Sprawozdanie luty 2021.

przez Promyczek
Odsłony: 33

,,Zima długa i surowa,
naszym ptaszkom ziarno chowa...’’

Poznaliśmy różne  gatunki ptaków wronę, srokę i malutką sikoreczkę, gila, wróbla i dzięcioła i wiele, wiele innych...

z (1)

Oglądaliśmy  ptaszki na ilustracjach oraz słuchaliśmy ich odgłosów i pięknych śpiewów na nagraniach. Próbowaliśmy odgadnąć „Czyj to głos?”  I bawiliśmy się doskonale naśladując ,,ptasią mowę’’.

z (15)

 Kolejną zabawą logopedyczną i  jednocześnie  wspaniałą nauką kontrolowania oddechów było ,, Piórko’’ (dmuchanie opadającego piórka)

z (18) z (19)

z (20)

Na naszych zajęciach dowiedzieliśmy się również, dlaczego niektóre ptaki odlatują do ciepłych krajów, a inne przylatują do nas na zimę oraz zadaliśmy sobie pytanie, czy ptaki potrzeba dokarmiać i jak to robić?

z (173) z (174)

Pani pokazała nam jak wygląda prawdziwy karmnik i ptasie pożywienie, próbowaliśmy nakarmić nim małe ptaszki, ptaszki były zabawkowe, ale nasza troskliwość i czułość dla ptasich przyjaciół całkiem prawdziwa...

z (11) z (12)

z (13) z (14)

 

Naszym zabawom teatralnym zawsze towarzyszą duże emocje i tym razem również tak było, a w roli aktorów wystąpiły dzieci.

z (179) z (180)

Przedstawienie ,,O wróbelku Elemelku, pustym brzuszku i rondelku’’ bardzo się wszystkim podobało, za co młodzi artyści zostali nagrodzeni gromkimi brawami. Przygoda  wesołego wróbelka i nasze zajęcia mają na celu rozwijać w nas zainteresowania światem przyrody, a z całą pewnością uczą nas szacunku i odpowiedzialności oraz wrażliwości na los zwierząt.

,,Przyleciały ptaszki, ptaszki przyleciały, wesoło śpiewały ćwir ,ćwir, ćwir...’’

z (6) z (7)

z (8)

,,Lata ptaszek po ulicy, szuka sobie ziarn pszenicy. A ja sobie stoję w kole i wybieram, kogo wolę. A ty, ptaszku spiesz się, spiesz. Spiesz się, spiesz. Spiesz się, spiesz. I wybieraj, kogo chcesz, kogo chcesz...’’

z (9) z (5)

 

Ptaki towarzyszyły nam we wszystkich zabawach, tych wspomagających rozwój  koncentracji, spostrzegawczości i logicznego myślenia...

z (2) z (4)

z (3) z (10)

z (22)

 Były obecne podczas zabaw ruchowych np. orientacyjno-porządkowych takich jak ,,Ptaki szukają swoich karmników".

z (17)

 

Praca plastyczna pod tym samym tytułem została wykonana bardzo starannie.

z (16) z (21)

z (23)

Walentynki w żłobku to radosny dzień życzliwości, przyjaźni i miłości... 

z (25)

Rozmawialiśmy o tym kogo kochamy, kto jest nam bliski, jak okazujemy uczucia  miłość i sympatię.

z (202) z (207)

z (204)

 Uczyliśmy się rozpoznawać emocje i nazywać je. Nie mogliśmy zapominać  w tym dniu o umiejętności dzielenia się i obdarowywania... I bardzo ale to bardzo staraliśmy się być grzeczni i używać zwrotów grzecznościowych: Proszę, dziękuję i to najczęściej używane, nie tyle w słowie co w geście... Przepraszam ;)

 

Walentynkę mam, tobie dziś ją dam ....

z (24)

 

Zabawa do melodii ,, Mam chusteczkę haftowaną’’ sprawiła nam wiele radości z możliwości podarowania koledze serduszka...

z (194)

Mam serduszko wielkie serce i takie czerwone kogo kocham kogo lubię podam w jego stronę..

z (188) z (189)

z (193)

 Oczywiście na całej  naszej sali  dominowały symbole miłości serca i serduszka.

