Sprawozdanie wrzesień 2019.

przez Promyczek
Odsłony: 613

We wrześniu wyruszyliśmy w niezwykłą podróż . Małe stópki poprowadziły nas do żłobkowej krainy,

w której piętrzyliśmy wieże z klocków.

IMG_20190909_084704 IMG_20190909_122045

IMG_20190909_122134

Autka i garaż wciągnęły nasze zuchy w świat wspólnej, zgodnej zabawy .

IMG_20190916_093940 IMG_20190916_132454

IMG_20190916_230739

Wrzesień to czas zmiany pory roku – żegnamy lato, witamy jesień . Maluszki „ udały się do parku '',

w którym zbierały kolorowe listki do koszyczków .

IMG_20190916_101126 IMG_20190916_230121

IMG_20190916_230433

Zebrane listki segregowaliśmy według koloru .

IMG_20190916_101410 IMG_20190916_101511_BURST001_COVER

IMG_20190916_131802 IMG_20190916_230533

Obejrzeliśmy ilustracje przedstawiające jesień. Maluszki wskazywały odpowiednie obrazki, które charakteryzują tę porę roku .

IMG_20190917_125820 IMG_20190917_125937

Przy pomocy kolorowej chusty, „ wirujących listków '' Wiewióreczki rozwijały swoją sprawność ruchową.

Muzyka klasyczna lecąca w tle relaksowała nasze zuchy. 

IMG_20190917_102131 IMG_20190917_131113

IMG_20190917_131139

Swoją kreatywność maluszki rozwijały rysując Panią jesień na żłobkowych zmazopisach. 

IMG_20190917_102530 IMG_20190917_102551

IMG_20190917_102556

Jesienna pogoda płata figle. Zajęliśmy się jej charakterystyką przyklejając odpowiednie minki do pogody.

Świecące słonko wywoływało uśmiech na twarzy, natomiast padający deszczyk zwiastował smutek. 

IMG_20190918_102001 IMG_20190918_102053

IMG_20190918_102251 IMG_20190918_102425

W grupie Wiewiórek nadszedł dzień świętowania. Basia obchodziła swoje 2 urodziny. Solenizantce życzymy wszystkiego najlepszego.

IMG_20190919_141016 IMG_20190919_141249

IMG_20190919_141300

W zajęciach plastycznych nasze drzewka nabrały pięknych, jesiennych barw. 

IMG_20190920_095211 IMG_20190920_095637

IMG_20190920_124523 IMG_20190920_124837

Do żłobkowych drzwi zapukała piękna Jesień, niosąc w koszyku dary w postaci kasztanów, jarzębiny oraz liści. 

IMG_20190923_093831 IMG_20190923_093849

IMG_20190923_125754 IMG_20190923_125841

Obejrzeliśmy rysunki przedstawiające jesienną pogodę i dary, które niesie nowa pora roku

oraz niezbędne akcesoria potrzebne w czasie jesiennej pogody. 

received_399865747558018 received_412300532766071

received_424100551798030 received_458391208086594

W pewien wrześniowy poranek nasze maluchy wybrały się na prawdziwe grzybobranie.

Maluchy zbierały grzyby do koszyka. Obejrzeliśmy wszystkie grzybki dzieląc je na jadalne i niejadalne. 

received_383718805899029 received_399734520594168

received_2356943914560077 received_2361915004057864

Obrazki zebranych grzybków zawisły na tablicy magnetycznej, gdzie z bliska można było je oglądać. 

received_396010964302417 received_521930588679719

received_895722257480144 received_2519195728330942

Borowiki jako grzybki jadalne zostały dokładnie sprawdzone przez małych grzybiarzy, następnie trafiły do koszyczka. 

received_942135472804442 received_2209757055981309

received_2513980918683030 received_2542234149223496

Sprawozdanie czerwiec 2019.

przez Promyczek
Odsłony: 875

Dzień Dziecka to święto wszystkich dzieci. My obchodziliśmy je właśnie tak:

Poznaliśmy dzieci i ich zwyczaje z różnych stron świata.

1 2

3 4

"Murzynek Bambo" to wierszyk, który mówi o tym, że dzieci moga mieć różne kolory skóry.

5 6

8 9

W zdrowym ciele zdrowy duch. Dlatego zabawy sportowe to taka frajda.

10 11

12 14

15 16

17 18

To już dziś „Piknik” na naszym placu zabaw były zabawy oraz pyszne przekąski.

19 20

21 22

23

Nasza praca plastyczna.

24 25

26

Czym pojedziemy na wakacje? To kolejna tematyka naszych czerwcowych zajęć. Wykorzystując kolorowe ilustracje nazywaliśmy i opisywaliśmy różne środki lokomocji.

1 2

3

Posegregowaliśmy pojazdy na: wodne, lądowe i powietrzne.

4 5

6

Podczas zabawy dydaktycznej układaliśmy pojazdy według wielkości.

7 8

W czasie ćwiczeń oddechowych „Łódki” - doskonaliliśmy  prawidłowe oddychanie.

9 10

Następnie układaliśmy łódki według barwy.

11 12

13 14

Poznaliśmy także historyjkę obrazkową „Wycieczka rowerowa pod namiot”, w której

poznaliśmy zasady spędzania czasu pod namiotem. Układaliśmy historyjkę według kolejności zdarzeń.

15 16

Z dużym zainteresowaniem oglądaliśmy bajeczki o środkach lokomocji.

17 18

Wiele frajdy sprawiły nam zabawy ruchowe, w którym naśladowaliśmy za pomocą ruchu i gestu jazdę pojazdów: samochodów, samolotów i pociągów.

19 20

21

Swą sprawność manualną naszych rąk doskonaliliśmy podczas wykonywania prac plastycznych: „Wesoły wakacyjny autobus” oraz „Rejs żaglówką”.

22 23

24 25

Spostrzegawczość, wyobraźnię i sprawność manualną usprawnialiśmy układając puzzle.

26 27

28 29

Nie zabrakło również wyścigów samochodowych. Zwycięzcom gratulujemy.

30 31  

Naszymi pojazdami udaliśmy się na przejażdżkę – zgadnij gdzie?.

32 33

34

Kolejny tydzień był tygodniem kolorów. Pani przypomniała nam jak wyglądają i nazywają się podstawowe kolory lata.

27 28

30 32

 Staraliśmy się ułożyć wielką wieżę z kloców tego samego koloru, ćwicząc przy tym sprawność naszych rączek oraz zapamiętując jak wygląda i nazywa się dany kolor.

33 34

35 36

 Wykonaliśmy też kolorową piłkę naklejając na jej szablon różnokolorowe kropki.

37 38

39 40

Resztę tych upalnych i słonecznych dni spędziliśmy na dworze korzystając z wyśmienitej pogody.

43 44

45

Uznaliśmy, że kolorem lata jest ŻÓŁTY. Pani wskazała nam kolory przedmiotów i również jedzenia, które otaczają nas każdego dnia.

46 47

49 50

Bawiliśmy się też TYLKO żółtymi zabawkami żeby jak najlepiej zapamiętać tę barwę.

