze fascynujące, wręcz hipnotyzujące ;) przyciągają naszą uwagę i pobudzają zmysły...

b38 b39

b40

      Kolorowe zabawy uczą nas poznawania świata - jego barw, dają satysfakcję i dużo radości...

b28 b29

b31

     Gry pamięciowe typu memory zapraszają nas do sprawdzenia swojej pamięci

i umiejętności kojarzenia faktów.

b32 b35

b27 b26

 

       Listopad wcale nie taki ponury, jak zwykło się go przedstawiać.

b1 b2

b24

 I choć czasami bywa deszczowy jest całkiem rozrywkowy... Wystarczy dobry humor,

odpowiednie nieprzemakalne ubranie, super kalosze, parasole...

b3 b4

b5 b14

b15 b16

      A brokatowe kalosze z radością ponoszę ;)

b34

Idę sobie tup ,tup, tup
O kałuże chlup, chlup, chlup
Za kałużą duży rów
Hop i idę dzielnie znów

b17 b7

Wieje wiatr szumią drzewa...

b9

 

Pan Listopad gra na bębnie
Bara bara bam
Z deszczem puka równo, pięknie
Koncert daje nam

b30

 

 Biegła z dużą mała kurka

 Dużej kurce zmokły piórka

b11 b12

b13 b19

Mała rady posłuchała

pod parasol się schowała...

b18 b20

b22 b23

 

 

        Kolejne dni dostarczyły nam wiele wrażeń i radości w kolorze pomarańczowym.

a38

 

Poznaliśmy trzy pomarańczowo-witaminowe panny: urodziwą i tajemniczą dynię,

twardą marchewkę i soczystą pomarańczę. Zajęcia badawcze przeprowadziliśmy bardzo wnikliwie,

korzystając ze swoich zmysłów. A w wyniku obserwacji marchewka sie przełamała,

z pomarańczy wycisnęliśmy ostatnie soki a dynia odkryła przed nami swoje bogate wnętrze...

a17 a18

a19 a20

a21 a22

a23

     W przerwie zasiedliśmy do biesiadnego stołu, by z apetytem spróbować

pomarańczowo-dyniowo-marchewkowych smakołyków. Było nastrojowo i pysznie!

a25 a28

      Gotowi do  nowych przygód, przenieśliśmy się do  krainy wyobraźni i poznaliśmy piękną bajkę o Kopciuszku.

W usłyszanej historii, dynia, za sprawą wróżki i jej  czarodziejskiego zaklęcia zmieniła się w piękną karetę,

którą  Kopciuszek pojechał na bal...

a1 a2

 Czary mary i w naszym żłobeczku pojawiła się magiczna dorożka i zabrała

nasze księżniczki i królewiczów na ekscytującą przejażdżkę.

a29 a30

a31 a31 (2)

a33 a34

a35

 

       Z zapałem przystąpiliśmy do wesołej rywalizacji sportowej z udziałem dyni i marchewki.

 Były różne dyniowe zawody, tory przeszkód, dyniowy slalom, toczenie dyni, dyniowe kręgle.

a40 a41

a44 a45

a46 a49

a50 a60

a15 a16

A w finale rzut marchewką! Ale najtrudniejszym zadaniem okazało się być,

cierpliwe czekanie na swoją kolej!

     Z wielką uwagą i precyzją wykonaliśmy dyniowo - marchewkowe portrety.

a4 a5

A ponieważ jesteśmy bardzo kreatywni i nieco psotni... Zorganizowaliśmy sobie super zawody,

które są jednocześnie świetnymi ćwiczeniami oddechowymi.

a6 a8

 

      Kolejnym ważnym wydarzeniem w żłobku było „Święto Pluszowego Misia”.

w16 w18

w21 w22

w24 w25

Miś kochany i puchaty

Miś jest fajny bo kudłaty

I okrągły jak ta kula

Misia dobrze sie przytula...

w26 w27

w29 w30

w32 w33

w34 w35

w36

 

 

      A urodziny naszych kochanych Zajączków jak zawsze obchodzimy bardzo hucznie...

urodziny1 urodziny2

urodziny3 urodziny4

urodziny5

 

 

 

Sprawozdanie - pazdziernik 2018

przez Promyczek
Odsłony: 949

Minął sierpień, minął wrzesień, znów pazdziernik i ta jesień......

Kaprysna z niej dama, postraszyła nas nieco chłodem, deszczem i wiatrem. To nic!

Bo od naszych radosnych piosenek i pląsów zrobiło sięnatychmiast cieplutko i przyjemnie.

b1 (2) b1

b3 (2) b2

Słoneczkoz ciekawością zaglądało w nasze okna, by móc razem z nami podziwiać

zebranejesienne skarby.

