Sprawozdanie - styczeń 2019

przez Promyczek
Odsłony: 1202

„Skok w Nowy Rok”

Nowy Rok się rozpoczyna, bo już nadszedł pierwszy styczeń. W tym niezwykłym dniu rodzina składa sobie mnóstwo życzeń.

              Przypomnieliśmy sobie jak wyglądał ten niezwykły wieczór, noc sylwestrowa oglądając ilustracje z fajerwerkami,

sztucznymi ogniami lśniącymi na niebie.

1 4

5

              I my pożegnaliśmy Stary Rok i przywitaliśmy Nowy zimnymi ogniami. Z zachwytem i radością patrzyliśmy na tryskające iskierki.

2 3

              Stary Rok odchodzi, Nowy już z nami, już się w kalendarzu zamienili kartkami. Obejrzeliśmy różne kalendarze – stojące, kieszonkowe, do wieszania. Dowiedzieliśmy się, że są w nich zaznaczone dni, tygodnie, miesiące, jednak najbardziej zainteresowały nas kolorowe ilustracje, pory roku, itp. Co jeszcze odmierza czas? Oczywiście zegary. Z zaciekawieniem je oglądaliśmy – budzik, który dzwonił, zegar wiszący, zegarki na rękę z paskami, śledziliśmy przesypujący się piasek w małej klepsydrze. Słuchaliśmy jak tykają i cykają minutniki. Powtarzaliśmy wydawane przez nie odgłosy cyk – cyk, tik – tak…

6 8

9 10

11

              W zabawie ruchowej „ Stary i Nowy rok” – naśladowaliśmy zmęczony i ciężki chód Starego Roku i radosne podskoki, bieg Nowego Roku.

              Popatrzcie czy już wiecie, kto przebrał się za Stary i Nowy Rok? Stary Rok z wąsami podpierający się laską i Nowy Rok – spotkali się, uśmiechnęli się do siebie i podali sobie ręce na pożegnanie.

12 14

             

Przypomnieliśmy sobie 4 pory roku i cechy charakterystyczne każdej z nich. Wybierając dowolny obrazek dopasowywaliśmy go do odpowiedniej pory roku.

Np. bałwanek, sanki, choinka – do zimy, krokus, bocian – do wiosny.

15 17

18 19

              Swoją wyobraźnię i inwencję twórczą pokazaliśmy w pracy plastycznej „ Noworoczne fajerwerki”. Na czarnej kartce malowaliśmy klejem brokatowym – doklejaliśmy gwiazdki, cekiny tworząc błyszczące sztuczne ognie.

22 23

24 25

26 27

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

 

W krainie zimy…

              „ Gdy nas mrozi chłód, wodę ścina lód, spadły liście z drzew, umilkł ptaków śpiew, krótkie chmurne dni, biało dookoła – jaka to pora?” Oczywiście zima.

              Rozmawialiśmy na temat zimy – jaka jest pogoda, co się zmieniło w otoczeniu – brak liści, śnieg, sople, lód… Oglądaliśmy zimowe gałązki – zmarznięte, pokryte szronem, śniegiem.

28 29

43 44

              Swoją spostrzegawczość ćwiczyliśmy w zabawie pt. „Co nie pasuje na zimowym obrazku?” wyszukując przedmioty,

które nie są związane z aurą zimową na ilustracji.

31 48

49

              Z zaciekawieniem wysłuchaliśmy historyjki obrazkowej pt. „Lepimy bałwana”. Historyjka opowiadała jak należy ulepić bałwana krok po kroku.

Po wysłuchaniu sami spróbowaliśmy ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności.

32 33

34 45

46 47

              W rytm muzyki tańczyliśmy „śnieżynkowy tanieć” – swobodnie tańczyliśmy po całej sali do piosenki „Pada śnieg”.

35 36

52

54 55

              Urządziliśmy również zimowy koncert grając na instrumentach i śpiewając zimowe piosenki.

38 39

40 41

42

              Segregowaliśmy śnieżynki do odpowiedniej chmurki.

56 57

58 59

68 69

              Pani przeczytała nam bajkę o ptaszku, który szukał drogi po śladach zostawionych na śniegu.

Później próbowaliśmy odpowiedzieć na pytania dotyczące bajki – kto w niej występował? O czym była bajka? itp.

60 61

73

              Troszkę trudności sprawiło nam zadanie, w którym musieliśmy na kolor niebieski zaznaczyć przedmioty dające zimno,

natomiast czerwonym przedmioty oddające ciepło.