51 52

Jedliśmy też żółtą galaretkę, była przeeeepyszna ;)

54 55

Zaczęliśmy już myśleć o wakacjach. Rozmawialiśmy gdzie można pojechać na letni wypoczynek np. nad morze, w góry, nad jezioro itp.

58 59

60 62

Przypomnieliśmy sobie również o tradycji wysyłania kartek z wakacji, oglądaliśmy różne kartki, mówiliśmy gdzie możemy kupować kupować i co na nich pisać.

67 68

72

Czy dotrze do naszego żłobeczka? ;) Będziemy czekać i życzymy wszystkim udanych WAKACJI J.

73

 

Sprawozdanie maj 2019.

przez Promyczek
Odsłony: 662

Na naszej łące żyją biedronki, tylko niektóre zgubiły kropki, ale my pomogliśmy je poszukać, a później policzyliśmy ile ich jest, pomogły nam w tym piłki. Na koniec zatańczyliśmy taniec do piosenki „Małe czerwone biedronki”.

19 20

21 23

24 28

Posegregowaliśmy owady i zwierzęta na te, które potrafią latać i na te, które nie mają skrzydełek.

31 32

33

Ćwiczyliśmy spostrzegawczość dopasowując kwiaty do motyli o takim samym kolorze.

34 35

Praca plastyczna „motyle” są piękne i kolorowe jak te, które latają nad łąkami.

36 37

38 39

40

Pomału szykujemy już prezenty dla naszych rodziców. Farbowanie makaronów sprawiło nam dużo radości.

41 42

45 44

Zajęliśmy się również kartonowymi pudełkami, które jakiś czas temu przynieśliśmy do żłobka. Pomalowaliśmy je kolorową farbą, a Pani pomogła nam posklejać je w taki sposób, że powstał Ekoludek, czyli nasz nowy kartonowy przyjaciel zbudowany z kartonów, zakrętek. Było przy tym wiele śmiechu i zabawy.

47 48

49 50

51

Bawiliśmy się kolorami. Dopasowywaliśmy kolorami kwiatki do kolorowych motylków. Powtarzaliśmy pojęcia nad, pod, obok.

52 53

55 57

67 68

Trenowaliśmy też liczenie. Liczyliśmy żabki i kwiatuszki.

69 70

71 74

Kolejnego dnia obserwowaliśmy żywe ślimaki, bardzo dużo się o nich dowiedzieliśmy.

75 76

77 79

Ćwiczyliśmy sprawność manualną naszych rączek, ćwicząc szlaczki - ślimaczki.

82 83

84 85

Poznaliśmy też inne zwierzątko, które żyje na łące – pszczółkę. Pani wytłumaczyła i pokazała nam jak wygląda pszczoła, jak się rodzi i jak powstaje miodek.

86 89

Wykonaliśmy brzuszki dla pszczółki z dwukolorowych paseczków.

92 93

100 99

Na koniec tygodnia Pani przyniosła do żłobka prawdziwe polne kwiatuszki, które mogliśmy dotknąć, obejrzeć, a później przykleić na papier tworząc naszą piękną majową łąkę.

102 104

107 110

111 112 118

Kolejny tydzień maja to tematyka poświęcona Kochanym Rodzicom.

Wykorzystując kolorowe ilustracje omówiliśmy czynności wykonywane przez rodziców.

1 2

3

Zapoznaliśmy się także z historyjką obrazkową „Niespodzianka dla mamy”. Układaliśmy historyjkę według kolejności.

5 6

W zabawie „Zgadnij co robię?” - naśladowaliśmy różne zawody rodziców.

7 8

9 10

 

Podczas ćwiczeń oddechowych doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

11 12

Potem wykorzystaliśmy kwiatki do stworzenia serca dla rodziców.

13 14

„Gorące słońce” - to zabawa, w której za pomocą promyków słońca opisywaliśmy cechy Naszych Rodziców.

15 16

W kolejnej zabawie chłopcy wcielili się w rolę mechaników samochodowych, a dziewczynki w rolę opiekunek.

17 18

19 20

Nie zapomnieliśmy o niespodziankach dla Naszych Kochanych Rodziców. Dla mamy świecznik, a dla taty medal.

21 22

23 24

A w sobotę 25 maja czekała miła niespodzianka dla Rodziców – występy z okazji ich święta oraz wspólne zabawy na Rodzinnym Festynie.

Sprawozdanie - kwiecień 2019

przez Promyczek
Odsłony: 739

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda tak się zaczyna wielka przygoda.

1 2

3 4


Wiewiórki właśnie tak zaczęły swoją przygodę. Dowiedziały się dlaczego należy dbać o zęby

i jakie czynności wykonuje się w łazience. Oczywiście umyliśmy zęby.

6 10

9

Higiena to również kąpiel. Dzielne wiewiórki z tym zadaniem poradziły sobie doskonale i nasze lalki są teraz czyste oraz pięknie ubrane.

11 12

13 14

Dzisiaj posegregowaliśmy produkty, na te które są zdrowe i na te, które szkodzą naszym zębom.

15 16

17 18

19

Sami zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy kolorowe ręczniki.

23 24

25

W kolejnym tygodniu zajęć dowiedzieliśmy się wszystkiego o wodzie i ochronie środowiska.

Pierwszego dnia dowiedzieliśmy się kto z czego pije wodę.

26 28

29 30

44 43

40 39

Kolejnego dnia uczyliśmy się przelewać wodę oraz sprawdzaliśmy czy zakrętki utrzymują się na niej czy opadają na dno.

45 47

49 50

53 55

Dowiedzieliśmy się jak segregować śmieci i gdzie je wyrzucać.

57 58

61 62

63 64

Kolorowaliśmy Ekoludka.

67 68

70 71

72 73

Na koniec tygodnia spędzaliśmy miło czas na placu zabaw.

74 75

76 77

78 79

Kolejny tydzień rozpoczęliśmy od tematyki „Książka moim przyjacielem”.

Dowiedzieliśmy się jak zbudowana jest książka i w jaki sposób należy ją szanować.

Potem posegregowaliśmy książeczki według wielkości.

80 81

Uważnie wysłuchaliśmy treści bajek na podstawie kolorowych ilustracji.

82 83

Aby utrwalić nazwy bohaterów bajek układaliśmy dwuelementowe puzzle.

Ćwiczyliśmy logiczne myślenie i percepcję wzrokową.

84 85

Z dużym zaangażowaniem układaliśmy książeczki na żłobkowej półce.

86 87

Kolejna zabawa to „Z jakiej bajki?” - polegała na dopasowywaniu rekwizytów do znanych nam bajek.

88 89

Wiele radości sprawiła nam zabawa z elementem rzutu „Celuj w Babę Jagę”.

90 91

92 93

Swą sprawność manualną doskonaliliśmy podczas oddzielania grochu od fasoli.

Pracowite Kopciuszki wykonały zadanie znakomicie.

94 95

96 97

Wysłuchaliśmy także bajkę o Królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludkach. Ocenialiśmy zachowania bohaterów bajki.

Potem w zabawie „Śnieżka i krasnoludki” - określaliśmy barwę czapek i sukni Śnieżki.

98 99

Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy zakładkę do swojej ulubionej bajeczki.

