Oto garść aktualności z codziennych zajęć grupy III - "Niedźwiadki".

Sprawozdanie kwiecień 2021

przez Promyczek
Odsłony: 0

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do żłobeczka prowadzi mnie.

Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a przed śniadankiem...

1 (3)

I obiadkiem…

1 (31) 1 (32)

1 (33) 1 (34)

1 (35) 1 (36)
w sali wesoło bawię się...


Kolegów dobrych mam

1 (2)
nie jestem nigdy sam,
Żłobeczek drugim domem jest.

Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną żłobkowe dni...

Co roku 22 kwietnia, na całym świecie obchodzone jest wyjątkowe święto – ,,Międzynarodowy Dzień Ziemi’’ To ważny dzień, o którym powinniśmy pamiętać wszyscy... Duzi i mali ... Ziemia jest naszym wspólnym domem ,,zieloną wyspą’’ należy pamiętać, by troszczyć się, dbać o nią i pielęgnować należycie... A w jaki sposób? Rozmawialiśmy o tym, na naszych zajęciach...

1 (4)

Pani wyjaśniła nam, czym jest planeta Ziemia, jak jest umiejscowiona w kosmosie oraz dlaczego nazywamy ją zieloną lub niebieską planetą. Przyjrzeliśmy się ilustracjom przedstawiającym miasta i wsie, bliższe i dalsze okolice morze, góry, lasy i łąki. Rozmawialiśmy o miejscach, w których żyjemy na co dzień i do których podróżujemy, zwracając uwagę na piękno otaczającej nas przyrody...

1 (5) 1 (6)

1 (7) 1 (8)

Ziemia to wspaniała planeta, pełna zieleni, pięknych roślin i zwierząt.

,,Nie warto mieszkać na Marsie, 
nie warto mieszkać na Venus. 
Na Ziemi jest życie ciekawsze, 
powtarzam to każdemu .

Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany…’’

Oglądając z zainteresowaniem, przejęciem a nawet smutkiem plakat zatytułowany ,,Brudne miasto’’ zgodnie stwierdziliśmy, że nie podoba nam się taki obraz zniszczonego środowiska i zastanawialiśmy się co możemy zrobić, by zapobiec takiemu niszczeniu przyrody, bo nie zgadzamy się żyć w takim zatrutym, szarym i brudnym mieście.

1 (13) 1 (11)

1 (12) 1 (38)

Wyjaśniliśmy sobie czym są odpady i na czym polega ich segregacja oraz co to jest recykling.

1 (14) 1 (20)

1 (22) 1 (23)

Przyjrzeliśmy się uważnie jakie rodzaje śmieci należy wrzucać do kontenerów na szkło, papier, plastik i metal oraz odpady organiczne.

1 (24) 1 (25)

1 (26)

A każdy odpad ma przypisany sobie śmietnik w odpowiednim kolorze i umiejętność segregowania ćwiczyliśmy do perfekcji, bawiąc się przy tym doskonale.

1 (15) 1 (17)

1 (39) 1 (41)

Inscenizowany przez nas wiersz pt. ,, Sznurek Jurka’’ jest dowodem na to, że doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że też możemy brać odpowiedzialność za dbałość o przyrodę, o zachowanie porządku i czystości. Rozumiemy też potrzebę i cel segregowania odpadów i potrafimy to robić. I oczywiście bardzo dobrze znamy kolory pojemników na śmieci...

1 (27) 1 (28)

1 (29) 1 (30)

,, Za przedszkolem, bardzo blisko,
Było miejsce na boisko.

1 (42)
Kiedyś tam wyrzucił Jurek
Poplątany stary sznurek...’’

1 (43)


,,A nazajutrz obok sznurka
Od banana spadła skórka...’’

1 (44) 1 (45)

,,Tam też wkrótce Jaś i Ola
Wyrzucili bez wahania
Swoje torby po śniadaniach.

1 (46) 1 (48)
Stos papierków po cukierkach
Wysypała tam Walerka.
Na papierki spadła ścierka,

1 (49) 1 (71)
Jakaś pusta bombonierka,
I od lodów sto patyków,
Pustych kubków moc z plastiku..’’


‘’Stare trampki, piłka z dziurą,
Połamane wieczne pióro...’’

1 (51) 1 (52)
‘’Kilka opon od rowerów
I ogromny stos papierów.

