Sprawozdanie maj 2018

przez Promyczek
Odsłony: 954

 

Majowe zajęcia rozpoczęliśmy od tematyki „Na majowe łące”.

Kolorowe ilustracje posłużyły nam do nazywania owadów,

określania ich wyglądu i sposobu poruszania się.

1 2

Segregowaliśmy owady na pełzające i fruwające.

 

Podczas ćwiczeń oddechowych doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

5 6

Kolejna zabawa to określanie położenia motylka względem kwiatków:

na, nad, pod, obok.

7 8

          9        

Nauczyliśmy się nowej piosenki o motylku.

Do jej inscenizacji wykorzystaliśmy kolorowe chustki.

10 11

Kolorowe motylki to zabawa podczas, której utrwalaliśmy podstawowe kolory.

Z tym zadaniem poradziliśmy sobie znakomicie.

12 13

Postanowiliśmy przeliczyć owady znajdujące się na zielonych listkach

oraz posegregować biedronki pod względem liczebności kropek.

14 15

Naszą spostrzegawczość doskonaliliśmy szukając ukrytych biedronek w naszej sali

oraz szukając owadów ukrytych w zielonej trawce.

16 17

Nazwy owadów utrwalaliśmy układając je w pary.

18 19

Potem z dużym skupieniem dopasowywaliśmy do owadów ich cienie.

20 21

Kolorowe motylki to nasza praca plastyczna.

Szablon motylka malowaliśmy farbami plakatowymi.

22 23

Wiosenna Łąka

 

Poznawaliśmy wiosenną łąkę, oglądaliśmy obrazki przedstawiające łąkę

oraz żyjące na niej zwierzątka.

W tym tygodniu naszym celem było wykonanie naszej własnej wiosennej łąki, co wymagało dużo pracy każdego dnia. Zaczęliśmy od przyklejenia trawki.

25

 

 Tańczyliśmy wesoło przy muzyce klasycznej „Wiosenny Bal”.

27 28

 35  29

 

Dzisiejszy dzień upłynął nam na wesołych zabawach tj.,

„Spacer ślimaków” – staraliśmy się udawać ślimaczki oraz zabawie „Wolno jak ślimak”, robiliśmy zawody w parach, kto pójdzie … wolniej ;)

38 36

40

 

Nasza praca plastyczna już prawie gotowa, kolejny etap to: malowanie kwiatuszków.

45

 

Pani pokazała nam prawdziwe ślimaczki, bardzo nam się podobały,

chyba się zaprzyjaźniliśmy.

47 48

 

 

Tym razem malowaliśmy pszczółki i motylki potrzebne do naszej wiosennej łączki.

51 52

 

                                               Wyszukiwaliśmy w książeczkach zwierzęta,

które poruszają się szybko i wolnoooo jak ślimak.

55 

 

Ślimaczki tak bardzo nam się spodobały, że każdy z nas pokolorował swojego ślimaka

kredkami i zabrał go do domu.

 

59 60

58

 

 Na koniec tygodnia przykleiliśmy kwiatuszki, pszczółki i motylki

do naszej wiosennej łąki. Udało się! Jest piękna.

 62 63

64

 

 Przy gazetce tematycznej „ Ja i rodzice”,

zajączki nazywały poszczególnych członków rodziny

oraz czynności, jakie wykonują.

65 66

 

 Kolejna historyjka pokazała nam, ile trudu trzeba sobie zadać,

żeby wyrosły kwiatki, które można podarować komuś bliskiemu.

70 72

73

 

Zajączki pięknie potrafiły powiedzieć, jacy są nasi rodzice,

wyszło nam z tego piękne słoneczko.

74 75

77

 

Praca plastyczna serce dla mamy i taty.

Ozdabialiśmy serca kolorowymi kwiatami.

79 80

81 82

83