100 101

102 103

Bardzo spodobała nam się bajka „Świnki trzy”. Dlatego postanowiliśmy zbudować najwyższy domek dla świnek.

104 105

106 107

Super niespodzianką dla dzieci była wycieczka do biblioteki. Poznaliśmy pomieszczenia znajdujące się w bibliotece.

Pani Asia zapoznała z różnymi rodzajami książek. Przeczytała nam bajeczkę o  przygodach głodnego misia.

Nie zabrakło także wspólnych zabaw ruchowo – naśladowczych przy piosenkach oraz wspólnego kolorowania misia.

107a 107b

107c 107d

107e 107f

107g 107h

„WIELKANOC”

Na naszych zajęciach dowiedzieliśmy się o bardzo ważnej tradycji świąt wielkanocnych -  „Koszyk wielkanocny” co i dlaczego do niego wkładamy.

108 109

Kolory znamy już prawie doskonale więc dobranie jajek w pary to świetna zabawa.

110 111

Z zadaniem na spostrzegawczość również sobie poradziliśmy i wszystkie kurczaczki mają parę,

a świąteczne kartki posegregowane są według wzorów.

112 113

115 116

Zajączek zrobił nam niespodziankę i ukrył na naszym placu zabaw czekoladowe pyszności ale my wszystkie znaleźliśmy.

117 118

119 120

121 122

Ułożyliśmy świąteczną historyjkę według kolejności.

123 124

Praca plastyczna „świąteczne jajko”.

125 126

127 128

129 130

 

Sprawozdanie - marzec 2019

przez Promyczek
Odsłony: 716

Nasze marcowe zajęcia rozpoczęliśmy pod hasłem „Tyle kobiet dookoła”. Wykorzystując kolorowe ilustracje

nazywaliśmy i określaliśmy czynności różnych zawodów wykonywanych przez kobiety.

1 2

W zabawie dydaktycznej „Porządkujemy naczynia” - segregowaliśmy naczynia i określaliśmy ich przydatność.

3 4

Podczas ćwiczeń oddechowych „Gorąca herbatka” doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

5 6

A w zabawie tematycznej „Gotowanie” przygotowywaliśmy pyszny obiadek dla naszej pani.

7 8

Odwiedziliśmy również żłobkową kuchnię. Panie kucharki opowiedziały nam o swojej pracy,

pokazały nam swoje rekwizyty i produkty, z których przygotowują posiłki.

10 11

12

Wiele frajdy sprawiła nam zabawa z plasteliną. W czasie ugniatania, wałkowania i krojenia

doskonaliliśmy sprawność manualną rąk i palców.

13 14

15

Wcieliliśmy się w rolę kucharzy i przygotowaliśmy sałatkę owocow

  17 18

19 20

Była bardzo pyszna, prosiliśmy o dokładkę : )

Poznaliśmy także zawód pielęgniarki. Pani Bożenka wyjaśniła nam, co należy do jej obowiązków.

21 22

23 24

25

A my samodzielnie zbadaliśmy nasze lale czy są zdrowe.

26

Z okazji Dnia Kobiet wykonaliśmy niespodziankę – laurkę „Bukiet kwiatów”. Samodzielnie przyklejaliśmy listki,

wazonik i kwiatki. Oto nasze prace:

27 28

Krawcowa – to kolejny zawód, który poznaliśmy na zajęciach.

 Poznaliśmy przybory, których używa w pracy krawcowa, aby powstały nasze ubranka.

Sami również próbowaliśmy wziąć miarę. Mierzyliśmy jakie mamy długie ręce oraz nasz obwód pasa.

29 30

31 32

35

 

Z wizytą u naszej Pani krawcowej dowiedzieliśmy się jak powstają nasze śliniaczki krok po kroku.

Zwiedzaliśmy również naszą pralnie.

36 37

38 40

 

Przy okazji wycieczki do pralni  pobawilismy się na naszym placu zabaw.

42 41

43

 

Tak powstały nasze bluzki, które sami zaprojektowaliśmy.

44 45

46 47

49

 

Nie zabrakło też zajęć, na których utrwalaliśmy sobie kolory. Tym razem posłużyły nam do tego guziki.

50 51

52

 

 Nawlekanie guzików wcale nie jest takie łatwe, przekonaliśmy się o tym na naszych zajęciach.

53 55

56

 

Nasz przedwiosenny tydzień zaczęliśmy od poznania rodzajów kwiatów, które zakwitają na wiosnę.

Wąchaliśmy je, poznawaliśmy ich nazwy, a także uczyliśmy się wręczać kwiaty drugiej osobie.

57 58

60 61

62 64

 

Kolejnego dnia poznaliśmy przysłowie „W marcu jak w garncu”. Powrzucaliśmy do garnka słońce,

deszcz, chmurki no i wszystko dobrze wymieszaliśmy. 

70 75

76 73

 

Ćwiczyliśmy również liczenie i segregowanie parami, przy pomocy kwiatuszków.

A później sprawność naszych rączek podczas kolorowania kwiatków.

81 82

84 85

88

Jesteśmy gotowi do przedszkola ;)

 

Przebieraliśmy dziewczynki z grupy za Panią Wiosnę, bo już nie możemy się jej doczekać.

90 91

94 98

97 95

 

 

Sadziliśmy kwiatuszki cebulkowe, które zabraliśmy do domku.

Mamy nadzieję, że będą pięknie kwitły w naszych ogródkach. 

107 109

113 114

115 116

120

 

A naszą żłobkową galerię ozdobiły pięknie malowane krokusiki.

121 123

126 128

W kolejnym tygodniu marca omawialiśmy przyloty wiosennych ptaków. Poznaliśmy wygląd i sposób budowania gniazd: bociana, jaskółki i kukułki.

129 130

131

Pani opowiedziała nam historyjkę obrazkową „W bocianim gnieździe”. Teraz wiemy jak i gdzie bociany budują swoje gniazda. Układaliśmy historyjkę według kolejności.

133 134

135    

Utrwalaliśmy pojęcia: wysoko – nisko w zabawie „Jaskółka i bocian”.

136 137

138 139

Stworzyliśmy także ptasią orkiestrę.

140 141

Nie zabrakło zabaw ruchowo naśladowczych z piosenką „Kle, kle boćku”. Były także tańce i ćwiczenia ortofoniczne.

142 143   

W zabawie matematycznej „Ile ptaszków przyfrunęło?” przeliczaliśmy ptaszki oraz określaliśmy , których jest więcej, a których mniej.

144 145

146

Podczas ćwiczeń oddechowych „Ptasie piórka” doskonaliliśmy prawidłowy wdech i wydech.

147 148

Nazwy ptaków i ich wygląd utrwalaliśmy podczas rozwiązywania zagadek słowno -obrazkowych.

149 150

151   

„Bociek Klekotek” to nasza praca plastyczna. Wyklejaliśmy dziób, nogi i piórka kolorowym papierem.

Doklejaliśmy trawkę i słonko.

152 153

Wykonaliśmy także Marzannę – ozdabiając ją różnymi elementami: gwiazdki, koła, kwiatki.

154 155

157

W czwartek wyruszyliśmy w daleką podróż, aby pożegnać zimę. Towarzyszyła nam Marzanna.