A  ich sylwety  wykorzystaliśmy do różnych zabaw dydaktycznych, ruchowych i oddechowych...

z (200) z (209)

dorota (1) dorota (2)

dorota (3) dorota (4)

dorota (5) dorota (6)

Ćwiczyliśmy spostrzegawczość  i pamięć szukając serduszka, układaliśmy  do pary i w rytmy.

z (203) z (205)

z (206)

Nasza praca plastyczna to również serduszka...

z (198) z (199)

 

Sprawdziliśmy za pomocą stetoskopu gdzie mamy serce i próbowaliśmy się wsłuchać w jego rytm...

z (201) z (210)

z (211) z (212)

Serduszko puka w rytmie cza- cza ..

z (190) z (191)

z (192)

Zwieńczeniem całego tygodnia była ,,Zabawa walentynkowa’’, dzień pełen radosnej muzyki tańca, pląsów, spontaniczności, szczęścia  i miłości. Wszyscy mieli doskonały nastrój i czerwone ubranka i czerwone serduszka...

z (26) z (187)

które nosiliśmy na głowie, na stopie  i na dłoni ;)

z (185) z (186)

z (182) z (196)

Nie mogło zabraknąć  ,,strzału Amora’’, celnych rzutów piłeczkami i woreczkami napełnionymi grochem...

z (183) z (184)

z (208)

oraz zabaw integracyjnych ,, Gorące serce’’, także  zabawnego tańca w parach  „Tańca z balonem” i zabawy przy piosence „Ty i ja”

z (27) z (181)

 

 

Po walentynkowych szaleństwach czekały na nas kolejne atrakcje... ,,Międzynarodowy dzień kota’’

z (122) z (123)

z (124) z (125)

z (126) z (127)

z (128) z (129)

z (130) z (131)

z (86) z (113)

z (114) z (89)

z (90) z (91)

z (92) z (93)

z (94) z (95)

z (96) z (97)

z (98)

Wysłuchaliśmy  opowiadania o kotku, a później rozmawialiśmy o tym  w jaki sposób opiekować się tymi zwierzętami. Sprawdziliśmy czym żywią się koty, a czym inne zwierzęta. Oglądaliśmy  kolorowe ilustracje, książeczki, poznaliśmy kocie obyczaje oraz różne rasy kotów.

z (175) z (176)

z (177)

Ćwiczyliśmy skupienie uwagi, spostrzegawczość i pamięć w zabawach matematycznych określaliśmy wielkości, położenia przedmiotów w przestrzeni.

z (160) z (161)

z (178) z (171)

z (172)

Były też wesołe „kocie zabawy”, takie jak: koci spacerek, koci tor przeszkód i zabawy z włóczką...

z (99) z (101)

z (115) z (116)

z (134) z (136)

z (142) z (145)

z (152) z (153)

 Rozwiązywanie zagadek pochłonęło nas bez reszty...

z (83) z (85)

z (140) z (141)

z (163) z (164)

 Pięknie i starannie  wykonaliśmy pracę plastyczną.

z (80) z (81)

z (82)

,,Wskoczył kot na płot 
Kot jest sprawcą wielu psot
Lubi prężyć się na słońcu
Nim go noc przegoni w końcu

Kiedy sen Cię zmorzy zdrowy
Kot wybiera się na łowy
I wśród głuchej nocnej ciszy
Kocur czai się na myszy

Albo skrobie się na dach
Kiedy miasto w nocnych mgłach
Chór kocurów się spotyka
Kocia niesie się muzyka...’’

z (88) z (112)

z (133)

 ,, Wlazł kotek na płotek...’’

 z (151) z (137)

z (162)

Wierszyki  i śpiewanie kocich piosenek bardzo nam się podobały, ale  kocie zabawy integracyjne  w tym ,,Uciekaj myszko do dziury‘’ to dopiero była radość i emocje...

z (165) z (170)

z (159)

 Podsumowaniem kociej zabawy była zbiórka karmy na rzecz bezdomnych zwierząt. Celem obchodów ,, Dnia Kota’’ jest podkreślenie znaczenia kotów w życiu człowieka oraz zwrócenie uwagi na los porzuconych i bezdomnych zwierząt.

      Cieszymy się, że tak wielu rodziców i dzieci z grupy III i IV odpowiedziało na nasz apel i wzięło udział w naszej akcji. Dziękujemy serdecznie.

 

Dawno,dawno temu...

