Sprawozdanie - styczeń 2019

przez Promyczek
Odsłony: 487

Przez śnieżyce przez zamiecie,

Poprzez wiele gór i mórz,

Jedzie nowy rok po świecie

Do nas także przyszedł już.

 

 

Wiewiórki pożegnały się pięknie ze starym rokiem i przywitały nowy.

1 2

3 4

Wykonaliśmy własne fajerwerki, które są bardzo kolorowe i na pewno bezpieczne, wystarczył brokat, kartka i  kredki.

5 7

8 9

Dowiedzieliśmy się, że są różne zegary ale wszystkie służą do tego samego. Nawet sami zrobiliśmy jeden w naszej sali.

12 13

17 16

W następnym tygodniu przygotowywaliśmy się do Dnia Babci i Dziadka.  Oglądaliśmy obrazki przedstawiające naszych dziadków, opowiadaliśmy o tym jacy są nasi dziadkowie.

18 19

20 25

26 27

Kolejnego dnia staraliśmy się poćwiczyć pomaganie dziadkom w codziennych obowiązkach tj. pranie, odkurzanie czy przyniesienie zakupów.

28 31

33 41

Na kolejnych zajęciach staraliśmy się przynieść babci i dziadkowi herbatkę, co nie było łatwe ;)

42 43

45 49

Stworzyliśmy piękny plakat, na który przyklejaliśmy wypisane wszystkie zalety naszych kochanów dziadków.

50 53

55 60

Opowiadaliśmy sobie o tym co można robić z babcią i dziadkiem.

Spacerować, wędkować, czytać książki.

68 69

71 73

80 70

Wielkimi krokami zbliżał się dzień kiedy w naszym żłobku miała odbyć się piękna uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, dlatego codziennie sumiennie się do tego przygotowywaliśmy, robiliśmy próby naszego przedstawienia a także upominki dla naszych kochanych dziadków.

85 87

88 89

90 91

 

 

 

„Karnawał nadal trwa”

 

W naszej grupie działo się tyle fajnych rzeczy. Dobieraliśmy balony według kolorów oraz rozmiarów. Sprawdziliśmy też, który balon wyżej poleci. Były nawet tańce z kolorowymi balonami.

116 117

118 119

121 122

Bawiliśmy się przy muzyce w zabawę „ znajdź swój kolor”.

124 125

Zabawa „Kto jest kim” polegała na przymierzaniu masek karnawałowych i odgadnięciu za kogo się przebraliśmy, a wszystko zakończyło się super przyjęciem.

126 127

128 129

130 133

Praca plastyczna „karnawałowy balonik” w naszym wykonaniu.

134 135

136

 

Pani przygotowała dla nas zaczarowane pudełko, z którego wyciągaliśmy różne przedmioty, określaliśmy co to jest i do czego służy.

137 138

Stawialiśmy pierwsze kroki z matematyki i szło nam doskonale. Liczyliśmy kropki na balonie oraz szukaliśmy takich samych balonów na sali, które pani wcześniej ukryła.

139 140

141 142

143

Zimowa tematyka zagościła w naszych zabawach. Zajęcia rozpoczęliśmy od oglądania ilustracji przedstawiających krajobraz zimowy.

94 95

Przypomnieliśmy sobie także o ciepłej odzieży. A potem segregowaliśmy do pary rękawiczki i czapki.

96 97

W nowej piosence „Stoję sobie sam” wcieliliśmy się w rolę bałwanka grającego na patykach,  tańczącej wiewióreczki i zajączka.

98 99

Uważnie wysłuchaliśmy historyjkę obrazkową „Przygoda z bałwankiem”. Podjęliśmy próbę układania historyjki według kolejności.

100 101

Wiele frajdy sprawiła nam zabawa ruchowa „Rzuty śnieżkami „oraz „Sanna” przy piosence „Zima, zima”

102 103

103a

Podczas ćwiczeń oddechowych „Śnieżynki” doskonaliliśmy wdech i wydech.

104 105

W zabawie dydaktycznej „Bałwanki” segregowaliśmy bałwanki według koloru czapki. Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

106 107

Zabawa śnieżynkami wzbudziła duże zainteresowanie. Segregowaliśmy odpowiedni kształt śnieżynki układając na niebieską chmurkę.

108 109

Doskonaliliśmy swą sprawność manualną, percepcję wzrokową układając bałwanki z gotowych elementów. Utrwalaliśmy wielkość kół, barwę oczu, nosa, guzików, korali i muszki.

110 111

Wyszukiwaliśmy również obrazki należące do zimy.

112 113

A na zajęciach plastycznych kolorowaliśmy i wyklejaliśmy postać bałwanka.

114 115