Prawdziwe dary natury porównywaliśmy z przestawionymi na ilustracjach.

b3 b7

b9

 Poznaliśmy nowe jesienne piosenki, to nasza ulubiona...

b13 b27

Poszła Ola na spacerek
Na słoneczko, na wiaterek
A tu lecą jej na głowę
Liście złote i brązowe

Myśli Ola - "Liści tyle
Zrobię bukiet z nich za chwilę...

Jesienne ogrody i sady też obdarowały nas bogactwem swoich zbiorów...

a14 a22

  pachnących, kolorowych, pysznych i witaminowych. Podziwialiśmy, wnikliwie przyglądając się,

wąchając a czasami smakując przedstawione warzywka.

Podobały nam się owocowo-warzywne wierszyki , piosenki i pląsy.

Wpadla gruszka do fartuszka

A za gruszką dwa jabłuszka

A śliweczka wpaść nie chciała

 Bo śliweczka nie dojrzała!

a8 a7

a6

 Cierpliwie i z zaangażowaniem rozwiązywaliśmy zadania i zagadki,

próbowaliśmy układać sekwencje, segregowaliśmy zbiory.

a1 a4

a12 a3

Perfekcyjnie wykonaliśmy pracę plastyczną ,,Jesienne drzewa’’.

a33

 Do naszych obrazków wykorzystaliśmy liście kapusty i owoc pigwy, wyszło pięknie! Prawda?

 

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Za rączki się trzymają i wkoło obracają.

a30 a15

a16

 

 

      Prawdziwą niespodzianką byly zajęcia kulinarne. Spisaliśmy się na nich doskonale! 

Pięknie pokroiliśmy owoce, które szybko trafiły do brzuszka! Część do  wspólnej miseczki,

w której zostały dokładnie wymieszane a następnie podzielone na porcje;)

Pyszna była nasza sałatka, po prostu bomba!  Witaminowa! 

a24 a25

a27 a41a40 a39

 

      Jesień zagościła u nas na dobre. Pięknie wygląda w mieście w parkach i ogrodach,

ale najpiękniej widać ją w lesie! Wybraliśmy się w magiczną wędrówkę,

by przyjrzeć się zwierzętom zamieszkującym leśne dukty.

W bajkowym lesie spotkalismy wiele ciekawych gatunków: jelenie, sarny, dziki.

       Wysoko w konarach drzew słychać było dzięcioła, który wystukiwał swoje rytmy

i ruda wiewiórka  skakała wesoło nucąc... hopsa, hopsa, dana, dana skaczę sobie już od rana!..

      Była tam rodzina  niedźwiadków, lisów, duży łoś i mały jeżyk.

w25 w27

 Spotkaliśmy pracującego drwala, pszczelarza, również pana lesniczego i...Czerwonego Kapturka!

A wilka to mogliśmy posłuchać! Tak Tak!

Prawdziwe odgłosy lasu a właściwie to ich mieszkańców mogliśmy usłyszeć

korzystając z tablicy multimedialnej,

za której udostępnienie i pomoc w zajęciach bardzo dziękujemy rodzicom Mikołajka ;)

Chodząc za tropem zwierząt rozwiązywaliśmy leśne zagadki.

w1 w3

w4 w7

w12 w11

w9

 

Pracę plastyczną wykonały nasze małe rączki wg wskazówek z treści  wierszyka...

w15 w16

w18 w19

w20

To jest jeżyk. Mały jeżyk.
Jeżyk z kolców ma kołnierzyk.
Z kloców płaszczyk, z kolców szalik,
tylko nosek jak koralik.

 A skoro odwiedziliśmy las to czas na grzybobranie;)

b16 b18

Grzybek tu, grzybek tam Ty go nie znasz! Ja go znam!  Tu borowik kłania się.

 A muchomora nie bierz, nie!

 Nasze paluszki pięknie pracowały i muchomorka wyczarowały.

b22 b23

b24

 Chociaż latek mało mam,

to powiedzieć muszę Wam,

Byście nie martwili się

I wiedzieli o tym, że:

Jestem silny jak lew, lew lew...

 

 Jesteśmy  silni i zdrowi, bo wiemy jak się odżywiać, wiemy co zdrowe a co nie!

ab29 ab41

ab33 ab32

 

Sprawdziliśmy jak dbać o higienę i zdrowie, by mieć zawsze dobry nastrój i piękny uśmiech!

ab1 ab7

ab8 ab11

ab38 ab23

ab28

 I oczywiście zdobytą wiedzę wprowadzamy w życie...

Potrafimy się ubrać odpowiednio do pogody!

ab19 ab20

Pamiętamy o myciu rąk!