158 159

Nową porę roku – wiosnę powitaliśmy tańcem i piosenką na świeżym powietrzu.

160 161

162 163

164 165

Wiosna kojarzy się przede wszystkim z kolorem zielonym, dlatego wyszukiwaliśmy w sali znajdujące się przedmioty

w tym kolorze. Potem tworzyliśmy różne budowle z klocków.

166 167

168 169

 

 

 

 

 

 

 

Sprawozdanie - luty 2019

przez Promyczek
Odsłony: 711

Podczas jednych z zajęć w miesiącu lutym Nasze Wiewióreczki zapoznały się z tematyką dokarmiania ptaków.

Dowiedzieliśmy się, że zima to trudny czas dla ptaków, dlatego należy im pomagać.

Z dużym zainteresowaniem wysłuchaliśmy historyjkę obrazkową „Spotkanie w karmniku”.

1 2          2

Dowiedzieliśmy się czym można dokarmiać ptaki i same z dużym zapałem wsypywaliśmy pokarm do karmnika,

aby nakarmić głodnych przyjaciół.

3 4

5

Nie zabrakło również przeliczania gości w karmniku oraz określania ich wyglądu.

6 7

Na podstawie kolorowych albumów i ilustracji poznaliśmy ptaki zimujące w Polsce

oraz słuchaliśmy odgłosów jakie wydają.

8 9

A na zajęciach plastycznych wykonaliśmy pracę plastyczną „Ptaszki w karmniku”.

Oto efekt naszej pracy.

10 11


Nasze zajęcia zaczęliśmy od rozmowy na temat „Walentynek”. Dowiedzieliśmy się o zwyczajach, symbolach okazywania miłości bliskim osobom (komu i w jaki sposób). Ćwiczyliśmy spostrzegawczość. Zabawa polegała na dokładnym ułożeniu serduszek według wzoru.

12 13

14

 

Zabawa „znajdź swoje serduszko” polegała na odnalezieniu dziecka, które miało takie samo serce,

a potem były tańce.

15 16

17 20

 

„Strzał Amora” tak nazywała się nasza następna zabawa. Rzucaliśmy piłeczkami w zawieszone w sali serca.

21 22

 

„Złap serduszko”, podczas tego zadania trzeba było za pomocą słomki przenieść serce lub przesuwać,

a to wcale nie było takie proste.

Ćwiczyliśmy również swój oddech starając się przesuwać serce mocno w nie dmuchając.

23 24

25

 

Uderzając w bębenek odtwarzaliśmy bicie naszego serca.

26 27

28

 

W dzień Walentynek przyszliśmy ubrani na czerwono. Były zabawy chustą animacyjną,

segregowanie czerwonych zabawek … oraz wiele innych zabaw.

Zrobiliśmy również piękne laurki w kształcie serca, które podarowaliśmy naszym bliskim.

29 30

31 33

34 38

 

 

Kolejny tydzień zajęć rozpoczęliśmy obchodami DNIA KOTA. I z tej okazji każdy z nas przebrał się za kotka,

udawaliśmy zachowanie kotów, chodziliśmy na czworaka, bawiliśmy się włóczką.

40 41

42 44

46 48

 

Zebraliśmy również karmę dla kotków i piesków, którą Panie zawiozły do Schroniska dla Zwierząt w Zielonej Górze. Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że mogliśmy pomóc. Mamy wieeelkie serduszka.

49

 

Następnego dnia Pani pokazała nam jak wygląda kot.  Mieliśmy okazje dokładnie zobaczyć,

że ma długi ogon, uszka, wąsy.

Dowiedzieliśmy się również, że są koty czarne, rude, białe. Staraliśmy się posegregować kotki tego samego koloru.

50 51

52 54

60 55

Spróbowaliśmy też pić  mleczko jak kotki, ze spodeczka.

Było bardzo pyyysznie i śmiesznie ;)

67 61

63 62

 

Przypomnieliśmy sobie pojęcia NAD, POD, OBOK.

68 69

70 79

 

Na koniec tego kociego tygodnia wykonaliśmy kotka „układankę”, którego później samodzielnie pokolorowaliśmy

i zabraliśmy do domku, oraz wyklejaliśmy kotka włóczką, ćwicząc nasze rączki.

80 91

89 88

85 84

82 83

 

 

 

Sprawozdanie - styczeń 2019

przez Promyczek
Odsłony: 1022

Przez śnieżyce przez zamiecie,

Poprzez wiele gór i mórz,

Jedzie nowy rok po świecie

Do nas także przyszedł już.

 

 

Wiewiórki pożegnały się pięknie ze starym rokiem i przywitały nowy.

1 2

3 4

Wykonaliśmy własne fajerwerki, które są bardzo kolorowe i na pewno bezpieczne, wystarczył brokat, kartka i  kredki.

5 7

8 9

Dowiedzieliśmy się, że są różne zegary ale wszystkie służą do tego samego. Nawet sami zrobiliśmy jeden w naszej sali.

12 13

17 16

W następnym tygodniu przygotowywaliśmy się do Dnia Babci i Dziadka.  Oglądaliśmy obrazki przedstawiające naszych dziadków, opowiadaliśmy o tym jacy są nasi dziadkowie.

18 19

20 25

26 27

Kolejnego dnia staraliśmy się poćwiczyć pomaganie dziadkom w codziennych obowiązkach tj. pranie, odkurzanie czy przyniesienie zakupów.

28 31

33 41

Na kolejnych zajęciach staraliśmy się przynieść babci i dziadkowi herbatkę, co nie było łatwe ;)

42 43

45 49

Stworzyliśmy piękny plakat, na który przyklejaliśmy wypisane wszystkie zalety naszych kochanów dziadków.

50 53

55 60

Opowiadaliśmy sobie o tym co można robić z babcią i dziadkiem.

Spacerować, wędkować, czytać książki.

68 69

71 73

80 70

Wielkimi krokami zbliżał się dzień kiedy w naszym żłobku miała odbyć się piękna uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, dlatego codziennie sumiennie się do tego przygotowywaliśmy, robiliśmy próby naszego przedstawienia a także upominki dla naszych kochanych dziadków.

85 87

88 89

90 91

 

 

 

„Karnawał nadal trwa”

 

W naszej grupie działo się tyle fajnych rzeczy. Dobieraliśmy balony według kolorów oraz rozmiarów. Sprawdziliśmy też, który balon wyżej poleci. Były nawet tańce z kolorowymi balonami.

116 117

118 119

121 122

Bawiliśmy się przy muzyce w zabawę „ znajdź swój kolor”.

124 125

Zabawa „Kto jest kim” polegała na przymierzaniu masek karnawałowych i odgadnięciu za kogo się przebraliśmy, a wszystko zakończyło się super przyjęciem.

126 127

128 129

130 133

Praca plastyczna „karnawałowy balonik” w naszym wykonaniu.

134 135

136

 

Pani przygotowała dla nas zaczarowane pudełko, z którego wyciągaliśmy różne przedmioty, określaliśmy co to jest i do czego służy.

