Oto garść aktualności z codziennych zajęć grupy III - "Niedźwiadki".

Sprawozdanie - kwiecień 2019

przez Promyczek
Odsłony: 7

" Wiosna na wiejskim podwórku"

Czy wiesz co to jest wiejska zagroda?

W jakim domu piesek się chowa?

Kto mieszka w stajni, a kto w kurniku?

Kto robi muu..., a kto kukuryku?

              Posługując się ilustracją  przypomnieliśmy sobie jakie zwierzęta mieszkają w gospodarstwie,

jak wyglądają i jakie wydają odgłosy.

1 10

11

              Rozwiązywaliśmy zagadki słowne. Kto odgadł nazwę zwierzęcia,wyszukiwał je ze zbioru zwierząt

i przyczepiał do tablicy. 

2 3

4 12

13 14

15 16

" Dwa rogi, ogon mam

zdrowe mleko daję wam..."

 

"Mam czerwone nóżki

jestem żółtą kulką,

a kiedy urosnę

to zostanę kurką..."

 

              Ubrani w opaski z wybranym przez siebie zwierzątkiem tańczyliśmy w kole śpiewając

"Mało nas, mało nas w tej naszej zagrodzie. Jeszcze nam,jeszcze nam kurki tu potrzeba..

Po usłyszeniu nazwy zwierzątka szybko wskakiwaliśmy do koła i witaliśmy się odgłosem jaki ono wydaje.

5 6

7 9

17 18

19

              Dużo emocji było też przy zagadkach wzrokowych. Po odsłoniętych zagadkach zwierzęcia np. rogów, ogona,kopytka itp. Próbowaliśmy jak najszybciej odgadnąć,co to za zwierzę.

20 21

24 33

34 35

              Przy czytaniu książki "Domki wiejskich zwierząt" poznaliśmy jak nazywają się pomieszczenia,

gdzie przebywają zwierzęta ( obora,stajnia,chlewik,kurnik),a do treści i ilustracji dopasowywaliśmy dźwiękowy obrazek.

26 27

36

              W zabawie konstrukcyjnej budowaliśmy z klocków zagrodę dla ulubionego zwierzęcia.

29 30

37 39

              Ćwiczyliśmy naszą spostrzegawczość, orientację i koncentrację uwagi rozwiązując wiele "planszowych"zagadek. np. " Na podwórku ukryły się zwierzęta. Odgadnij jakie"., "

Wskaż dwa zwierzaki, które znalazły się w wiejskiej zagrodzie przez pomyłkę i połącz je z odpowiednimi miejscami", " Przyjrzyj się ilustracji i odszukaj wszystkie pokazane obok elementy".

40 41

43 46

50 51

52 54

56 57

              W zabawie ruchowej "Idą kurki" utrwalaliśmy nazwy miejsc, w których mieszkają zwierzęta.

Z szarf ułożyliśmy duże koło,po których chodziliśmy, tupaliśmy i wskakiwaliśmy na sygnał (nazwę domku) do środka koła.

55 48

49

"Idą sobie kurki dróżką

pierwsza kurka tupie nóżką!

Druga kurka tupie nóżką

trzecia kurka tupie nóżką.

Potupały, potupały

i w kurniku się schowały.

Idą sobie świnki,konie,krowy itd."

              Klasyfikowaliśmy zwierzęta na te,które mieszkają na wsi i dzikie.

Wybrane zwierzę układaliśmy do odpowiedniej zagrody.

58 59

60 70

71 69

              Ciekawymi zajęciami, gdzie ćwiczylismy naszą koordyncję ruchów oko - ręka

posługując się markerem były np. rysowanie szlaczków, łączenie linią ciągłą małe zwierzęta z ich mamusiami,

łączenie zwierząt z ich ulubionymi przysmakami itp.

63 72

73

              Wesoło bawiliśmy się przy ćwiczeniach oddechowych pt. "Karmimy kurki".

Za pomocą słomki wciągając powietrze przenosiliśmy na sylwetkę kurki lub kurczaczka preparowany ryż.

65 66

67 68

74 75

              Na zajęciach plastycznych wymalowaliśmy żółtą kredką kurczaczka i dokleiliśmy piórko.

Żółciutkie kuleczki zamieszkały w naszej szatni.

77 78

79

"Przeciwieństwa"

              W tym tygodniu tematem przewodnim naszych zajęć były przeciwieństwa.  Pani przeprowadziła z nami pogadankę na temat "Co to są przeciwieństwa?", podała ich przykłady.

