Sprawozdanie - styczeń 2019
- przez Promyczek
-
Odsłony: 1020
Przez śnieżyce przez zamiecie,
Poprzez wiele gór i mórz,
Jedzie nowy rok po świecie
Do nas także przyszedł już.
Wiewiórki pożegnały się pięknie ze starym rokiem i przywitały nowy.
Wykonaliśmy własne fajerwerki, które są bardzo kolorowe i na pewno bezpieczne, wystarczył brokat, kartka i kredki.
Dowiedzieliśmy się, że są różne zegary ale wszystkie służą do tego samego. Nawet sami zrobiliśmy jeden w naszej sali.
W następnym tygodniu przygotowywaliśmy się do Dnia Babci i Dziadka. Oglądaliśmy obrazki przedstawiające naszych dziadków, opowiadaliśmy o tym jacy są nasi dziadkowie.
Kolejnego dnia staraliśmy się poćwiczyć pomaganie dziadkom w codziennych obowiązkach tj. pranie, odkurzanie czy przyniesienie zakupów.
Na kolejnych zajęciach staraliśmy się przynieść babci i dziadkowi herbatkę, co nie było łatwe ;)
Stworzyliśmy piękny plakat, na który przyklejaliśmy wypisane wszystkie zalety naszych kochanów dziadków.
Opowiadaliśmy sobie o tym co można robić z babcią i dziadkiem.
Spacerować, wędkować, czytać książki.
Wielkimi krokami zbliżał się dzień kiedy w naszym żłobku miała odbyć się piękna uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, dlatego codziennie sumiennie się do tego przygotowywaliśmy, robiliśmy próby naszego przedstawienia a także upominki dla naszych kochanych dziadków.
„Karnawał nadal trwa”
W naszej grupie działo się tyle fajnych rzeczy. Dobieraliśmy balony według kolorów oraz rozmiarów. Sprawdziliśmy też, który balon wyżej poleci. Były nawet tańce z kolorowymi balonami.
Bawiliśmy się przy muzyce w zabawę „ znajdź swój kolor”.
Zabawa „Kto jest kim” polegała na przymierzaniu masek karnawałowych i odgadnięciu za kogo się przebraliśmy, a wszystko zakończyło się super przyjęciem.
Praca plastyczna „karnawałowy balonik” w naszym wykonaniu.
Pani przygotowała dla nas zaczarowane pudełko, z którego wyciągaliśmy różne przedmioty, określaliśmy co to jest i do czego służy.
Stawialiśmy pierwsze kroki z matematyki i szło nam doskonale. Liczyliśmy kropki na balonie oraz szukaliśmy takich samych balonów na sali, które pani wcześniej ukryła.
Zimowa tematyka zagościła w naszych zabawach. Zajęcia rozpoczęliśmy od oglądania ilustracji przedstawiających krajobraz zimowy.
Przypomnieliśmy sobie także o ciepłej odzieży. A potem segregowaliśmy do pary rękawiczki i czapki.
W nowej piosence „Stoję sobie sam” wcieliliśmy się w rolę bałwanka grającego na patykach, tańczącej wiewióreczki i zajączka.
Uważnie wysłuchaliśmy historyjkę obrazkową „Przygoda z bałwankiem”. Podjęliśmy próbę układania historyjki według kolejności.
Wiele frajdy sprawiła nam zabawa ruchowa „Rzuty śnieżkami „oraz „Sanna” przy piosence „Zima, zima”
Podczas ćwiczeń oddechowych „Śnieżynki” doskonaliliśmy wdech i wydech.
W zabawie dydaktycznej „Bałwanki” segregowaliśmy bałwanki według koloru czapki. Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.
Zabawa śnieżynkami wzbudziła duże zainteresowanie. Segregowaliśmy odpowiedni kształt śnieżynki układając na niebieską chmurkę.
Doskonaliliśmy swą sprawność manualną, percepcję wzrokową układając bałwanki z gotowych elementów. Utrwalaliśmy wielkość kół, barwę oczu, nosa, guzików, korali i muszki.
Wyszukiwaliśmy również obrazki należące do zimy.
A na zajęciach plastycznych kolorowaliśmy i wyklejaliśmy postać bałwanka.