137 138

Stawialiśmy pierwsze kroki z matematyki i szło nam doskonale. Liczyliśmy kropki na balonie oraz szukaliśmy takich samych balonów na sali, które pani wcześniej ukryła.

139 140

141 142

143

Zimowa tematyka zagościła w naszych zabawach. Zajęcia rozpoczęliśmy od oglądania ilustracji przedstawiających krajobraz zimowy.

94 95

Przypomnieliśmy sobie także o ciepłej odzieży. A potem segregowaliśmy do pary rękawiczki i czapki.

96 97

W nowej piosence „Stoję sobie sam” wcieliliśmy się w rolę bałwanka grającego na patykach,  tańczącej wiewióreczki i zajączka.

98 99

Uważnie wysłuchaliśmy historyjkę obrazkową „Przygoda z bałwankiem”. Podjęliśmy próbę układania historyjki według kolejności.

100 101

Wiele frajdy sprawiła nam zabawa ruchowa „Rzuty śnieżkami „oraz „Sanna” przy piosence „Zima, zima”

102 103

103a

Podczas ćwiczeń oddechowych „Śnieżynki” doskonaliliśmy wdech i wydech.

104 105

W zabawie dydaktycznej „Bałwanki” segregowaliśmy bałwanki według koloru czapki. Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

106 107

Zabawa śnieżynkami wzbudziła duże zainteresowanie. Segregowaliśmy odpowiedni kształt śnieżynki układając na niebieską chmurkę.

108 109

Doskonaliliśmy swą sprawność manualną, percepcję wzrokową układając bałwanki z gotowych elementów. Utrwalaliśmy wielkość kół, barwę oczu, nosa, guzików, korali i muszki.

110 111

Wyszukiwaliśmy również obrazki należące do zimy.

112 113

A na zajęciach plastycznych kolorowaliśmy i wyklejaliśmy postać bałwanka.

114 115

 

 

Sprawozdanie - grudzień 2018.

przez Promyczek
Odsłony: 922

Wszystkie dzieci Mikołaja kochają, wszystkie dzieci na niego czekają...”

 

            W naszym żłobku dzieci nie mają wątpliwości co do istnienia świętego Mikołaja. Jak co roku przychodzi do nas z wizytą i obdarowuje dzieci prezentami.

            Ale za nim powitaliśmy Świętego nauczyliśmy się nowej piosenki „Mikołaj jedzie”. Mikołaj „gapa” zgubił saneczki i jechał samochodem, leciał samolotem. Treść piosenki posłużyła nam do jej zilustrowania.

1 2

            Wspólnie opowiadaliśmy historyjkę obrazkową „Wizyta św. Mikołaja”. Układaliśmy obrazki według kolejności.

3 4

5

Przypomnieliśmy sobie wygląd Mikołaja i jego zwyczaje.

A na zajęciach plastycznych kolorowaliśmy czerwoną kredką worek na prezenty, a następnie naklejaliśmy zabawki wycięte z kolorowych gazet.

6 7         

Nie zabrakło rozmów o prezentach od Mikołaja. Na podstawie ilustracji częściowo zasłoniętych rozpoznawaliśmy ukryte zabawki.

8 9

Układaliśmy dwuelementowe puzzle przedstawiające zabawki. Doskonaliliśmy swą spostrzegawczość, pamięć i wyobraźnię.

10 11

Układaliśmy także obrazki zabawek w pary.

12 13

W zabawie „Prezenty” - segregowaliśmy prezenty ze względu na wielkość: małe – duże. Określaliśmy ich barwę.

14 15b

Określaliśmy również położenie prezentu w przestrzeni: na stole, w koszyku, obok samochodu.

15a 15b

15c

W zabawie „Czarodziejski worek” rozpoznawaliśmy po dotyku ukryte w nim zabawki.. Przypomnieliśmy sobie ich barwę oraz przeznaczenie. Tworzyliśmy zbiory trzyelementowe.

16 17

18

 

Wreszcie nadszedł najweselszy, najbardziej oczekiwany dzień 6 grudnia – Mikołaj. Już od samego rana witał dzieci przed żłobkiem. Na cześć Mikołaja każdy z nas włożył na głowę charakterystyczną czerwoną czapkę, było bardzo mikołajkowo.

19 20

Kiedy rozległ się głośny dzwonek wiedzieliśmy, że to idzie Mikołaj.

21

Następnie z rąk świętego otrzymaliśmy prezenty.

22 23

Wszystkie niespodzianki nam się podobały.

24 25

Obiecaliśmy Mikołajowi, że będziemy dbać o zabawki: )

Nie zabrakło pamiątkowych zdjęć z Mikołajem.

26 27

 W tym szczególnym dniu obchodził imieniny nasz kolega MIKOŁAJ.

28

Wiewiórki same zrobiły bombki, które później powiesiliśmy na choince przed naszym żłobkiem.

29 30

31 32

Oglądając historyjkę obrazkową dowiedzieliśmy się, w jaki sposób choinka trafia do naszych domów.

33 34

Wspólne ubieranie choinki w naszej sali oraz zabawy w kole przy piosenkach o tematyce bożonarodzeniowej wprawiło nas w nastrój świąteczny, wszystkim bardzo się podobało.

35 36

37 38

Segregowaliśmy bombki według kolorów, a przy okazji rozmawialiśmy o tym, że są bardzo delikatne i kruche.

41 42

Dowiedzieliśmy się, że choinka może być sztuczna albo prawdziwa i szukaliśmy czym to się różni.

43 44

„Świąteczne kartki” sami wykonaliśmy z gotowych elementów i podarowaliśmy je naszym bliskim.

45 46

47 48

Tydzień poprzedzający święta rozpoczęliśmy od zajęć, na których Pani pokazała nam kilka potraw wigilijnych, opowiedziała jak i z czego je przyrządzamy i każdy z nas opowiadał czy właśnie takie danie znajdą się na naszym wigilijnym stole.

50 51

52 53

54 55

 

Kiedy już poznaliśmy potrawy wigilijne przyszedł czas na…wigilię. Pani starała się jak najbardziej odtworzyć nam prawdziwy wigilijny stół, uczyliśmy się zachowania przy stole.

56 57

58 59

60 62

Dowiedzieliśmy się, że przy wigilijnym stole zawsze powinniśmy przed kolacją podzielić się opłatkiem i złożyć sobie wzajemnie życzenia ale  zostawić jedno wolne miejsce, dla znużonego wędrowca lub osoby,  którą bardzo mocno kochamy ale jest daleko i nie może być z nami na święta. Jednak wiemy już, że wtedy możemy do kogoś zadzwonić z życzeniami, wysłać list lub napisać e- meila ;)

63 64

65 66

70 73

 

Staraliśmy się sobie również przypomnieć jak ubierać choinkę, powtarzaliśmy pojęcia nad, pod, obok, nisko, wysoko. Było bardzo śmiesznie i wesoło.

74 75

76 78

80 79

 

Pod koniec tego wesołego tygodnia obchodziliśmy w naszym  żłobku Dzień Anioła. Wszyscy przyszliśmy ubrani na biało, oglądaliśmy Jasełka a Pani opowiedziała nam o aniołkach.

