Zajęcia dydaktyczne na kwiecień.

przez Promyczek
Odsłony: 129

Dzień Wiosny

CELE :

- wzbudzenie radości i pozytywnych emocji

- rozwój motoryki małej i dużej

- zaspokajanie   naturalnej potrzeby ruchu u dziecka

- rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi

1. Wprowadzenie dzieci do tematu zajęć, wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną

- oglądanie ilustracji o tematyce wiosennej

2. Zabawa w zielone - szukanie na sali koloru zielonego

3 .Ćwiczenia oddechowe - wiosenny wietrzyk - dmuchanie piórka, kładziemy piórko na rozłożonej dłoni i dmuchamy w stronę piórka tak aby się uniosło w górę.

4. Szukanie oznak wiosny i wołanie wiosny -

interpretacja piosenki ,,Wiosno wiosenko " https://www.youtube.com/watch?v=RRn8zvuhYYY

zabawa " wiosenna Burza "- gestykulacja Wiosenna burza.

Pada deszczyk, pada, pada, (Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)

coraz prędzej z nieba spada. (Przebieramy wszystkimi palcami.)

Jak z konewki woda leci, (Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)

A tu błyskawica świeci... ( Klaszczemy w dłonie nad głową.)

Grzmot !!! (uderzamy piąstkami o podłogę.)

 

 

5. Porządki w ogrodzie - narzędzia ogrodnik

6.Praca plastyczna - przywitanie wiosny

https://www.mamawdomu.pl/2016/04/25-wiosennych-inspiracji.html

„Smutna książeczka”

Pewnego dnia ze swej półeczki,

skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.

Razem tańczyły, razem śpiewały,

I bardzo dobrze się rozumiały.

Lecz jena książeczka w kącie została,

taka samotna i taka mała.

Bo wczoraj Basia, jedna z karteczki z niej powyrywała

i długopisem strony.

  Cichutko w kącie książeczka płakała,

bo do czytania się nie nadawała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane,

że książeczki chcą i lubią być szanowane.

Autor: Olga Adamowicz

Dzień Książki

CELE :

 

- wdrażanie do obcowania z literaturą dziecięcą i słowem pisanym

- integracja zespołowa

- rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych

1. Wprowadzenie dzieci do tematu zajęć - Dzień Książki

- oglądanie książek różnych rodzajów np. okładka twarda , okładka miękka , książka z materiału itp.

2. Biblioteka - co to jest, co tam się znajduje, co można robić w bibliotece

3. Zapoznanie dzieci jak należy dbać o książkę

- wysłuchanie wiersza pt. ,, smutna książka,, https://przedszkolankowo.pl/2017/02/15/smutna-ksiazeczka-tekst-wiersza-plansze/

oraz ,, skarga książki,, "Skarga książki" Jan Huszcza

Jestem książką z dużej szafy.

Wszyscy mówią, żem ciekawa,

więc mnie ciągle ktoś pożycza,

lecz nie cieszy mnie ta sława.  

 Miałam papier bielusieńki,

ślady na nim Florka ręki.

Pozginał Jaś mi rogi,

Julek na mnie kładł pierogi.

Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,

trzymał mnie aż trzy tygodnie.

Narysował na okładce Staś diabełka,

małpkę w klatce. Anka,

Władka siostra mała,

ta mi kartki dwie wyrwała.

Cóż mi z tego, żem ciekawa,

dłużej żyć tak nie potrafię.

Nie będziecie mnie szanować,

to się na klucz zamknę w szafie.

 

4. Zabawa w spostrzegawczość mała książka, duża książka

5. Książka do książki - segregacja kolorami

6.Praca plastyczna - moja własna książka

 Stwórzcie ilustracje do waszych ulubionych książek – możecie inspirować się tymi, które znacie lub wymyślić całkiem nowe – puśćcie wodze wyobraźni! Możecie też pomyśleć o własnej okładce dla książki lub komiksie opartym na jej treści.