Zajęcia dydaktyczne na kwiecień.

przez Promyczek
Odsłony: 152

Praca plastyczna

1.Wyklejamy bociana –wspólna praca z rodzicami.

Potrzebne materiały:

-kolorowanka z gotowym wzorem bociana

-plastelina : biała ,czerwona ,czarna.

 

Wykonanie pracy.

Dzieci wspólne z rodzicami przygotowują małe kuleczki z plasteliny.

Dzieci w miarę swoich możliwości przyklejają odpowiedni kolor plasteliny na część bociana i rozcierają delikatnie paluszkiem, rozwijając przy tym motorykę małą oraz ćwiczą cierpliwość.

 

Zabawa „Bocian i żaba”.

2.Zapoznanie dzieci z wyglądem bociana i żaby (mogą do tego posłużyć kolorowe ilustracje umieszczone lub książeczki).

Naśladujemy dźwięki bociana (kle kle) oraz żabki (kum kum).

Rozwijamy przy tym mowę dziecka.

Możemy wspomóc się piosenką .

„Kle, kle boćku, kle, kle.

Witaj nam bocianie.

Łąka ci szykuje,

łąka ci szykuje

żabki na śniadanie. (bis)

 

Kle, kle boćku kle, kle.

Usiądź na stodole.

Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili

gniazdo w starym kole. (bis)

 

Kle, kle boćku kle, kle.

Witamy cię radzi.

Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz

wiosnę nam prowadzisz. (bis)

Zabawa i ćwiczenia oddechowe.

3.Wykorzystujemy do tego kolorowe piórka (jeżeli nie posiadacie państwo piórek można wykorzystać do tego drobno pociętą bibułę lub gazety).

- zabawa polega na rozsypaniu piórek na stole lub podłodze, każdy z domowników nabiera powietrza i całych sił dmucha w piórka. Wygrywa ten, którego piórka przesuną się najdalej.

-Zabawa podczas kąpieli – dmuchamy w zabawki pływające po wodzie (mogą być to np. nakrętki po napojach).

Ćwiczenia te są bardzo potrzebne do prawidłowego rozwoju mowy u dzieci.

bocian

Zabawy Wielkanocne

 

  • Malujemy pisanki – wspólna praca z rodzicami. 

  1. Potrzebne materiały:
  2. Po skończeniu malowania pisanek, wycinamy je, a następnie proponujemy dzieciom kolejną zabawę związaną z szukaniem wykonanych przez nas pisanek. Rodzice chowają w różnych miejscach wykonane przez siebie i dzieci pisanki, a dzieci mają za zadanie je odnaleźć (można wspomagać dzieci podpowiedziami typu „zimno-gorąco).
  • Kartki z gotowymi wzorami pisanek
  • Farby plakatowe
  • Pędzelki (możemy również wykorzystać własne paluszki)
  • Jeżeli dziecko nie lubi farb możemy wykorzystać inne materiały tj. kredki, plastelina, bibuła, kolorowe wycinanki itp.

 

Zabawa ruchowa : „Zajączki”.

W zabawie uczestniczą dzieci i rodzice. Dzieci przybierają postać zajączka a rodzice – lisa. 

Dzieci zamieniają się w skaczące zajączki kicające po dywanie. Rodzice są lisami, które obserwują skaczące zajączki. Na klaśnięcie rodzica zajączki jak najszybciej uciekają do swojej norki, żeby schować się przed goniącymi je liskami. 

  • Zabawa plastyczno-orientacyjna „Żółty kurczaczek”.
  • Dzieci kolorują postać kurczaczka (można użyć dowolnych materiałów plastycznych np. kredki, farby, mazaki, bibuła, plastelina itp.).
  • Po wykonaniu pracy plastycznej dzieci mają spróbować ułożyć kurczaczka w określonym przez rodzica miejscu (stosując określenia położenia przestrzennego: „na, za, obok, pod itp.)   

  • Zabawa z ulubionymi książeczkami.
  • Dzieci wraz z rodzicami wybierają ulubione książeczki. Rodzice czytają dzieciom ulubione opowiadania. Następnie przechodzimy do zabawy ruchowej jaką jest próba utrzymania przez dziecko jednej z książeczek na głowie. Jeżeli dziecko czuje się na siłach może spróbować utrzymać książeczkę na głowie i przejść się z nią po pokoju (w ten sposób rozwija swoje poczucie równowagi). 

    • Budujemy domek.
    • Dzieci wraz z rodzicami czytają opowiadanie „Trzy małe świnki” (jeżeli nie mamy takiego opowiadania możemy wykorzystać dowolne ulubione opowiadanie naszego dziecka). Następnie dzieci wraz z rodzicami próbują zbudować trzy domki z książeczek dla swoich małych książkowych ulubieńców. Kochani rodzice zawsze możecie wykorzystać inne materiały do budowy domków (np. plastikowe miseczki, pudełeczka po zapałkach, klocki, czy pudełka po butach).  

      • Kolorujemy ulubione postaci z bajek.
      • Dzieci kolorują postacie z bajek za pomocą ulubionych pomocy plastycznych.