Oto garść aktualności z codziennych zajęć grupy II - "Zajączki".

Sprawozdanie kwiecień 2021

przez Promyczek
Odsłony: 2

 

Tematem naszych zajęć były zwierzęta z zagrody wiejskiej. Na podstawie ilustracji nazywaliśmy, opisywaliśmy wygląd, ulubione przysmaki i naśladowaliśmy ich odgłosy.

1 2

3

Segregowaliśmy zwierzęta: na mieszkające na wsi i w zoo.

4 5

Potem zbudowaliśmy z klocków plastikowych zagrodę dla naszych zwierzątek.

6 7

8

Nasza kurka Złotopiórka zgubiła kolorowe piórka, które wykorzystaliśmy do ćwiczeń oddechowych.

9 10

Kolejną zabawą było przyporządkowywanie figurek zwierząt do obrazka.

11 12      

Czyj to ogon? - rozpoznawaliśmy ukryte zwierzątka na podstawie ogonka. Z tym zadaniem najlepiej poradziła sobie Amelia.

13 14

15

Nie zabrakło ćwiczeń ortofonicznych na podstawie piosenki „W chlewiku”.

16 17

Podczas oglądania książeczek utrwalaliśmy nazwy zwierzątek mieszkających na wsi.

18 19

Naszą spostrzegawczość, pamięć oraz sprawność manualną rąk doskonaliliśmy podczas układania puzzli i układanek z motywem zwierzęcym.

20 21

22

Następną zabawą doskonalącą naszą spostrzegawczość to szukanie ukrytych w sali zwierzątek.

23 24

oraz rozpoznawanie obrazków zwierząt częściowo zasłoniętych.

25 26

Wykorzystując kolorowe obrazki dowiedzieliśmy się co nam dają zwierzątka.

27 28

Poznaliśmy rodzinę kaczą: mama kaczka, tata kaczor, córeczka kaczuszka i synek kaczorek.

29 30

Żółte kaczuszki posegregowaliśmy według wielkości

31 32

oraz przeliczaliśmy kaczuszki w zakresie 2.

33 34

Wysłuchaliśmy również opowiadania „Franek, Anka i kaczęta”, z którego dowiedzieliśmy się kto opiekował się kaczuszkami i kto nauczył je pływać.

35 36

Nasze kaczuszki też uczyły się pływać z mamą kaczką i tatą kaczorem. Podczas tej zabawy nie zabrakło ćwiczeń ortofonicznych, przeliczania, określanie wielkości kaczuszek, a także wykorzystaliśmy ćwiczenia oddechowe. Określaliśmy, która kaczuszka szybciej dopłynęła.

37 38

39

Wiele frajdy sprawiła nam zabawa przy piosence „Kaczuchy”.

40 41

Określaliśmy także położenie kaczuszki w przestrzeni: na stole, pod krzesłem, w pudełku.

42 43

44

„Pływające kaczuszki” to nasza praca plastyczna. Pomalowaliśmy szablon kaczuszki na żółto, a dziobek na pomarańczowo. Następnie przykleiliśmy kaczuszki na niebieski brystol ( wodę).

46 47

Oto efekt naszej pracy zbiorowej.

48

Dbamy o czystość i zdrowie.

 

Dzisiaj na naszych zajęciach dowiedzieliśmy się jak ważne jest dbanie o czystość i zdrowie oraz w jaki sposób należy to robić.

Zaczęliśmy od wykorzystania kolorowych ilustracji, na których zaprezentowane zostały różne przybory toaletowe, które służą nam do dbania o naszą higienę osobistą. Oprócz obrazków urządziliśmy również kącik czystości, na którym znajdowały się prawdziwe przybory toaletowe, które mogliśmy obejrzeć.

1 2

3 4

5

Następnie udaliśmy się do naszej łazienki, aby nauczyć się poprawnego mycia rączek, w taki sposób żeby usunąć z nich wszelkie zanieczyszczenia. Później segregowaliśmy nasze kolorowe gąbki do mycia. Każdy z nas próbował dopasować odpowiedni kolor gąbki do koła o takim samym kolorze. Nie zawsze było łatwo, ale wspólnymi siłami udało nam się wykonać zadanie.

8 7

9 10

Kolejną zabawa, w której chętnie wzięliśmy udział była kąpiel lali. Każdy z nas chętnie pomógł naszej małej lali się porządnie wykąpać, wytrzeć, umyć ząbki, wysuszyć włoski i je ładnie uczesać. Pamiętaliśmy również, że oprócz czystego ciała bardzo ważne jest w dbaniu o higienę i zdrowie również noszenie czystych i schludnych ubranek. Dlatego też po wykąpaniu lali wypraliśmy i wyprasowaliśmy jej ubranko.

12 13

14 15

16

Pamiętaliśmy również, że oprócz dbania o higienę w zachowaniu zdrowia bardzo ważna jest codzienna gimnastyka. Dlatego też wzięliśmy udział w ćwiczeniach oraz w tańcu z chusteczką.

18 19

20 21

Kolejną wspaniałą zabawą, w której wzięliśmy udział było przenoszenie tacy z kubeczkami wypełnionymi wodą. Nie było łatwo, ale nikt nie wylał wody i każdemu z nas udało się donieść tacę do końca trasy. Później wzięliśmy udział w doświadczeniu. Do kubeczka z wodą nalaliśmy trochę mydła a następnie za pomocą słomki trzeba było dmuchać w naszą miksturę, aby zobaczyć co się stanie. Okazało się że wychodzą nam wspaniałe bańki mydlane. Na koniec naszej zabawy kolorowaliśmy obrazek, na którym znajdowały się wszystkie przybory toaletowe, które poznaliśmy podczas naszych zajęć.

22 23

24 26

28 29

30