Sprawozdanie listopad 2020.

przez Promyczek
Odsłony: 48

Wietrzyk psotnik

„Wiatr zapukał w okno do dzieci. Halo hej maluchy jak leci”

Witamy wszystkich na naszych zajęciach, na których dowiedzieliśmy się dlaczego wiatr jest potrzebny. Rozpoczęliśmy od piosenki „Buja wiatr szumią drzewa”. Pocięta w paski bibuła idealnie posłużyła nam do tego aby pokazać jak mocno wieje wiatr w naszej piosence.

1 2

3 4

5

Zwykłe woreczki foliowe oddają szum wiatru. Gdy dmuchaliśmy w nie mocno, ćwicząc przy tym nasz oddech, fruwały bardzo wysoko.

6 7

8 10

Pani Asia pokazała nam przedmioty, które robią podmuch wiatru takie jak : Duży wiatrak, małe wiatraczki czy suszarka do włosów. Wiatr przydaje się gdy chcemy wysuszyć np. pranie albo kałuże. Pranie powieszone w naszej sali również próbowaliśmy za pomocą wiatru zrobionego przy użyciu dużego wiatraka.

11 13

15 16

17 18

Historyjki obrazkowe również pokazują, że wiatr jest bardzo potrzebny choćby do tego żeby przegonić brzydkie chmury.

19 20

21 22

23

Podmuch wiatru można pokazać na różne sposoby. My dzisiaj machaliśmy mocno poduszkami, a piórka fruwały po całej sali.

24 25

26

Praca plastyczna „Listopadowy latawiec”.

27 28

29 3031

W warzywniaku.

 

Dzisiaj w naszym żłobku poznawaliśmy różne warzywa. Z uwagą i zainteresowaniem oglądaliśmy i słuchaliśmy tego co pokazywała nam pani Ola.

32 33

Każdy z nas starał się odnaleźć na tablicy warzywo, którego nazwę mówiła nam pani. Czasami nam nie wychodziło

ale zazwyczaj zgadywaliśmy bez problemu. Następnie próbowaliśmy odnaleźć w pudełku warzywa, których obrazki wisiały na tablicy.

Zabawa bardzo nam się podobała.

34 36

38 40

41 43

44 45

Kolejną zabawą, w której braliśmy udział było odnajdywanie takiej samej pary warzyw. To zadanie okazało się dla nas bardzo łatwe

i doskonale sobie z nim poradziliśmy.

46 47

48 50

Później zamieniliśmy się w poszukiwaczy zaginionych marchewek. Musieliśmy odnaleźć wszystkie obrazki marchewek,

które zostały przyczepione w różnych miejscach sali.

55 56

57 58

Na koniec naszych zabaw w warzywniak robiliśmy marchewkowe pajacyki. Doklejaliśmy im oczy, buzię

i wszystko to co chcieliśmy mieć na naszych pajacykach. Wszystkie wyszły pięknie,

każdy z nas zabrał swojego marchewkowego pajacyka do domu.

59 62

63 64

68 71

Jesienna pogoda zawitała do naszej sali. Chociaż raz pada deszcz, a raz świeci słoneczko to u nas dominowała deszczowa aura.

Zatem pojawiły się deszczowe zabawy i piosenki. Wykorzystując kolorowe obrazki przypomnieliśmy sobie oznaki późnej jesieni.

1         

Poznaliśmy budowę i przeznaczenie parasola.

2

W zabawie „Zgadnij kto schował się pod parasolem?” rozpoznawaliśmy naszych kolegów i koleżanki po głosie lub ubiorze.

3 4

5

Z układaniem parasoli i kaloszy do pary nie sprawiło nam problemów.

6 8

9

Ćwicząc spostrzegawczość tropiliśmy ukryte parasole według określonej barwy.

Podczas ćwiczeń ortofonicznych rysowaliśmy kolorowy deszczyk.

12 13

Ubrani w odpowiedni strój na deszczową pogodę wybraliśmy się na przechadzkę.

17 18

19 20

W zabawie „Kolorowy deszczyk” doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

21 22

„Czarodziejski parasol” to nasza praca plastyczna. Najpierw nakładaliśmy kilka kolorów farb, a następnie przykrywaliśmy parasol

woreczkiem foliowym i rozcieraliśmy paluszkami farby. Obserwowaliśmy jak kolory mieszały się. Oto efekt naszego czarowania.

23 24

26

W zabawie matematycznej „Deszczowe krople” dopasowywaliśmy wielkość kropel do wielkości chmurek. Określaliśmy,

których kropelek jest dużo,a których mało.

27 28

                                   „Pada deszcz, pada deszcz

                                   na dworze...”

Kto zebrał kropelki deszczu mógł ułożyć z nich różne wzory.

29 30

31 32

Kolejną zabawą były „Krople deszczu” - zadanie było poukładanie nakrętek po konturze kropli.

34 35

Na podstawie historyjki obrazkowej „Przygoda z parasolem” poznaliśmy historię Grzesia i jego parasola. Wiemy jak się ubrać i co zabrać,

gdy na dworze pada deszcz.

36

  

Obchodziliśmy również Światowy Dzień Pluszowego Misia. Poznaliśmy różne misie, które są bohaterami bajek.

38 39

W zabawie dydaktycznej „Gdzie siedzi miś?” określaliśmy położenie misia w przestrzeni: na, pod, za, obok krzesełka.

40 41

42       

Bawiliśmy się przy inscenizowanej piosence „Niedźwiadek”.

43 44

„Miś uczy nas kolorów” to kolejna zabawa, w której dopasowywaliśmy róże przedmioty do odpowiedniej barwy.

45 46

47 48

Łączyliśmy misie w pary. Utrwalaliśmy kolory.

50

Nasza praca plastyczna to Misiu Zbysiu. Rozcieraliśmy kredkę pastelową paluszkami po szablonie misia.

51 52       

Nie zabrakło misiowych tańców przy piosenkach.

53 54

Po wesołych zabawach przyszedł czas na smakołyki. My też tak jak misie uwielbiamy jeść pyszny miodek i misiowe ciasteczka.

55 56

57 58