Oto garść aktualności z codziennych zajęć grupy II - "Zajączki".

Sprawozdanie styczeń 2021.

przez Promyczek
Odsłony: 4

ZIMA, ZIMA, ZIMA, PADA, PADA, ŚNIEG

Jadę, jadę w świat sankami

Sanki dzwonią dzwoneczkami.

 Zaczęliśmy nasze zajęcia od rozmowy przy gazetce tematycznej „Zima wokół nas”. Mieliśmy to szczęście, że akurat spadł śnieg i mogliśmy przez okna obserwować jak przykrył zimową pierzynką nasz plac zabaw.

1 2

3 4

Segregowaliśmy płatki śniegu oraz słoneczka, zadanie polegało na dopasowaniu do odpowiedniej chmurki. Rzut do kosza kulką śniegu.

8  9

12 14

Doskonalimy swoją spostrzegawczość segregując gwiazdki według kształtu, a czapki oraz rękawiczki według koloru.

15 18

19 20

21 24

 

W naszej sali spadł śnieg , no może nie prawdziwy ale radość była wielka, nawet udało nam się ulepić bałwana. Wcześniej Pani pokazała nam jak trzeba się ubrać na taką pogodę.

27 29

30 32

39 42

45

 

Praca plastyczna „zimowa rękawiczka” . Rozwijaliśmy motorykę małą naklejając na rękawiczkę małe kulki plasteliny.

52 51

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

 

 Dzisiaj dowiedzieliśmy się że niedługo nasze kochane babcie i dziadkowie będą obchodzić swoje święto. Na tablicy przyczepione były postacie babci i dziadka, a my staraliśmy się dopasować obrazki, które pasują do ich postaci.

54 55

56 57

 

Następnie wzięliśmy udział w zabawie, w której staraliśmy się turlać kłębki wełny, a następnie próbowaliśmy z powrotem nawinąć ją na kłębek.

60 62

64 65

 

Kolejną zabawą związaną z dniem babci i dziadka było śpiewanie piosenki „Babciu, droga babciu…”. Staraliśmy się zsynchronizować nasz ruchy z tekstem piosenki, co prawda nie zawsze nam się udawało ale śmiechu było co niemiara.

66 67

68 69

 

Później wzięliśmy udział w bardzo śmiesznej zabawie logopedycznej, w której to naszym zadanie było naśladowanie min przedstawionych przez postać babci i dziadka na kartach, które leżały na stoliczku. Ćwiczyliśmy nasz języczek, usta i mimikę twarzy. Na koniec układaliśmy puzzle z postacią babci i dziadka.

70 74

75 76

Przyszedł czas na przymierzenie okularów babci. Wszyscy chętnie zaprezentowaliśmy się w jakże twarzowych okularach i próbowaliśmy je układać tak jak zostaliśmy o to poproszeni (na, pod, obok, za krzesełkiem).

79 80

81 78

85 86

Następnie z uwagą i zainteresowaniem wysłuchaliśmy bajki o czerwonym kapturku i chętnie losowaliśmy z koszyka smakołyki, które czerwony kapturek przygotował dla swojej babci. Później urządziliśmy sobie prawdziwą ucztę.

88 89

90 91

92 93

Na koniec naszej przygody z dniem Babci i Dziadka wszyscy zabraliśmy się ochoczo do pracy i przygotowaliśmy dla nich pięknie laurki, w które włożyliśmy całe serduszko i „ręce”.

94 98

99 100

101 102

 

                                                                  Kolejną zabawą było wyszukiwanie obrazków pasujących do zimy.

1 2

3 4

Super bawiliśmy się doskonaląc poczucie równowagi: niosąc pojemnik z kulkami śniegu; płatek śniegu na głowie oraz tocząc kulę śniegową(balon).

5 6

            

Wiele radości sprawiła nam również zabawa ruchowo – naśladowcza przy piosence „Sanna”.

8 9

Po zapoznaniu się z historyjką obrazkową „Przygoda bałwanka” układaliśmy obrazki według kolejności zdarzeń.

10 11

Dla utrwalenia kolorów układaliśmy bałwanki według barwy kapeluszy.

12 13

Doskonaląc pamięć, spostrzegawczość oraz sprawność manualną naszych paluszków układaliśmy puzzle z motywem bałwanka.

14 15

„Ukryte bałwanki” oraz „Co brakuje bałwankowi?” to kolejne nasze zabawy doskonalące naszą spostrzegawczość.

16 17

 

Z dużym zainteresowaniem i skupieniem układaliśmy postać pani bałwankowej i pana bałwanka z trzech kul. Oczywiście każdy bałwanek miał: oczy, nos, usta, guziki, ręce, na głowie kapelusz. Pani bałwankowa miała korale, a pan bałwanek elegancką muchę.

20 21

22 23

Bohaterem pracy plastycznej był bałwanek – wykonany z gotowych elementów. Nasze prace możemy podziwiać w galerii „Mały Picasso”.

25 26

 

Zapoznaliśmy się również z wierszem „Dziewięć bałwanków”. Naszym zadaniem było wskazać czym się różniły od siebie.

28 29

Przy piosence „Stoję sobie sam” wcieliliśmy się w rolę: bałwanka, wiewiórki i zajączka.

30 31

Ćwiczenia chwytu szczypcowego usprawnia nasze rączki, doskonali koncentrację oraz cierpliwość.

32 33

Świetna zabawa kolorową chustą i płatkami śniegu wirowała raz wysoko, a raz nisko.

34 35

Przy dźwiękach muzyki biegaliśmy wokół chusty. Na hasło: „Kolor zimy” musieliśmy stanąć na kolorze niebieskim. A na hasło: „Kolor lata” na kolorze żółtym.

36 37

Po zimowych zabawach przyszedł czas na odpoczynek.

38

Była także niespodzianka. Odwiedził nas zimowy gość – Pani Bałwankowa. Był śpiew, wesołe tańce oraz koncert śnieżynek.

39 40

41 42

Na koniec naszych zimowych zabaw wykonaliśmy wspólne zdjęcie z naszym gościem.

43 44