Oto garść aktualności z codziennych zajęć grupy III - "Niedźwiadki".

Sprawozdanie - luty 2019

przez Promyczek
Odsłony: 5

"Ptaki, ptaszki..."

              Oglądaliśmy róznego rodzaju ptaki...wróbelki,sikorki,gile.Rozmawialiśmy na temat ich wyglądu,sposobu poruszania się, odzywaiania.

279 280

267 268

              W zabawie "Ptasie piórka" wybieraliśmy spośród rozsypanych piórek jedno i dopsowywaliśmy jego kolor do koloru ptaszka.

276 277

278 263

264 265

              Podczas zabawy ruchowej "Ptaszki do pary" poruszaliśmy się po sali w rytm muzyki z opaskami na nadgarstkach z wizerunkiem ptaka. Kiedy muzyka ucichła musieliśmy odszukać swoją parę.

273 274

260 261

              Ćwiczyliśmy również naszą spostrzegawczość wyszukując ptaszków w książeczkach.

269 270

" Dziś w żłobeczku Krzyś i Tomek

zmajstrowali ptaszkom domek.

Jest podłoga, jest i daszek

żeby mógł się zmieścić ptaszek.

Jest też miejsce na okruszki

dla wrobelka, pośmieciuszki.

Jest i gwoździk na skraweczki

dla łakomej sikoreczki."

 

              Zobaczyliśmy jak wygląda karmnik, dowiedzieliśmy się do czego służy. Nie czekając długo nasypaliśmy do niego jedzonka i podfruwaliśmy z naszymi ptaszkami, aby je nakarmić.

252 253

235 239

241 240

              Wyszukiwaliśmy również ukryte ptaszki na sali.

242 244

228 229

              Z zaciekawieniem wysłuchaliśmy historyjki obrazkowej opowiadającej o budowaniu przez chłopców karmnika dla ptaszków. Następnie my układaliśmy obrazki według kolejności.

248 245

231 232

233 234

              Zamieniliśmy się w ptaszki, które musiały pokonać ciężką drogę, aby dostać się do karmnika po jedzenie.

220 223

218 219

              Podobała nam się zabawa, podczas której "lataliśmy" jak ptaszki po sali. Na sygnał każdy ptaszek musiał odszukać swoje gniazdo.

225 226

227

              Na zajęciach plastycznych dokleiliśmy na sylwetę ptaka kolorowe piórka.

215 216

" Walentynki - święto miłości,przyjaźni,serca"

              Do mnie, do mnie przyjaciele! Z Wami zawsze jest weselej.

              Oglądając ilustracje rozmawialiśmy o przyjaźni i o tym, jak okazujemy sobie i naszym bliskim uczucia. (np. przez podanie ręki, całus, uśmiech, przytulenie, wzajemną pomoc, podarunek).

214 191

192 193

              W zabawie "Wzajemna pomoc" - okazywaliśmy sobie pomoc w różnych sytuacjach. Pomagaliśmy koleżance lub koledze przejść po śliskim chodniku, przeskoczyć kałużę, nieść ciężki kosz z zabawkami, zgodnie czytać książeczkę na ławeczce, użyczyć parasolu w czasie deszczu.

200 201

202 203

206

              Dobrze jest pomagać! Wszyscy mamy gorące i wrażliwe serduszka. Przy pomocy stetoskopu  z zaciekawieniem i przejęciem słuchaliśmy bicia swojego serca.

194 195

182 183

              Siedząc w kole "przyjaźni" przekazywaliśmy ciepłe serduszko ( podgrzewacz do rąk w kształcie serca) z ręki do ręki - "ciepło" witając się ze sobą.

181

" Wszyscy są, witam was

na zabawę już czas

jestem - ja - jesteś Ty

raz, dwa, trzy!"

              Bawiliśmy się też serduszkami nosząc je na dłoni, głowie, przed sobą, za sobą itp.