 Troskliwie opiekujemy się lalkami, kąpiemy, karmimy, przewijamy i wychodzimy z nimi na spacer.

ab9 ab10

ab43

Doskonale sprawdzimy się w roli starszego brata lub siostry :)

 

         Czytane przez nasze panie książeczki sa znakomitą okazją do ćwiczenia koncentracji,

spostrzegawczości i pamięci. ,,Katar’’ Jana Brzechwy wywołał radość i był zachętą do ćwiczeń

oddechowych oraz nauki wycierania noska ;) 

ab17 ab15

ab18

 Drążąc temat zdrowia, odżywiania, mocnych kości nie mogliśmy nie wspomnieć o mleczku!

ab35 (2) ab39

Tak poznaliśmy Przygodę krówki Emilki.

Dowiedzieliśmy się skąd się bierze mleczko i jego przetwory.

Niespodzianką były odwiedziny krówki Muuwki i wesoła parada do melodii piosenki...

Kto łaciaty ogon ma? Krówka Muuwka

Cały brzuszek w łatki ma Krówka Muuwka...

k34 k32

Szczególnym zadaniem okazało się ...Dojenie krówki ;)

k11 k14 

k18 k31

Zakończony sukcesem...i degustacja białego pysznego napoju oraz eksperymentem malowania na mleku...

k28 k29

k30

A na podsumowanie zajęć praca plastyczna związana oczywiście z tygodniowym  tematem

 ,, Zdrowy ząbek’’.

k35 k36

Nie możemy zapomnieć o naszych solenizantach, którzy hucznie świętowali swoje drugie urodziny.

         Sto lat!... Kochane Zajączki!

urodziny2 urodziny3

urodziny1

 

Sprawozdanie czerwiec

przez Promyczek
Odsłony: 1012

„Dzień dziecka” - to pierwsza tematyka, którą omawialiśmy w tym miesiącu.

Wysłuchaliśmy historyjkę obrazkową „Wiercipiętek i dzień dziecka”,

z której dowiedzieliśmy się jaką niespodziankę przygotowali

rodzice Wiercipiętkowi z okazji jego święta.

1 2

W zabawie dydaktycznej „Dzieci i ich domy”

przyporządkowywaliśmy domy do ich mieszkańców.

3 4

Układaliśmy także obrazki z dziećmi w pary.

Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

5 6

Wykorzystując kolorowe ilustracje omówiliśmy ulubione zabawy dzieci.

7 8

Super zabawą były: rzuty piłką do kosza

9 10

oraz wyścig z piłeczką na łyżce.

11 12

Podczas ćwiczeń oddechowych doskonaliliśmy prawidłowy wdech i wydech.

13 14

Kolorowe piłeczki segregowaliśmy pod względem barwy. Zajączki znają kolory.

15 16

Kolejna zabawa to przeliczanie i określanie barwy baloników.

17 18

Porównywaliśmy kolor skóry wykorzystując do zabawy lalki.

19

Pogoda dopisała dlatego nie zabrakło zabaw na świeżym powietrzu.

20 21

 

Kolory Lata.

Czerwiec rozpoczął się w naszej grupie bardzo wesoło i kolorowo.

  Z okazji Dnia Dziecka 4 czerwca postanowiliśmy zorganizować piknik na placu zabaw.

Przynieśliśmy z domu wiele smakołyków i bardzo mile spędziliśmy czas na świeżym powietrzu.

1 2

5

Kolejnego dnia poznaliśmy wszystkie kolory lata i podczas zabawy chustą animacyjną

staraliśmy się dopasować zabawki w odpowiednich kolorach do kolorów na chuście.

7

 

Podsumowując poznawanie letnich barw samodzielnie

wykonaliśmy tęcze z kolorowych paseczków.

11 12

 

Poznaliśmy jeden z najważniejszych kolorów lata, kolor niebieski.

Staraliśmy się poszukać i dopasować niebieskie zabawki,

a także sprawdzaliśmy w misce pełnej wody,

które przedmioty się na niej unoszą, które opadają na dno.

15 16

17 18

 

Na koniec tego kolorowego tygodnia, poznaliśmy kolejny piękny kolor lata: żółty.

Najbardziej kojarzy się on nam wszystkim ze słoneczkiem

dlatego też wykonaliśmy piękne duże słońce przyklejając promyczki

i wyklejaliśmy słoneczka z plasteliny, które zabraliśmy ze sobą do domku.

19 20

Wakacyjne podróże

 

 Wiersza Juliana Tuwima „Lokomotywa” Zajączki słuchały bardzo uważnie

i doskonale potrafiły  powiedzieć jakie zwierzęta podróżowały pociągiem.

28 29

30 31

 

Przypomnieliśmy sobie czym można podróżować na wakacje

(samolotem, samochodem, statkiem).

Sami zbudowaliśmy autostradę nad morze.

34 35

37 38

Praca plastyczna  to zawsze fajna zabawa.