81 82

83 84

85

Na pamiątkę naszych tygodniowych zajęć każdy z nas wykonał śliczną choinkę odbitej z rączki, którą zabraliśmy do domku.

86

Sprawozdanie - listopad 2018.

przez Promyczek
Odsłony: 825

Anuluj

Nasze listopadowe zajęcia zaczęliśmy od pomarańczowego dnia.

Wszyscy staraliśmy się przyjść ubrani na pomarańczowo. Każdy z nas przyniósł do żłobka swoją dynię,

którą ozdabiał i malował. Wyszło pięknie :)

1 2

3 6

8 10

12 15

17 19

 

Kolejnego dnia dowiedzieliśmy się, że istnieją różne rodzaje dyni.

Zwyczajne, duże, małe, ozdobne a nawet dynie białe.

20 21

22

 

Następne zajęcia dotyczyły koloru pomarańczowego. Staraliśmy się segregować zabawki wg kolorów,

bawiliśmy się samymi pomarańczowymi zabawkami aby jak najlepiej utrwalić sobie tą barwę.

23 24

25 26

27 28

 

Świetnie bawiliśmy się podczas gry w pomarańczowe kręgle, która polegała na tym,

że prawdziwą pomarańczową zbijaliśmy plastikowe kręgle.

Było przy tym dużo śmiechu i zabawy.

30 31

32 33

34 39

 

Nie zapomnieliśmy oczywiście o 100- leciu odzyskania przez Polskę niepodległości

i z tej okazji przygotowaliśmy wielką biało czerwoną flagę odbijając czerwone rączki na papierze

oraz z pomocą Pani wykonaliśmy małe flag, które każdy z nas zabrał ze sobą do domku

żeby wspólnie z Rodzicami uczcić święto naszej Ojczyzny.

40 41

43

„A deszcz pada i pada” to kolejna listopadowa tematyka naszych zajęć.

Na podstawie ilustracji omawialiśmy zjawiska atmosferyczne

charakterystyczne dla późnej jesieni.

44 45

W zabawie dydaktycznej „Mała i duża chmura”

segregowaliśmy krople deszczu ze względu na wielkość.

46 47

Kolejna zabawa „Kolorowe krople deszczu” ,to zabawa z elementem tropienia.

Wyszukiwaliśmy i segregowaliśmy krople deszczu według barwy.

Poradziliśmy sobie znakomicie.

48 49

50 51

Podczas ćwiczeń ortofonicznych naśladowaliśmy padający deszcz.

Wykorzystaliśmy do zabawy foliowe woreczki.

52 53

Poznaliśmy także historyjkę obrazkową „Przygoda z parasolem”.

54

Wysłuchaliśmy inscenizowany wiersz „Sześć parasoli”.

Każdy parasol przyporządkowywaliśmy do ubioru dziecka.

56 57

Nie zabrakło rozmów na temat odpowiedniego ubierania się do pory roku.

Segregowaliśmy odzież tworząc zbiory – kurtek, czapek, szalików i butów.

58 59

Odpowiednio ubrani możemy wyruszyć na jesienny spacer.

60 61

„Kolorowy deszcz” to tytuł naszej piosenki.

Utrwalaliśmy kolory występujące w refrenie piosenki

wykorzystując kolorowe kartki papieru i kuleczki.

62 63

Piosenka była także inspiracją do narysowania kolorowych kropel deszczu.

64       

Kolejną pracą plastyczną była kolorowa parasolka.

Na szablon parasolki nanosiliśmy trzy krople farby, przykrywaliśmy parasolkę foliowym woreczkiem,

a następnie rozcieraliśmy farby palcami, piąstkami.

65 66

Oto efekt naszej pracy.

 67

Psotny wiatr

 

Na zajęciach dowiedzieliśmy do czego jest nam potrzebny wiatr

i dlaczego trzeba uważać gdy mocno wieje.

68 69

70 71

72 73

 

Sprawdziliśmy również z jaką siałą wieje i jakie odgłosy oddaje wiatr.

Posłużyły nam do tego : wiatraczki, suszarka, chusteczki, woreczki oraz gazety.

74 75

76 77

78 79

80 81

82

 

Ćwicznia oddechowe to zawsze fajna zabawa,

nasze chmurki i piórka fruwały po całej sali.

83 84

86 87

 

Wiewiórki coraz lepiej radzą sobie z kolorami.

Posegregowały szablony według kolorów, z których później zobiły piękne latawce.

88 89

90 91

92 94

 

Tak wygląda wiatr według wiewiórek, jest bardzo kolorowy i mocno wieje.

95 96

97

 

W ostatnim tygodniu listopada w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Misia.

Pani przygotowała wiele zabaw i ciekawostek na temat naszych kochanych pluszaków.

          Pierwszego dnia naszego "misowego" tygodnia, przynieśliśmy do żłobka nasze misie z domu,

z każdym misiem przywitaliśmy się piosenką "Wszyscy są, witam Was"

oraz opowiadaliśmy ich historię (skąd je mamy, jak mają na imię, itd.).

98 99

100

 

Bawiliśmy się w "sztorm". Tak nazywa się świetna zabawa z chustą amimacyjną,

na którą rzucaliśmy swoje misie i robiliśmy wieeeelki sztorm

pilnując żeby nasze misiaczki nie wypadały za burtę ;)

101 102

103

 

Odwiedził nas też wielki przyjaciel miś, z którym robiliśmy zdjęcia

i wygłupialiśmy się na całego, było dużo śmiechu i zabawy :)

 104 105

 

Staraliśmy się też pokonać tor przeszkód z misiem " pod pachą" ;)

106 107

108 109

110 111

112 113

114 115

116

 

Poznaliśmy różne misie, które są bohaterami bajek.  Pani opowiedziała nam o prawdziwych niedźwiadkach,

które żyją w lesie i takich misiach polarnych, które mieszkają na Antarktydzie.

117 118

119 120

122 130

131133

134 135

136 137

 

Jeden z naszych misiaczków miał chorą łapkę i potrzebował naszej pomocy,

staraliśmy się szybciutko mu pomóc i każdy z nas zamieniał się na chwilkę w pana doktora.

138 140

143 144

145

 

Ugotowaliśmy też obiadek dla naszych misi i zabraliśmy je na spacerek wózeczkiem.

148 152

 

Pod koniec naszego misiowego tygodnia pokolorowaliśmy obrazki przedstawiające misia

i pomalowaliśmy farbkami domek dla naszych pluszaków.

 

167 168

170

 

Pani na pamiątkę  misiowych zajęć podarowała nam zdjęcia z naszymi misiami w pięknych rameczkach, które sami ozdobiliśmy :)

172

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawozdanie - pazdziernik 2018.

przez Promyczek
Odsłony: 1044

Za nami wrzesień – miesiąc adaptacji. Nasze Wiewióreczki radzą sobie już znakomicie.

Październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od poznania wiewiórki

jej wyglądu, zwyczajów i ulubionych przysmaków.

1 2        

Przysmaki Rudej Kitki segregowaliśmy według wielkości.

Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

3 4         

Wiele frajdy sprawiły nam zabawy: „Wiewiórki na spacer – wiewiórki do dziupli”

oraz pokonywanie toru przeszkód, w którym  ćwiczyliśmy poczucie

równowagi niosąc na łyżce orzeszka. Zadanie nie należało do łatwych.

