Oto garść aktualności z codziennych zajęć grupy III - "Niedźwiadki".

Sprawozdanie - pazdziernik 2018.

przez Promyczek
Odsłony: 2

 

„Idzie lasem Pani Jesień…”

 

„ Przyszedł sobie dawno

Śliczny, złoty wrzesień…

Teraz nam październik

Dała pani jesień…

 

Słonko takie śpiące,

Coraz później wstaje,

Ptaszki odlatują,

Hen, w dalekie kraje.

 

W cieniu pod drzewami

Cicho śpią kasztany,

Każdy błyszczy pięknie

Niby malowany.

 

Lecą liście z drzewa

Różnokolorowe,

Te są żółto – złote,

A tamte – brązowe.

 

Jeszcze niby ciepło,

Słonko świeci, grzeje…

Aż tu nagle skądejś

Wichrzysko zawieje.

 

Chmur wielkich deszczowych

Nazbiera, napędzi…

Tak się pan październik

Nauwija wszędzie”.

 

              Temat naszych zajęć rozpoczęliśmy od pogadanki na temat jesieni. Wskazywaliśmy na plakacie przedmioty charakterystyczne dla tej pory roku.

1 4

5 6

7

              Podczas zabawy ruchowej „Drzewa” biegaliśmy przy muzyce, na sygnał zamienialiśmy się w drzewa i pokazywaliśmy korzenie – tupając, koronę – łapiąc się za głowę, pień – stojąc na baczność oraz gałęzie – ręce do góry.

2 3

              Zapoznaliśmy się z darami jesieni przyniesionymi z lasu. Były to szyszki, żołędzie, kasztany, liście, jarzębina…

wszystko braliśmy w nasze rączki i mogliśmy dokładnie obejrzeć.

8 10

11 16


17

              Następnie czekało na nas bardzo trudne zadanie.

Układanie darów jesieni według wzoru np. szyszka, kasztan, liść…

12 18

19 20

 „ Wiewióreczka mała po lesie biegała

Hopsa sa, sa, hopsa sa, sa

Po lesie biegała…”

  Na chwile nasza sala zamieniła się w las

a my w szukające na zimę orzeszków wiewiórki.

Trzymając w rączce wiaderko napełnialiśmy je orzechami zebranymi w lesie.

Pózniej całe nasze zbiory chowaliśmy w dziupli.

15 21

22 23

              Za oknem deszczowo i ponuro, a w naszej sali wesoło i kolorowo!

Bawiliśmy się chustą animacyjną. Poruszaliśmy nią powoli tworząc delikatny wiaterek,

następnie poruszając ją coraz szybciej robiła się prawdziwa wichura.

Na koniec z naszej chusty zrobił się ogromny parasol,

pod który się schowaliśmy chroniąc się przed deszczem.

24 25

26 30

              Nauczyliśmy tez posługiwać się wagą. Kładliśmy na szalę wskazany przez Panią dar

i ocenialiśmy, który jest cięższy.

27 29

31 32

              Podczas zajęć plastycznych stemplowaliśmy opuszkami palców liście na drzewie.

33 34 

35 36

 

„Grzybobranie”

 

Jesień to czas grzybobrania, więc i nasze „Niedzwiadki” nie marnują czasu i idą na grzyby do lasu.

              Słuchając wiersza „ Grzybobranie” M. Buczkówny zapoznaliśmy się

z nazwą niektórych grzybów i wyszukiwaliśmy je na plakacie „Wyprawa do lasu”.

Dokładnie przyjrzeliśmy się jak wyglądają grzyby jadalne i trujące oglądając kolorowe ilustracje.

37 38

39 42

              Klasyfikowaliśmy grzybki na jadalne i trujące, wkładając je do odpowiedniej obręczy. 

40 41

43

              W zabawie ruchowej ze śpiewem – przy piosenkach „ Grzybek tu…”,

„ Rosną sobie grzybki w trawie” , na sygnał bębenka zbieraliśmy grzybki do koszyczków.

46 47

56 57

              Ćwiczyliśmy też naszą spostrzegawczość i koncentrację uwagi

dobierając do pary „ takie same grzyby”.

50 51

52 53

59 61

62

              Z zaciekawieniem obejrzeliśmy teatrzyk pt. „ Kłopoty Muchomorka”

o przygodach grzybka, któremu Pani Jesień zapomniała namalować białe kropeczki.

Przy okazji przypomnieliśmy sobie inne kolory.

63 64

65 66

 

„ Jestem Muchomorek

Mieszkam sobie w lesie…

Czerwony kapelusz

Wyrósł mi na głowie

Czego tu brakuje?