1 (53)
Oto tak, od sznurka Jurka,
Wnet urosła śmieci górka.
A z tej górki, wielka góra,
Której szczyt utonął w chmurach.
Nie ma miejsca na boisko,
Lecz śmietnisko mamy blisko.’’

Wszystkie śmieci wysprzątamy, bo porządek wszak kochamy…

1 (54) 1 (56)

1 (73) 1 (76)



Zabawy śmieciami to dopiero strzał w dziesiątkę... Proekologiczny i ekonomiczny ;)

1 (63) 1 (64)

1 (69) 1 (70)

1 (77) 1 (83)



To był wspaniały dzień szalonych zabaw ,,przetworkami’’

1 (113) 1 (114)

1 (93) 1 (116)

Z plastikowych odpadów udało się stworzyć doskonałe zabawki: butelkowe owady, pociągi, samoloty, szmacianą laleczkę i gry zręcznościowe oraz instrumenty muzyczne...

1 (89) 1 (101)

1 (102) 1 (117)

My jesteśmy Ekoludki, hop sa sa, hop sa sa,

Posprzątamy świat calutki hop sa sa, hop sa sa.

1 (85) 1 (61)

Zabawki ,,z niczego’’ dały nam moc radości z kreatywnej i beztroskiej zabawy i pozwoliły wzmocnić poczucie sprawstwa konieczne by, rozwijać poczucie własnej wartości.

1 (98) 1 (99)

1 (106) 1 (108)

1 (109) 1 (110)

Co roku w kwietniu,w naszym żłobku obchodzony jest Dzień Teatru. Jak powstaje spektakl teatralny i jak wygląda teatr? To wszystko wyjaśniła nam pani. Wiemy gdzie jest scena i kurtyna i gdzie jest widownia. Dowiedzieliśmy się kim jest reżyser, a kim kostiumograf oraz scenograf kto przygotowuje, stroje, maski, scenografię, dekoracje.

1 (121) 1 (122)

1 (123) 1 (124)

Poznaliśmy wiele nowych pojęć i z ciekawością oglądaliśmy różne kukiełki i pacynki... Z wielką radością i starannością wykonaliśmy (prawie samodzielnie) swoją osobistą kukiełkę z drewnianej łyżki...

1 (155) 1 (156)

1 (163) 1 (161)

1 (159) 1 (162)

Wszystkie wyszły pięknie i w dostojnych fryzurach, wspaniale zaprezentowały się w naszym teatrze, odgrywając swoją rolę na scenie.

1 (169) 1 (179)

1 (177) 1 (172)

Rozmawiając na temat teatru odpowiadaliśmy sobie na pytania: Jak się należy ubrać, gdy idziemy do teatru na przedstawienie? Jak należy się w nim zachować? Wiemy, że nie można ze sobą rozmawiać, ani jeść w teatrze, a aktorom po przedstawieniu dziękuje się brawami...

My także wybraliśmy się do teatru, na sztukę pt. ,Legenda o smoku wawelskim’’.

1 (154)

Ale zanim zaczęło się przedstawienie, trzeba było kupić bilet w kasie (Dzień wcześniej drukarnia pracowała pełną parą)

1 (126) 1 (127)

1 (128) 1 (129)

Ustawiliśmy się w długiej kolejce...

1 (131) 1 (142)

1 (166)

Trzeba było zająć odpowiednie miejsce ze znaczkiem, zgodne z wydrukowanym biletem.

1 (134) 1 (150)

Kiedy wszyscy już zajęli swoje miejsca, rozległ się dźwięk dzwoneczka…

1 (137)

Tak rozpoczęła się bajka, o dzielnym szewczyku Dratewce i słynnym smoku wawelskim...

1 (135)

,,Dawno, dawno temu, za czasów panowania księcia Kraka, założyciela miasta Krakowa, u stóp Wzgórza Wawelskiego zamieszkał okrutny smok...’’.

1 (136) 1 (141)

Legendy wysłuchaliśmy z zapartym tchem...

1 (145) 1 (140)

I jak to w bajkach bywa, wszystko dobrze się skończyło... ,,Okrutny smok został pokonany przez szewczyka, któremu przypadło pół królestwa i ręka księżniczki.’’ I żyli długo i szczęśliwie... A my podziękowaliśmy za spektakl gromkimi brawami.