      Kiedy na świecie  prawdopodobnie nie było jeszcze ludzi i zwierząt występujących obecnie na Ziemi, żyły dinozaury...

Niektóre małe inne przeciwnie, wielkie...Jaszczury z długimi szyjami, czasami miały kolczaste kołnierze, długie ogony, wielkie albo małe głowy, wykluwały się z jaj, jak dzisiejsze krokodyle węże i ptaki wszystkie były gadami...

z (28) z (29)

 

 

 ,,Dawno temu żył dinozaur, co roślinę wielką pożarł,

 Długi ogon miał i szyję i zajadał zieleninę,

 Był ogromny daje słowo, ponad drzewa sięgał głową,

 Chodził wszędzie słonim krokiem, tak to było z Diplodokiem...’’

z (33) z (34)

z (35)

Z ciekawością oglądaliśmy książki i albumy z  prehistorycznymi gadami  porównywaliśmy z bajkowymi postaciami dinozaurów.

 Dowiedzieliśmy się, skąd w ogóle wiadomo, że takie zwierzęta żyły na Ziemi. Wyjaśniliśmy sobie kim są archeolodzy i jak wygląda ich praca, oglądaliśmy ilustracje wykopalisk archeologicznych.

z (30)

Wiele informacji o tych fantastycznych istotach zdobyliśmy, słuchając przebojów  ,,Śpiewających Brzdąców’ również ich  zabawnych  dziwnych pytań:

Czy pterodaktyle lubiły daktyle? Czy triceratopsy jadły kiedyś klopsy?

z (55)

Staliśmy się prawdziwymi badaczami dinozaurów wytrawnymi paleontologami, odkrywcami, a z pewnością poszukiwaczami przygód i zagubionych jaj dinozaurów ...

z (44) z (45)

z (46) z (47)

Były również badania wykopalisk archeologicznych i żmudne prace odkrywcze...

z (52) z (53)

z (54)

Zadania poskładania dinozaurów w całość, dino memory i inne pasjonujące i skupiające całą uwagę  dino zagadki...

z (31) z (32)

z (38) z (42)

z (43)

Następnie przenieśliśmy się w czasie  do prehistorycznego lasu...

z (56) z (57)

z (58) z (60)

  Zamieniliśmy się w te niesamowite gady. Próbowaliśmy wyobrazić sobie jakie odgłosy wydawały i naśladowaliśmy te dźwięki oraz sposób poruszania się zwierząt. A gdy dinozaurom zaczęło burczeć w brzuchu.. Wspinaliśmy  się na palce i wyciągaliśmy szyję by sięgnąć po liście z samego czubka drzewa, a to schylaliśmy się nisko by schować się w gęstym lesie przed pterodaktylami albo uciekaliśmy przed stadem drapieżnych tyranozaurów...

 

,,Wiele dinozaurów

Chodziło po Ziemi,

 Biegały, skakały

 Wśród bujnej zieleni.

 Ref. Hop, hop!

Dino, dino

 Baw się w chowanego,

 W takim gęstym lesie

To jest nic trudnego!

Rosły tam paprocie,

Skrzypy i widłaki,

Mogły się w nich chować

 Małe łobuziaki..’’.

z (72) z (73)

Nasz dinozaurowy świat  przygotowaliśmy wcześniej na zajęciach plastycznych. Kolorowaliśmy wielkie postacie dinusiów...

z (39) z (40)

 Pani pomogła wypełnić las roślinnością. Przygotowaliśmy również miniaturową wersje zabawy z małymi drzewkami i ukrytymi pomiędzy nimi figurkami różnych dinozaurów.

z (48) z (49)

 Bawiliśmy się  naprawdę doskonale...

z (62) z (63)

z (64) z (74)

Nie zabrakło gry zręcznościowej, która dała nam wiele satysfakcji z celnych strzałów.

z (65) z (66)

z (67) z (68)

A przejażdżka na dinozaurze była ogromną frajdą i możliwością wspólnego działania i niesienia sobie nawzajem.

z (69) z (70)

z (71) z (76)

z (77) z (79)

 Zwieńczeniem zajęć było wykonanie własnego osobistego Dinusia, którego wykonanie dało nam radość i poczucie sprawstwa.

z (50) z (51)

I wielka erupcja wulkanu…

vulkan 2 (1) vulkan 2 (2)