5 6  

       7 8     

Podczas ćwiczeń oddechowych „Łupinka orzeszka” doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

9 10

Nie zabrakło również wiewiórkowych tańców przy muzyce oraz gry na instrumentach.

11 12

Z uwagą wysłuchaliśmy ilustrowanej bajki „Przygoda Rudej Kitki”, która wybrała się do lasu po zapasy.

13

My też postanowiliśmy pomóc naszej wiewiórce -  nazbieraliśmy jej pysznych orzeszków.

14

Następna zabawa polegała na segregowaniu wiewiórek według wielkości.

15 16

A w zabawie tematycznej „Obiadek dla wiewiórki” zamieniliśmy się w kucharzy

i przygotowaliśmy pyszny poczęstunek dla naszej Rudej Kitki.

17 18

Po pysznym obiadku nadeszła pora odpoczynku. Ukołysana do snu wiewióreczka zasnęła.

19

Na zajęciach plastycznych malowaliśmy szablon wiewiórki

rozcierając rozkruszoną pomarańczową kredkę

oraz malowaliśmy palcami umoczonymi w farbie orzeszka i trawkę.

20 21

Kolor pomarańczowy utrwalaliśmy szukając różne przedmioty w tym kolorze

i segregowaliśmy je do odpowiedniego koła.

22 23

Kolejna zabawa doskonaląca spostrzegawczość to szukanie ukrytej w naszej sali wiewióreczki.

24 25

 

Zapoznaliśmy się z naszym przyjacielem, którym jest jeż.

  Dowiedzieliśmy się gdzie możemy go spotkać i jak wygląda.

Dzieci bardzo dobrze poradziły sobie z ułożeniem puzzli.

26 27

28 29

30 31

 

Pomogliśmy posprzątać jesienny bałagan. Wiewiórki posegregowały liście, kasztany, oraz szyszki.

32 33

34

 

Zabawa ruchowa z piosenką „Idzie , idzie jeż ten cudowny zwierz.

Nóżkami tup, tup, tup. I pod listek siup.

35 36

37

 

Nasza praca plastyczna również była o jeżu.

Dzieci pokolorowały obrazek z wielka radością i wyszło super.

38 39

 

 

Własnoręczne wykonane jeże z ziemniaków i wykałaczek wyszły bardzo fajnie

i sprawiło nam to dużo frajdy.

41 42

43 44

 

Poznawaliśmy grzybki, muchomorka i prawdziwka.

Pani pokazała nam duże zdjęcia grzybów a my dopasowywaliśmy małe grzybki.

45 46

47 48

49 50

 

Wszyscy razem wybraliśmy się również na grzyby.

Niestety na dworze jest szaro i zimno, dlatego zbieraliśmy grzybki w naszej sali na dywanie,

wszyscy mieli peeełne koszyczki :)

53 54

55

 

Każdy z nas wykonał swojego muchomorka. Najpierw malowaliśmy kapelusz czerwoną farbą

a później przyklejaliśmy na niego białe kropeczki.

Nasze rączki były bardzo brudne a buzie jeszcze bardziej uśmiechnięte :)

57 58

61 62

 

Pani wyjaśniła nam, które grzybki są dobre tzn. jadalne, takie które możemy zbierać a które trujące,

jakich nigdy nie można zrywać. Do dobrych grzybów doczepiliśmy uśmiechniętą buźkę,

a do trujących smutną.

70 71

 

Kolejnym tematem naszych zajęć były dary jesieni a konkretnie liście.

Pani przyniosła nam różne rodzaje liści w przepięknych jesiennych kolorach.

72 73

 

Wszystkie liście posegregowaliśmy wg. kolorów. Okazało się, że świetnie znamy wszystkie kolory jesieni!

76 77

 

Przepiękne, kolorowe  liście wykorzystaliśmy do wykonania pracy plastycznej jaką była suknia pani jesieni.

78 79

80 81

 

Poznaliśmy również utwór A.Vivalgieg’o „Cztery pory roku – jesień”.

W rytm muzyki machaliśmy chustą Klazna naśladując liście na wietrze.

82 84

Kolorowa piękna jesień przyniosła nam różne dary:

kolorowe liście, kasztany, żołędzie, orzechy, szyszki i czerwoną jarzębinę.

Omawialiśmy je wykorzystując kolorowe ilustracje.

Teraz wiemy, gdzie rosną i co możemy z nich zrobić.

85 86

Segregowaliśmy liście ze względu na wielkość: małe – duże.

87 88

Przy dźwiękach piosenki „Ola i liście” tworzyliśmy piękne, kolorowe bukiety.

89 90

Zapoznaliśmy się również z nową ilustrowaną piosenką „Mam listeczki kolorowe”.

91 92

Piękne, kolorowe liście posłużyły nam do ćwiczeń oddechowych.

93 94

„Szyszka, orzech, listek” to zabawa ruchowa, w której na sygnał słowny i dźwiękowy

segregowaliśmy dary jesieni. Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

95 96

„Jesienne drzewo” to nasza praca plastyczna.

97 98     

Nazwy darów jesieni utrwalaliśmy układając je w pary.

100

W zabawie „Czarodziejski woreczek” - rozpoznawaliśmy dary po dotyku.

103 104

Kolejna zabawa to „Szal pani Jesieni” oraz kompozycje z liści.

105 106

107 108

Chusta Klanza posłużyła nam do obserwowania wirujących i opadających liści.

109

 

 

 

 

 

Sprawozdanie czerwiec

przez Promyczek
Odsłony: 743

W czerwcowy słoneczny dzień został zorganizowany piknik z okazji Dnia Dziecka.

Zabawy w ogrodzie sprawiły dzieciom wielką radość w tym wyjątkowym dniu.

20180604_095605 20180604_095709

20180604_100247 20180604_101318

 

Nie zabrakło także tego dnia pysznych słodkości.

20180604_102224

 

Poznaliśmy również środki transportu, którymi można wyruszyć na wakacje.

Pomogła nam w tym kolorowa kreda.

20180605_125950

 

Podczas zajęć plastycznych kolorowaliśmy kredkami swój wymarzony samochód.

Za koła posłużyły nam rolki od ręczników papierowych.

20180606_101042 20180606_101133

20180606_124547 20180606_124559

 

Wyruszyliśmy wesołym autobusem na wycieczkę krajoznawczą,

w trakcie której zaśpiewaliśmy piosenkę pt. " Koła autobusu".

20180607_100545 20180607_124816

 

W zabawie ruchowej zamieniliśmy się w ,,samoloty" uczyliśmy się startować

i lądować ćwicząc przy tym naszą koordynację ruchową.

20180607_100725 20180607_125043

 20180607_125100

"Idziemy do zoo...." słowami tej piosenki zostaliśmy

wprowadzeni w tematykę kolejnych zajęć.

Jak się okazało większość dzieci wiedziała co to jest za miejsce

oraz jakie zwierzęta tam zamieszkują.

W pracy plastycznej wyklejaliśmy węża metodą wydzieranki.

Tym sposobem powstały piękne kolorowe gady.

