Sprawozdanie marzec 2021

przez Promyczek
Odsłony: 484

,,Słoneczko jest żółte, pomidor- czerwony

Niebo jest niebieskie, ogórek- zielony

Żółty, czerwony- znam kolory, znam kolory, niebieski, zielony...’’

Piosenka Śpiewających Brzdąców pt,, Znam kolory’’ wprowadziła nas w kolejną przygodę odkrywania świata... Świata kolorów.

0 (116) 0 (115)

Na zajęciach badawczych przekonaliśmy się, czy i jak można pomieszać ze sobą kolory podstawowe (niebieski, czerwony i żółty) oraz co z tego wychodzi. To niesamowite, że z tych trzech kolorów moglibyśmy stworzyć niezwykle bogatą paletę barw. Tak bardzo spodobało nam się doświadczenie że próbowaliśmy połączyć pozostałe kolory mieszając je dowolnie i obserwując efekty naszych badań.

0 (97) 0 (98)

0 (100) 0 (101)

0 (102) 0 (113)

Zabawy ruchowe również kolorowe...

0 (105) 0 (106)

0 (108) 0 (109)

,,Zajmij miejsce na kolorze ‘’ lub ,,Losuj kolor’’ to nasze ,,grzeczne’’ i lubiane  zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej,  ale  ,,wariacje’’ z chustą to dopiero radość i zabawa...

0 (104)

W skupieniu wykonaliśmy wszystkie zadania dobierania właściwych kolorów kwiatków do doniczek i ubrania laleczek we w odpowiednie ubranka i w błyskawicznym tempie ułożyliśmy kolorową gąsienicę według wzoru.

0 (117) 0 (119)

0 (122) 0 (127)

0 (128)

,,Proste figury geometryczne
Kwadraty i trójkąty
Koła i prostokąty
Na pewno wszystkie dostrzegasz cały czas

Wkoło ich pełno, kształtują cały świat...’’

0 (86)

Geometria w żłobku? A czemu nie... Świat składa się z rozmaitych kształtów i figur geometrycznych i niektóre są nam już doskonale znane trójkątny dach domu,  prostokątne drzwi,  kwadratowe okna i słoneczko w kształcie koła.

0 (4) 0 (5)

0 (7) 0 (8)

0 (30) 0 (32)

Naszym zadaniem było szukanie różnych figur geometrycznych. Chodziliśmy po sali w poszukiwaniu  przedmiotów o kształcie figur geometrycznych; koła kwadratu, prostokąta i trójkąta. To była super zabawa! Bawiąc się wesoło, ćwiczymy spostrzegawczość  przez odnajdywanie cech wspólnych przedmiotów oraz kształtujemy umiejętności matematyczne przez tworzenie określonych zbiorów i rytmów również  orientację przestrzenną przez  nazywanie i określanie  położenia przedmiotu w stosunku do innego przedmiotu, a przy okazji rozwijamy umiejętności manualne.

0 (41) 0 (43)

0 (68) 0 (69)

0 (70) 0 (72)

0 (73) 0 (74)

Główka pracuje...

0 (19) 0 (20)

0 (26) 0 (24)

0 (21) 0 (23)

Z entuzjazmem, ale w dużym skupieniu wykonaliśmy wszystkie zadania i z zainteresowaniem wysłuchaliśmy bajki... Trójkątnej

0 (75) 

Po wyczerpujących zajęciach czas na odrobinę szaleństwa...

0 (48) 0 (50)

0 (52) 0 (9)

 

,,Kwadraty i trójkąty
Koła i prostokąty
Tańczą jak szalone
Jeśli chcesz to zatańcz tak jak one....’’

0 (14) 0 (12)

0 (37)

Jeśli tańce to i muzyka... W rytm okrągłego bębenka i trójkąta ;)

0 (53) 0 (54)

0 (81) 0 (82)

 

,,Hop- rączki w górę,

Hop- rączki w dół .

Co to za dziwny, skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,

Prostokąt jest śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny

0 (87)

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

a na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek.

Oczy i nosek okrągłe jak groszek.

Nogi pajaca- prostokąciki.

Na nich z kwadratów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka

I już jest pajacyk, co skacze jak piłka...’’

0 (88) 0 (89)

0 (90) 0 (93)

0 (94) 0 (91)

Figury duże i małe... Wszystkie są do zabawy...

0 (66) 0 (79)

0 (83) 0 (84)

 I do relaksu... wprost doskonałe ;)

0 (80)

Te mniejsze do zabaw konstrukcyjno-manipulacyjnych...

0 (45) 0 (46)

0 (27) 0 (28)

Duże figury świetnie się sprawdziły w budowaniu toru przeszkód...

0 (56) 0 (57)

0 (63) 0 (64)

0 (76) 0 (77)

 

 

,,Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj już!
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.

Rękawiczki i czapki

Pochowamy do szafki

Na spacerek pójdziemy

Nie zmarzniemy już

A ty zimo, uciekaj za górkę za las.
I nie marudź, nie zwlekaj
Już na wiosnę czas..’’.

 

Zima w tym roku nie chciała nas opuszczać, więc trzeba było ją skutecznie pożegnać... A do tego celu niezbędne jest wykonanie Marzanny -  pięknej panny...