62 63

74 75

              Podczas zabawy dydaktycznej „ Zimowy spacer” wybieraliśmy ze zbioru odzieży tylko ubrania zimowe.

65 66

76 77

              Dmuchaliśmy również płatki śniegu zawieszone na chmurce tak mocno, aby wprawić je w ruch.

78 79

              Porozmawialiśmy również o naszych Babciach i Dziadkach – kim dla nas są, jak okazujemy im miłość, przywiązanie.

Każdy z nas wybrał ilustrację pokazującą, co robimy z naszą babcią lub dziadkiem.

Ciężko pracowaliśmy przygotowując się do programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka.

81 83

84 87 

85

 

„Zimowe zabawy na śniegu i lodzie”

„ Niech zima bawi każdego z nas

I da nam radość w ten mroźny czas”

 

              Opisując ilustracje rozmawialiśmy na temat uroków zimy i ulubionych zabaw na śniegu i lodzie.

89 104

              Dopasowywaliśmy do obrazków z zabawami zimowymi odpowiednie sprzęty do  uprawiania sportów zimowych ( narty, sanki, łyżwy).

91 93

105 107

              Ugniatając białe kartki papieru „lepiliśmy” śnieżne kule. Przydały się nam one w bitwie na śnieżki i rzucaniu kulkami do celu.

98 101

108 111

117

              Czytaliśmy bajkę pt. „Bałwanek”. Dzieci ze śniegu go ulepiły, by zaprosić do wesołej zabawy. Układaliśmy też bałwanka według wzoru z papierowych kółek, nos – marchewka, guzik, kapelusz. Bardzo cieszyliśmy się z efektów naszej pracy.

128 131

135 136

              W zabawie dydaktycznej „ Gdzie jest kapelusz bałwanka?” przyporządkowaliśmy bałwankom kapelusze według koloru guzików.

138

              Wesoło bawiliśmy się w kole wiązanym – „Bałwanek i słoneczko”

 

„ Stoi bałwan, stoi

Nikogo się nie boi

Gdy słoneczko zaświeciło

To bałwanka już nie było”. 

132 133

140 141

 

 

              Nasza sala zamieniła się w krainę skutą lodem i pokrytą śniegiem, w której królują sporty zimowe.

 

„ Tutaj górka, tam ślizgawka,

Narty, łyżwy, śnieżki, sanki – co kto woli!

Zapraszamy do zabawy.

Mkną narciarze na biegówkach; (

Na lodowisku piruety robią łyżwiarki i łyżwiarze.

Pędzimy , pędzimy z górki na saneczkach.

Porzucamy się śnieżkami

I bałwanka ulepimy

Bowiem bardzo go lubimy.

Prześcieradło, kapelusik – wszystkim się spodobać musi!

Och, jak dobrze być bałwanem!

Taka zabawa to wielka frajda!”

 180 181

183 189

191 194

              Odsapnęliśmy przy malowaniu kredkami świecowymi wybranych zabaw na śniegu i lodzie.

Przyklejaliśmy je na białą planszę i ozdobiliśmy śniegowymi płatkami.

197 198

201

             

Niech nas zima swym czarem zachwyca!

 

„ W karnawale to są bale!”

 

              Najpierw wysłuchaliśmy opowiadania „ Na balu”, potem poznaliśmy rekwizyty związane z karnawałem typu maska, balon, kotylion, serpentyna.

142 145

              W zabawie swobodnej przebieraliśmy się w wybrane stroje. Zakładaliśmy skrzydła, maski, korony, które prezentowaliśmy swoim kolegom.

143 160 161 162

              W zabawie muzycznej tańczyliśmy w parach z balonami trzymając je głową, brzuchem lub plecami.

147 148

151

              W śród rozsypanych masek wyszukiwaliśmy takie same łącząc je w pary.

155 157

158

              Na zajęciach plastycznych malowaliśmy balony według własnego pomysłu. Mogliśmy się popisać naszą kreatywnością.

167 168

169 170

171 172

173 174

175 176

              Nadszedł nasz wymarzony dzień – dzień balu! Na wybiegu prezentowaliśmy nasze stroje!

              Bal poprowadzili rodzice naszej koleżanki Zosi. I zaczęło się…. Zapraszamy do oglądania zdjęć w galerii głównej.

              Dziękujemy naszym prowadzącym za wspaniałą zabawę karnawałową, miło spędzony czas oraz radosną atmosferę!!:)