175 176

177 178

              Urządziliśmy wielki wyścig serduszek "Kto pierwszy nawinie sznurek z sercem na szpulkę". Było duuużo... emlocji!

168 171174

              Niełatwe zadanie czekało nas przy odwzorowywaniu podanego ciągu serduszek,

ale przecież ćwiczenie czyni mistrza.

166 167

              Wszyscy lubimy otrzymywać walentynki, więc i my wykleiliśmy serce wydzieranką z czerwonego papieru. Podarujemy je komuś kogo kochamy, lubimy...

160 161

162 164

165

"Mam serduszko wyklejone

ma kolor czerwony

kogo kocham, kogo lubię

temu podaruję"

              W dzień św. Walentego pląsając w kole wiązanym przywitaliśmy się ze sobą piosenką:

"Podajmy sobie ręce

w zabawie i piosence,

w ogródku przed domem

na łące znajomej

Podajmy sobie ręce

przez burzę i przez tęczę."

159

              Wśród wielu serduszek - wyszukiwaliśmy serca do pary, o podobnych wzorach, czyli "takie same".

156 157

158

              Tańczyliśmy wesoło bawiąc się chustą animacyjną. Układaliśmy barwne serduszko odpowiednio do kolorów znajdujących się na niej.

154

              W ten dzień królował kolor czerwony. Ubrani na czerwono tańczyliśmy z czerwonymi balonami.

Trudniejszą wersją pląsów był taniec w parze na czerwonych kartkach.

Trzeba było popisać się nie byle jaką zręcznością.

138 139

149 145

Wybieraliśmy też Króla i Królową Walentynek.

Różową 'walentynkę" przyklejaliśmy osobie, którą bardzo lubimy.

" Masz ode mnie walentynkę

byś wesołą miał dziś minkę"

              Najwięcej serduszek zebrała Hania i została Królową Walentynek, a Królem Filip Sz.

Nagrodziliśmy ich głośnymi brawami.

130 133

134 135

136 137

              Na zakończenie tygodnia "przyjaźni" obejrzeliśmy teatrzyk pt. "Rękawica" o przygodach i przyjaźni zwierzątek, które zamieszkały w znalezionej rękawicy.

122 118

117 115

             

" Dzień Kota - koty, kotki i kocięta..."

"Szare, bure lub pstrokate,

wszystkie koty za pan brat,

mają drogi swe i płoty,

po prostu koci świat..."

              Temat naszych zajęć rozpoczęliśmy od pogadanki na temat wyglądu kota, odżywiania się, barwą sierści.

106 107

111 112

              Jak to na kotki przystało bawiliśmy się kłębkami wełny - rozwijaliśmy a następnie staraliśmy się ją zwinąć.

97 99

 

              Przebrani za kotki wspólnie bawiliśmy się w kole wiązanym w "Uciekaj myszko do dziury".

88 90

92 95

96

              Podczas zabawy ruchowej "Koty na płoty" biegaliśmy po sali, na sygnał wdrapywaliśmy się na płotek (materac).

79 75

71 73

              Świetną frajdą okazała się zabawa "Kotek pod płotek" - musieliśmy przejść na czworakach pod rozciągniętą linką.

48 50

52 54

56

              Utrwalaliśmy nazwy kolorów dopasowując kolor kotka do tego samego koloru miseczki.

31 32

34 42

43 44

              Próbowaliśmy też pić mleczko ze spodeczka jak kotki ćwicząc jednocześnie nasze języczki.

36 37

40 41

18 19

              Trudnym zadaniem okazały się zajęcia graficzne, gdzie musieliśmy narysować drogę kotka do spodka.

26 27

28 29

              Na zajęciach plastycznych robiliśmy kotka z rolki po papierze toaletowym. Malowaliśmy wybranym przez nas kolorem rolkę, następnie doklejaliśmy buzię, oczy, wąsy i ogonek.

1 2

4 5

16 15

10 9

              Bardzo dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w akcję " Pełna miseczka dla koteczka".

86