0 (139) 0 (141)

0 (142) 0 (156)

0 (157)

 

I tak w wesołym pochodzie z piosenką na ustach i z wystawioną na czele Marzanną pomaszerowaliśmy na spotkanie wiosny...

0 (143) 0 (144)

0 (145)

 

,,Wiosno, wiosenko gdzie jesteś powiedz nam? 
Czy jesteś za górami, czy jesteś za lasami?
Wiosno wiosenko, gdzie jesteś powiedz nam

Idę, już idę choć zimny wicher dmie.
Przynoszę promyk słonka, przynoszę śpiew skowronka
Idę, już idę choć zimny wicher dmie...’’

0 (158) 0 (160)

0 (147) 0 (148)

0 (149) 0 (150)

Nadejście nowej pory roku to okazja do rozbudzania w dzieciach zainteresowań otaczającym światem przyrody jak i przypomnienie o dawnych zwyczajach  i tradycjach z tym związanych .

0 (137) 0 (138)

0 (155)

Wspólne rozmowy o cyklicznych zmianach pór roku i zwrócenie uwagi na bogactwo, jakie przynosi ze sobą budząca się do życia wiosna.

0 (161) 0 (167)

0 (168) 0 (180)

0 (181)

 

 ,,Kiedy wiosna przyjdzie do nas roześmiana i zielona
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:


Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech...’’

Zielony dzień w żłobku z okazji dnia wiosny to już tradycja. Każde dziecko w tym dniu miało zielony strój... Pojawiły  się też panienki  Wiosenki...

0 (164) 0 (159)

0 (135)

Nie mogło zabraknąć wiosennych historyjek  zagadek i układanek...

0 (182) 0 (170)

0 (169) 0 (173)

0 (175) 0 (176)

 Praca  plastyczna w naszym wykonaniu przepiękna kolorowa i radosna Pani Wiosna...

0 (179) 0 (186)

Dekoracja w sali również zmieniła się na wiosenną i nasze zabawy  również w kolorze zielonym...

0 (154) 0 (136)

 Radosny taniec i pląsy doskonale  wyrażają naszą   radość  z  przyjścia  nowej pory  roku.

0 (165)

Wciąż doskonalimy naszą znajomość rozróżniania kolorów...

0 (152) 0 (153)

0 (162) 0 (166)

Zabawy orientacyjno- porządkowe również wymagają skupienia uwagi,  reagowania na sygnał i znajomości kolorów w tym bardzo wiosennym zadaniu...

0 (177) 0 (178)

0 (187) 0 (188)

W marcu obchodziliśmy również  ,,Dzień Wody’’

Światowy Dzień Wody przypadający na 22 marca to święto najcenniejszego płynu na Ziemi. Woda otacza nas dookoła...

0 (189) 0 (191)

0 (193) 0 (194)

0 (211)

Rozmawialiśmy o tym gdzie występuje woda, kto z niej korzysta i kiedy. Wiemy, że bez niej nie byłoby życia na ziemi. Aż trudno sobie wyobrazić  że mogłoby nam jej zabraknąć...

0 (208) 0 (209)

Fascynujące zajęcia badawcze i eksperymenty z wodą...Takie zabawy to ..niedźwiadki’’ lubią najbardziej, a wiadomo, że dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza i najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są właśnie  zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Rozwijają umiejętność porównywania, krytycznego  myślenia, myślenia  przyczynowo – skutkowego, a nasz zachwyt, poczucie sprawstwa i cisza na zajęciach... bezcenne ;)

0 (196) 0 (197)

0 (199) 0 (200)

0 (202) 0 (207)

I tak sprawdziliśmy co się stanie gdy do wody dodamy olej, sok lub gdy zabarwimy wodę,  gdy dodamy do niej soli i poczekamy tydzień... Czy kawałek ziemniaka wypłynie i kiedy ? Na wiele z tych pytań już znamy odpowiedź i zachęcamy do wspólnego eksperymentowania w domu...

Na talerzyk kładziemy cukierek, do niego kolejnego cukierek...

0 (203)

Potem kropelkę wody dodamy i już kolorową tęczę mamy...

0 (212) 0 (214)

 

,,Zimna woda siły doda,
jest do picia i do mycia,
do żeglowania, do pływania,
podlewania i pluskania...’’

I do mocnego, przez rurkę dmuchania ;)

0 (221) 0 (221)

0 (239) 0 (240)

Wiadra wody ze studni nosimy  i ani kropli nie uronimy...

0 (228) 0 (216)

0 (227) 0 (229)

0 (237) 0 (238)

Sprawdziliśmy co utonie? A a co nie...

0 (222) 0 (223)

0 (234)

Zmienia woda kształt? Czy nie?

0 (226) 0 (231)

Przy okazji rozmawialiśmy o częstym myciu rączek to bardzo ważne !

 I taki apel mamy ...  

Zawsze  wodę oszczędzamy!

 I  nie odkręcajmy jej w pełni..

My mydląc rączki, albo myjąc ząbki... 

Będziemy pamiętać by ją zakręcać !

Będzie potrzebna dopiero do spłukania piany lub przepłukania ust...

    Bo ... Oszczędzając wodę, dbamy o przyrodę!