Oto garść aktualności z codziennych zajęć grupy IV - "Wiewiórki".

Sprawozdanie - pazdziernik 2018.

przez Promyczek
Odsłony: 5

Za nami wrzesień – miesiąc adaptacji. Nasze Wiewióreczki radzą sobie już znakomicie.

Październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od poznania wiewiórki

jej wyglądu, zwyczajów i ulubionych przysmaków.

1 2        

Przysmaki Rudej Kitki segregowaliśmy według wielkości.

Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

3 4         

Wiele frajdy sprawiły nam zabawy: „Wiewiórki na spacer – wiewiórki do dziupli”

oraz pokonywanie toru przeszkód, w którym  ćwiczyliśmy poczucie

równowagi niosąc na łyżce orzeszka. Zadanie nie należało do łatwych.

5 6  

       7 8     

Podczas ćwiczeń oddechowych „Łupinka orzeszka” doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

9 10

Nie zabrakło również wiewiórkowych tańców przy muzyce oraz gry na instrumentach.

11 12

Z uwagą wysłuchaliśmy ilustrowanej bajki „Przygoda Rudej Kitki”, która wybrała się do lasu po zapasy.

13

My też postanowiliśmy pomóc naszej wiewiórce -  nazbieraliśmy jej pysznych orzeszków.

14

Następna zabawa polegała na segregowaniu wiewiórek według wielkości.

15 16

A w zabawie tematycznej „Obiadek dla wiewiórki” zamieniliśmy się w kucharzy

i przygotowaliśmy pyszny poczęstunek dla naszej Rudej Kitki.

17 18

Po pysznym obiadku nadeszła pora odpoczynku. Ukołysana do snu wiewióreczka zasnęła.

19

Na zajęciach plastycznych malowaliśmy szablon wiewiórki

rozcierając rozkruszoną pomarańczową kredkę

oraz malowaliśmy palcami umoczonymi w farbie orzeszka i trawkę.

20 21

Kolor pomarańczowy utrwalaliśmy szukając różne przedmioty w tym kolorze

i segregowaliśmy je do odpowiedniego koła.

22 23

Kolejna zabawa doskonaląca spostrzegawczość to szukanie ukrytej w naszej sali wiewióreczki.

24 25

 

Zapoznaliśmy się z naszym przyjacielem, którym jest jeż.

  Dowiedzieliśmy się gdzie możemy go spotkać i jak wygląda.

Dzieci bardzo dobrze poradziły sobie z ułożeniem puzzli.

26 27

28 29

30 31

 

Pomogliśmy posprzątać jesienny bałagan. Wiewiórki posegregowały liście, kasztany, oraz szyszki.

32 33

34

 

Zabawa ruchowa z piosenką „Idzie , idzie jeż ten cudowny zwierz.

Nóżkami tup, tup, tup. I pod listek siup.

35 36

37

 

Nasza praca plastyczna również była o jeżu.

Dzieci pokolorowały obrazek z wielka radością i wyszło super.

38 39

 

 

Własnoręczne wykonane jeże z ziemniaków i wykałaczek wyszły bardzo fajnie

i sprawiło nam to dużo frajdy.

41 42

43 44

 

Poznawaliśmy grzybki, muchomorka i prawdziwka.

Pani pokazała nam duże zdjęcia grzybów a my dopasowywaliśmy małe grzybki.

45 46

47 48

49 50

 

Wszyscy razem wybraliśmy się również na grzyby.

Niestety na dworze jest szaro i zimno, dlatego zbieraliśmy grzybki w naszej sali na dywanie,

wszyscy mieli peeełne koszyczki :)

53 54

55

 

Każdy z nas wykonał swojego muchomorka. Najpierw malowaliśmy kapelusz czerwoną farbą

a później przyklejaliśmy na niego białe kropeczki.

Nasze rączki były bardzo brudne a buzie jeszcze bardziej uśmiechnięte :)

57 58

61 62

 

Pani wyjaśniła nam, które grzybki są dobre tzn. jadalne, takie które możemy zbierać a które trujące,

jakich nigdy nie można zrywać. Do dobrych grzybów doczepiliśmy uśmiechniętą buźkę,

a do trujących smutną.

70 71

 

Kolejnym tematem naszych zajęć były dary jesieni a konkretnie liście.

Pani przyniosła nam różne rodzaje liści w przepięknych jesiennych kolorach.

72 73

 

Wszystkie liście posegregowaliśmy wg. kolorów. Okazało się, że świetnie znamy wszystkie kolory jesieni!

76 77

 

Przepiękne, kolorowe  liście wykorzystaliśmy do wykonania pracy plastycznej jaką była suknia pani jesieni.

78 79

80 81

 

Poznaliśmy również utwór A.Vivalgieg’o „Cztery pory roku – jesień”.

W rytm muzyki machaliśmy chustą Klazna naśladując liście na wietrze.

82 84

Kolorowa piękna jesień przyniosła nam różne dary:

kolorowe liście, kasztany, żołędzie, orzechy, szyszki i czerwoną jarzębinę.

Omawialiśmy je wykorzystując kolorowe ilustracje.

Teraz wiemy, gdzie rosną i co możemy z nich zrobić.

85 86

Segregowaliśmy liście ze względu na wielkość: małe – duże.

87 88

Przy dźwiękach piosenki „Ola i liście” tworzyliśmy piękne, kolorowe bukiety.

89 90

Zapoznaliśmy się również z nową ilustrowaną piosenką „Mam listeczki kolorowe”.

91 92

Piękne, kolorowe liście posłużyły nam do ćwiczeń oddechowych.

93 94

„Szyszka, orzech, listek” to zabawa ruchowa, w której na sygnał słowny i dźwiękowy

segregowaliśmy dary jesieni. Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

95 96

„Jesienne drzewo” to nasza praca plastyczna.

97 98     

Nazwy darów jesieni utrwalaliśmy układając je w pary.

100

W zabawie „Czarodziejski woreczek” - rozpoznawaliśmy dary po dotyku.

103 104

Kolejna zabawa to „Szal pani Jesieni” oraz kompozycje z liści.

105 106

107 108

Chusta Klanza posłużyła nam do obserwowania wirujących i opadających liści.

109