20180611_102555 20180611_102602

20180611_102610

 

W zabawie ruchowej „Balonowy wąż” przekazywaliśmy sobie nadmuchany balon

przymocowany do sznureczka z namalowanymi oczami.

Na przerwę w muzyce wąż pozostawał w miejscu.

20180611_103617 20180611_103808

 

Rozwiązywać zagadki to my uwielbiamy.

Pomogły nam w tym niezawodne ilustracje.

20180612_090457 20180612_090605

20180612_090730

 

Stworzyliśmy także żłobkowe zoo. 

W zagrodzie umieszczaliśmy zwierzęta, ktore w nich mieszkają

a pozostałe odkładaliśmy do odpowiedniego pojemnika

20180613_090808 20180613_113917

 20180613_090834 20180613_114231

Swoje 3- cie urodziny obchodził nasz kolega Nikodem.

Odśpiewaliśmy z użyciem instrumentów gromkie 100 lat,

złożyliśmy życzenia urodzinowe, po czym czekał na nas pyszny poczęstunek.

20180618_093603 20180618_093608

20180618_093648 20180618_101258

 

Poznaliśmy także kolory lata. Pomogły nam w tym niezawodne klocki,

z których powstała kolorowa tęcza. Utrwaliliśmy podstawowe kolory.

20180619_091201 20180619_091248

20180619_130905 20180619_130928

 

  Przyporządkowywaliśmy kolorowe kółeczka do kolorów tęczy

a także w zabawie z kolorowymi kółeczkami odszukiwaliśmy swoją parę.

20180619_091338 20180619_091358

 

 

Zabawa z chustą animacyjną okazała się świetną zabawą.

Dopasowywaliśmy odpowiedni kolor kółek i obręczy do koloru na chuście.

20180619_091613 20180619_091620

20180619_092438

 

Utrwaliliśmy także nazewnictwo przedmiotów, zwierząt,

owoców danego koloru ilustracji.

20180619_091922 20180619_131517

 

Na zajęciach plastycznych wykljaliśmy kartkę kolorowymi kwadracikami

symbolizującymi kolory lata. Ćwiczyliśmy przy tym współpracę w grupie.

20180621_093309 20180621_121129

 

Wykonaliśmy upominek dla taty.

Włosy z włoczki, przyklejone oczy, ubranie.

Postać taty, taki właśnie prezent nasze dzieci wręczyły swoim tatusiom.

20180622_101216 20180622_130621

 

 

 

 

 

 

Sprawozdanie maj 2018

przez Promyczek
Odsłony: 938

W maju wyruszyliśmy w daleką podróż do krainy dźwięków.

W zabawie muzycznej ,,Echo" rozpoznawaliśmy dźwięki

i wskazywaliśmy instrumenty znajdujące się na dywanie.

20180507_121001 20180507_120946

 20180507_094943

  

 

Ćwiczyliśmy także naszą spostrzegawczość.

Za pomocą mazaków wyszukiwaliśmy na tablicy tańczące nutki

oraz segregowaliśmy je ze względu na ich kolor.

20180507_121634 20180507_100143

 20180507_095908 20180507_095851

W zabawie słuchowej ,, Z jakiej to bajki?"- odnajdywaliśmy odpowiednie ilustracje

do wysłuchanych z płyty CD znanych nam piosenek z bajek.

Naszymi faworytami okazały się bajki :

,,Kraina lodu" oraz ,,Auta".

20180508_094952 20180508_094550

20180508_094456

 

Wykonaliśmy także taniec z chusteczkami do utworu pt.,, Walc" D.Szostakowicza.

 20180508_133954 20180508_095542

 

Poznaliśmy także nowe instrumenty jak saksofon, fortepian, perkusja.

Pomogły nam w tym nie zawodne ilustracje,

które przyporządkowywaliśmy do słyszanych dźwięków z płyty CD.

20180509_125126 20180509_125035

20180509_094951 20180509_094523

 

Wysłuchaliśmy także krótkiej bajki pt. ,,Na ulicy dźwięków".

W inscenizacji pomogły nam instrumenty

oraz niezawodne rączki do klaskania naszych ,,Wiewiórek".

20180509_124328 20180509_124223

 

W zajęciach plastycznych kolorowaliśmy kredkami

wybrane przez siebie instrumenty muzyczne

według własnego uznania.

20180510_122304 20180510_122240

 20180510_094538

W zabawie ruchowej "Wesołe instrumenty", dzieci

maszerowały po dywanie w rytm bębenka, na dźwięk tamburyna robiły przysiady,

zaś na dźwięk dzwoneczków podskakiwały jak piłeczki.

20180511_122450 20180511_084818

 20180511_084726

Swoje 3- cie urodziny obchodzili Jaś, Filipek oraz Mieszko.

Jubilatom życzymy dużo zdrówka i spełnienia marzeń.

20180525_092943 20180525_092806

 20180525_092721 20180510_100019

20180510_095954 20180509_100447

20180509_100431 20180509_100416

20180509_100402

Majowa łąka i jej mieszkańcy- to temat naszych zajęć.

Dzieci rozpoznawały i nazywały rośliny, zwierzęta oraz owady żyjące na łące.

 W ten sposób powstała nasza żłobkowa łąką.

20180515_132744 20180515_132622

20180515_132539 20180515_102622

 

Słuchaliśmy krótkich opowiadań i wierszyków o bocianie,

żabce, ślimaczku i motylku.

20180515_132259 20180515_132148

20180515_103704 20180515_103607

 

Przygrywając na instrumentach śpiewaliśmy piosenkę ,, Na majowej łące".

20180516_131407 20180516_095738

20180516_095729

 

Podczas zajęć plastycznych malowaliśmy biedronki, żabki,

mrówki i ozdabialiśmy ślimaczki według własnego uznania.

20180518_121506 20180516_125123

20180516_101213

 

Wysłuchaliśmy także krótkiej historii o żabce i bocianie.

Poznaliśmy ich przygody na majowej łące.

20180518_122409 20180518_101600

20180518_101510

 

Przygotowywaliśmy się także do ważnej uroczystości w naszym żłobku.

Dzień Mamy i Taty, to jeden ze szczególnych świąt w naszym kalendarzu.

Z wielką przyjemnością zabraliśmy się do tworzenia

własnoręcznie prezentów dla mamy i taty.

20180522_095244 20180522_094422

20180521_145627 20180521_145129

20180521_144623 20180521_100017

 

Rozmawialiśmy na temat w czym mogę pomóc mamusi?

Pomogły nam w tym kolorowe ilustracje.

20180522_125721 20180522_125602

20180522_084733 

 

Dopasowywaliśmy także ilustracje przedmiotów kojarzących się

z wizerunkiem mamy i taty.

20180523_121653 20180523_121622

20180523_121605 20180523_095559

20180523_095503 20180523_095406

 

W zajęciach plastycznych wspólnymi siłami kolorowaliśmy

dla naszych mam piękne kolorowe kwiaty.

 20180523_122401 20180523_101031

 

Wysłuchaliśmy także bajki pt. ,, Święto Matki"

Pana C.P. Tarkowskiego.

20180524_142031 20180524_141825