Zajączki wybrały sobie samolot i pięknie go pokolorowały.

41 42

 

Pociąg zrobiony przez nas jest bardzo kolorowy i wesoły.

 „Czas zacząć wakacje”.

44 45

46 47

 

W czasie zabawy dydaktycznej układaliśmy samochody pod względem wielkości.

48 49

Z dużym zainteresowaniem słuchaliśmy i oglądaliśmy bajeczki o środkach lokomocji.

50 51

Wiele frajdy sprawiły nam wyścigi samochodowe.

52 53

Rozpoznawaliśmy różne pojazdy na kołach i wyszukiwaliśmy koła wśród

przedmiotów znajdujących się w naszej sali.

54 55

Podjęliśmy próbę rysowania kół używając pisaków.

Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

56 57

Tworzyliśmy także koła z woreczków do ćwiczeń gimnastycznych.

58 59

Kolorowe kółka wykorzystaliśmy do zabaw ruchowych.

60 61

Na zajęciach plastycznych z gotowych elementów wykonaliśmy samochód.

Oto nasze prace.

62 63

 

 

Sprawozdanie maj 2018

przez Promyczek
Odsłony: 955

 

Majowe zajęcia rozpoczęliśmy od tematyki „Na majowe łące”.

Kolorowe ilustracje posłużyły nam do nazywania owadów,

określania ich wyglądu i sposobu poruszania się.

1 2

Segregowaliśmy owady na pełzające i fruwające.

 

Podczas ćwiczeń oddechowych doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

5 6

Kolejna zabawa to określanie położenia motylka względem kwiatków:

na, nad, pod, obok.

7 8

          9        

Nauczyliśmy się nowej piosenki o motylku.

Do jej inscenizacji wykorzystaliśmy kolorowe chustki.

10 11

Kolorowe motylki to zabawa podczas, której utrwalaliśmy podstawowe kolory.

Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

12 13

Postanowiliśmy przeliczyć owady znajdujące się na zielonych listkach

oraz posegregować biedronki pod względem liczebności kropek.

14 15

Naszą spostrzegawczość doskonaliliśmy szukając ukrytych biedronek w naszej sali

oraz szukając owadów ukrytych w zielonej trawce.

16 17

Nazwy owadów utrwalaliśmy układając je w pary.

18 19

Potem z dużym skupieniem dopasowywaliśmy do owadów ich cienie.

20 21

Kolorowe motylki to nasza praca plastyczna.

Szablon motylka malowaliśmy farbami plakatowymi.

22 23

Wiosenna Łąka

 

Poznawaliśmy wiosenną łąkę, oglądaliśmy obrazki przedstawiające łąkę

oraz żyjące na niej zwierzątka.

W tym tygodniu naszym celem było wykonanie naszej własnej wiosennej łąki, co wymagało dużo pracy każdego dnia. Zaczęliśmy od przyklejenia trawki.

25

 

 Tańczyliśmy wesoło przy muzyce klasycznej „Wiosenny Bal”.

27 28

 35  29

 

Dzisiejszy dzień upłynął nam na wesołych zabawach tj.,

„Spacer ślimaków” – staraliśmy się udawać ślimaczki oraz zabawie „Wolno jak ślimak”, robiliśmy zawody w parach, kto pójdzie … wolniej ;)

38 36

40

 

Nasza praca plastyczna już prawie gotowa, kolejny etap to: malowanie kwiatuszków.

45

 

Pani pokazała nam prawdziwe ślimaczki, bardzo nam się podobały,

chyba się zaprzyjaźniliśmy.

47 48

 

 

Tym razem malowaliśmy pszczółki i motylki potrzebne do naszej wiosennej łączki.

51 52

 

                                               Wyszukiwaliśmy w książeczkach zwierzęta,

które poruszają się szybko i wolnoooo jak ślimak.

55 

 

Ślimaczki tak bardzo nam się spodobały, że każdy z nas pokolorował swojego ślimaka

kredkami i zabrał go do domu.

 

59 60

58

 

 Na koniec tygodnia przykleiliśmy kwiatuszki, pszczółki i motylki

do naszej wiosennej łąki. Udało się! Jest piękna.

 62 63

64

 

 Przy gazetce tematycznej „ Ja i rodzice”,

zajączki nazywały poszczególnych członków rodziny

oraz czynności, jakie wykonują.

65 66

 

 Kolejna historyjka pokazała nam, ile trudu trzeba sobie zadać,

żeby wyrosły kwiatki, które można podarować komuś bliskiemu.

70 72

73

 

Zajączki pięknie potrafiły powiedzieć, jacy są nasi rodzice,

wyszło nam z tego piękne słoneczko.

74 75

77

 

Praca plastyczna serce dla mamy i taty.

Ozdabialiśmy serca kolorowymi kwiatami.

79 80

81 82

83