Kto z was mi podpowie?”

 

              W zabawie matematycznej łączyliśmy w pary muchomory o takiej samej ilości kropek.

67 68

69 73

74 75

              Spodobał nam się leśny krasnoludek, którego sadzaliśmy „pod”, „na”, „za”,

„przed” i „obok” grzybka, określając jego położenie względem muchomorka.

76 77

78 81

82

              Zakończyliśmy naszą przygodę z grzybami malując na czerwono muchomorki

i przyklejając im białe kropeczki.

79 80

83 84

85

             

Spotkanie z jeżem, wiewiórką i niedźwiadkiem”

 

Tematem naszych zabaw i zajęć były zwierzęta leśne.

Najpierw na makiecie z lasem obejrzeliśmy zwierzęta, które w nim żyją.

Były to wiewiórki kicające po drzewach, dziki, sarny, jelenie szukające jedzenia,

niedźwiedzie i jeże. My jednak szczególną uwagę zwróciliśmy na wiewiórkę i jeża.

157 158

159 168

172

              Najpierw wysłuchaliśmy wierszy o jeżu i wiewiórce, poznaliśmy ich zwyczaje,

wygląd oraz ich ulubione przysmaki.

100 101

160 161

162 163

              W zabawach ruchowych „ Jeż i wiewiórki” tańczyliśmy swobodnie.

Na określony sygnał dobieraliśmy się w pary – jeże z wiewiórkami.

109 110

111 175

176 178

              W zabawie „Jeże toczą jabłka” zastosowaliśmy element czworakowania,

staraliśmy się toczyć jabłko do norki.

181 199

200 201

              Oczywiście nie zabrakło naszych ulubionych piosenek „Idzie jeż”,

„ Szur, szur, szur”, „Kolczasty jeż”.

102 179

              „ Wiewióreczka mała po lesie biegała” – najpierw wysłuchaliśmy piosenki o wiewiórce,

potem segregowaliśmy smakołyki do zbiorów.

Poznaliśmy też znaczenie pojęć dużo – mało – tyle samo

i według wzoru układaliśmy zapasy na zimę.

186 187

205 206

              W zabawie ruchowej „Wiewiórki do dziupli” na umówiony sygnał szukaliśmy swojej dziupli – staraliśmy się przestrzegać reguł w zabawie.

188 203

              Dużo radości dała nam zabawa „Rzut do dziupli wiewiórki” – próbowaliśmy rzucać do celu,

każdy trafiony przynosił gromkie brawa i okrzyki.

90 92

93 94

95

              W zabawie „Droga do orzeszka” musieliśmy doprowadzić wiewiórkę

do orzeszka odpowiednią drogą.

192 193

195 197

 

„Dzień zwierząt leśnych”

              Obchodziliśmy „Dzień zwierząt leśnych”.

Z tej okazji, że nasza grupa nazywa się „Niedzwiadki” naszym bohaterem był właśnie on.

Zapoznaliśmy się z jego wyglądem, sposobem poruszania się i jego smakołykami.

Bawiliśmy się w „Starego niedzwiedzia”, chodziliśmy jak on czworakując,

zaśpiewaliśmy naszą ulubioną piosenkę o niedzwiadku. Były wesołe zabawy i pląsy.

102 103

              104

„Mój dom, moje osiedle”

Rozmawialiśmy o naszych domach, oglądaliśmy ilustracje z jego rodzajami.

Omawialiśmy z jakich pomieszczeń składa się dom ( pokój, łazienka, kuchnia itp.).

112 113

118

       Następnie dopasowywaliśmy sprzęty pasujące do danego pomieszczenia.

120 121

122 114

115 116

              Pani przedstawiła nam również historyjkę obrazkową o „Trzech małych świnkach”.

Następnie my trzymając ilustrację musieliśmy się ustawić w odpowiedniej

kolejności odtwarzając przebieg bajki.

123 142

143

 Aby dobrze przygotować się do kolejnych zajęć, na których musieliśmy

zbudować nasz wspólny dom wysłuchaliśmy bajki pt. „Na budowie”,

która przedstawiała materiały oraz sprzęty potrzebne do budowy domu.

A następnie zabraliśmy się do pracy.

 

„Jeden klocek, drugi klocek

Potrzebny nam trzeci

Budujemy dom wspaniały

Dom dla wszystkich dzieci!”

124 125

126 127

141 145

146

             

Stworzyliśmy też osiedle z pudełek kartonowych. Owinęliśmy je białym papierem,

który pomalowaliśmy na różne kolory, a następnie przykleiliśmy na makietę.

151 152

154 155

156