99 100

              Następnie sami wykonywaliśmy zadania dotyczące przeciwieństw:

- puste - pełne:  do jednego kubeczka nalewaliśmy wodę, aby był pełny natomiast drugi jako jego przeciwieństwo zostawialiśmy pusty, podobnie było z talerzykami- jeden wypełniliśmy jabłkami, a drugi pozostawiliśmy bez nich.

80 81

82 83

- miękkie - twarde: wsadzaliśmy dłoń do worka wypełnionego przedmiotami i przy pomocy zmysłu dotyku ocenialiśmy

czy dotykany przedmiot jest miękki czy twardy i układaliśmy go do odpowiedniego zbioru

84 85

86

- duży - mały: spośród porozrzucanych przedmiotów wybieraliśmy przedmiot duży oraz przeciwny do niego,

czyli mały np. duże auto - małe auto

87 88

89 101

102 103

- na - pod: musieliśmy położyć misia na krześle i drugiego pod krzesłem

90 91

104 105

-  mokre-suche: za pomocą dotyku sprawdzaliśmy, który ręcznik jest suchy, a który mokry.

92  93

- szybko - wolno: zamieniając się w kierowców jechaliśmy raz szybko raz wolno świetnie się przy tym bawiąc.

108 109

119 120

- dzień - noc: w oparciu o ilustrację omawialiśmy cechy charakterystyczne dla dnia - słoneczko, jasno oraz dla nocy - księżyc, ciemno. Następnie doklejaliśmy odpowiedniej porze dnia słońce i księżyc

112 113

114 124

125

- porządek - bałagan: ocenialiśmy, która ilustracja przedstawia pokój, na której panuje porządek oraz ilustrację przedstawiającą bałagan. Naklejaliśmy do odpowiedniego pokoju buźkę uśmiechniętą oraz smutną.

115 116

126

              Usprawnialiśmy koordynację ruchów oko - ręka posługując się kredką. Łączyliśmy przeciwieństwa w pary

oraz dorysowywaliśmy dużej dziewczynce niebieski balonik i małej czerwony ćwicząc jednocześnie nazwy kolorów.

95 97

98 106

128 129

 

" Pisanki Kraszanki jajka malowane, nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek..."

              Jajka to temat przewodni naszego tygodnia zabaw i zajęć.

Na początek była pogadanka na temat tradycji związanych ze świętami Wielkanocnymi.

Powiedzieliśmy sobie z czym nam się kojarzą, gdzie je spędzamy i z kim.

Oczywiście święta te kojarzą się nam z jajkami ( pisankami) no i ze słodkościami od zajączka.

              W zabawach dydaktycznych najpierw wyszukiwaliśmy i klasyfikowaliśmy jajka według koloru i wielkości,

potem w układance "jajko z częśći" dopasowywaliśmy odpowiednie połówki tworząc całość,

a na koniec w "jajeczkowym memory" - spośród kolorowych jajeczek wyszukiwaliśmy takie same,

o takim samym wzorze i kolorze.

130 131

133 134

136 138

140 142

145 147

              Po tych wszystkich zmaganiach z jajeczkami usiedliśmy przy stoliku i szykowaliśmy "koszyczek wielkanocny".

W zabawie " Co niesiemy w koszyczku" - wkładaliśmy te produkty, które były związane ze świętami.

153 154

155 161

162

              Oczywiście najlepszą zabawą i niespodzianką dla nas było szukanie czekoladowych jajek

ukrytych w naszym ogrodzie. Radości było co niemiara. Po prostu była pyszna i słodka zabawa.

163 164

166 168

169 170

175 176

      Nie zabrakło zajączkowych piosenek " Skacze zając kic, kic, pomiędzy drzewami, pobaw się, pobaw się dziś zajączku z nami" lub "Zajączki, zajączki, zajączki skakały przez pole i łączki".

              Na zajęciach plastycznych z szablonu jajka wykonaliśmy zajączka doklejając uszy, ogonek oraz wąsiki.

To była niespodzianka, którą zabraliśmy do domu.

149 150

151 157

158

              Z okazji świąt Wielkanocnych życzymy smacznego śniadanka w miłej i rodzinnej atmosferze.

              W naszej grupie Kubuś obchodził urodziny. Z tej okazji przyniósł dla dzieci i pań słodki poczęstunek.

Życzymy wszystkiego najlepszego, samych radosnych i kolorowych chwil w życiu!:)

178