Oto garść aktualności z codziennych zajęć grupy IV - "Wiewiórki".

Zajęcia dydaktyczne na maj.

przez Promyczek
Odsłony: 19

OPRACOWAŁY: RENATA GRUSZKA, MAGDALENA OPARSKA, KATARZYNA CZYŻOWSKA

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY NA MIESIĄC MAJ

DLA GRUPY WIEWIÓRKI

 

                                                           NA WIOSENNEJ ŁĄCE

 

  • Rozmowy przy ilustracje „Łąka”. Nazywanie i wskazywanie zwierząt znajdujących się na ilustracjach. Wzbogacenie wiadomości przyrodniczych: rozpoznawanie i nazywanie roślin i zwierząt żyjących na łące, zapoznanie z ich wyglądem, sposobem poruszania się i wydawanymi odgłosami.
  • Wspólne oglądanie z dziećmi książek i kolorowych ilustracji o tematyce przyrodniczej. Nazywanie owadów, omówienie ich budowy, kształtu oraz barwy.
  • Segregowanie owadów na: pełzające i latające.
  • Wysłuchanie opowiadania „Cztery motylki” W. Badalskiej.
  • Utrwalamy pojęcia: duży – mały. Segregujemy motyle według wielkości i barwy.
  • Zwrócenie uwagi na podobieństwo kwiatów i motyli. Utrwalamy barwę: żółtą, czerwoną, niebieską i zieloną.
  • Zabawa dydaktyczna „Ile jest motyli i ile kwiatów?”. Liczymy w zakresie dwóch. Utrwalamy pojęcie: para.
  • „Wesołe motylki” - improwizacja ruchowa do słuchanej muzyki, próby odwzorowania ruchu apaszki poruszanej przez opiekunkę/ rodzica.
  • Ozdabianie szablonu motyla kolorową bibułą (wydzieranka).
  • Gdzie znajduje się motylek/biedronka/pszczółka? - zabawa dydaktyczna. Określanie stosunków przestrzennych: na, pod, obok, wyżej, niżej.
  • Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kolorowych wstążek przy piosence „Motylku”.
  • Nauka piosenki w kole wiązanym „Pszczółka śpi w ogrodzie”.
  • Ćwiczenia mięśni języka „Słodki miód”.
  • Zabawa ruchowa z elementem czworakowania połączona z ćwiczeniami oddechowymi „Szukamy biedronek”.
  • Nauka inscenizowanego wiersza „Biedronka 7 kropek miała”.
  • Oglądanie i omówienie wyglądu i zachowania ślimaka winniczka – obserwacja żywego ślimaka.
  • Doskonalenie sprawności manualnej „Szlaczki – ślimaczki”.
  • „Wyścigi ślimaków” który ślimak dotrze najszybciej do mety?.
  • Wyszukiwanie zwierząt poruszających się wolno i szybko w oparciu o ilustracje.
  • Praca plastyczna – ozdabianie muszli ślimaka kuleczkami z plasteliny.                                                  
  • NASI RODZICE 

  • „Moi Rodzice” - nazywanie poszczególnych członków rodziny i czynności jakie wykonują. Dostrzeganie ich trudu i wysiłku.
  • Historyjka obrazkowa „Niespodzianka dla mamy”. Ukazania sposobu sprawienia mamie niespodzianki: przyniesienie kwiatów z ogrodu.
  • Zabawa gramatyczna „Co robią moi rodzice?” z wykorzystaniem kolorowych obrazków. Jak pomóc rodzicom? Wytwarzanie radosnej atmosfery podczas zabawy.
  • Zabawa dydaktyczna „Czego mama i tata potrzebują do pracy w domu?” - nazywanie narzędzi i przedmiotów.
  • Ćwiczenia oddechowe „Kwiatki” - doskonalimy prawidłowe oddychanie.
  • Zabawa tematyczna w kąciku lalek. Przyjmowanie ról mamy, taty i dziecka. Naśladowanie codziennych czynności, które wykonują rodzice (mycie, karmienie, nakrywanie do stołu, wożenie wózkiem, usypianie).
  • Praca plastyczna „Serca dla rodziców” wykonanie z masy solnej. Ozdabianie serc cekinami i kwiatkami.
  • Zabawa ćwicząca ruchy warg „Całuski dla rodziców”.
  • Zabawy tradycyjne naszych rodziców w kole „Stary niedźwiedź”, „Mam chusteczkę haftowaną”, „Ojciec Wirgiliusz”.
  • Słuchanie piosenek o mamie i tacie z płyty cd. Inscenizacja piosenek.
  • Zabawa paluszkowa „Rodzina”.
  • „Zgadnij co robię?” - naśladowanie różnych zawodów rodziców.
  • „Gorące słońce” - opisywanie cech naszych rodziców. Cechy umieszczone są na promykach.
  • „Serce dla rodziców” - utworzenie serca z kwiatków. Doskonalimy naszą sprawność manualną oraz kolory kwiatków.                                                
  •   
  • DZIEŃ DZIECKA 

  • Ulubione zabawy dzieci – omówienie ilustracji. Wzbogacanie słownika dziecięcego.
  • Oglądanie ilustracji dzieci z różnych stron świata – opisywanie wyglądu dzieci.
  • Kolor skóry – porównanie ilustracji dziecka o białym i czarnym kolorze skóry. Wykorzystanie lalek i kolorowych ilustracji.
  • Słuchanie wiersz „Murzynek Bambo” - rozmowa na temat wiersza.
  • Uważne wysłuchanie historyjki obrazkowej „Wiercipiętek i dzień dziecka” M. Galica.
  • Poznajemy domy dzieci z różnych stron świata – przyporządkowywanie domów do dzieci.
  • Zabawy i konkursy zręcznościowe „Marsz z piłeczką na łyżce”, „Rzuty piłką do kosza”, „Wyścigi z taczkami” itp.
  • Ćwiczenie oddechowe „Kolorowe piłeczki” - doskonalimy wdech i wydech.
  • Segregowanie piłeczek ze względu na barwę i wielkość.
  • Zabawy swobodne na świeżym powietrzu – zabawy w piaskownicy, na huśtawkach, gra w piłkę.
  • Zabawy ruchowo naśladowcze przy piosenkach „Podajmy sobie ręce”, „Lambado”.
  • Zabawy muzyczne: Taniec wokół krzesełek, Taniec na gazetach.
  • Rysowanie cieni – zabawa motoryczna np. ulubione zabawki.
  • Wykonanie gniotka z balona, mąki ziemniaczanej, plastikowej butelki, wełny i pisaków.