Sprawozdanie luty 2021

przez Promyczek
Odsłony: 839

Podczas zajęć w miesiącu lutym nasze Zajączki zapoznały się z tematyką dokarmiania ptaków i zwierząt. Dowiedzieliśmy się, że zima to trudny czas dla ptaszków, dlatego należy im pomagać. Poznaliśmy ptaki zimujące w Polsce: sikorka, wróbel, gil, gołąb.

1 2

Z dużym zainteresowaniem wysłuchaliśmy historyjkę obrazkową „Karmnik dla ptaszków”, z której dowiedzieliśmy się w jaki sposób budujemy karmnik.

3 4

Poznaliśmy wygląd karmnika i czym można dokarmiać ptaszki i zwierzęta zimą. Same z dużym zapałem wysypywaliśmy pokarm do karmnika, aby nakarmić głodnych przyjaciół.

5 6

7 8

Postanowiliśmy również zbudować karmnik z figur geometrycznych i patyczków kreatywnych

9 10

11

W zabawie dydaktycznej „Kolory ptaszków” układaliśmy ptaki według barwy oraz przyporząkowywaliśmy ptakom piórka.

12 13

Pokonując tor przeszkód musieliśmy dotrzeć do karmnika i nakarmić bądź umieścić ptaszki: na, w, przed karmnikiem.

14 15

16 17

Wiele radości sprawiła nam zabawa „Ptaszki na spacer – ptaszki do gniazd”.

18 19

A oto nasza praca plastyczna „Ptaszki w karmniku”.

20 21

22 23

Podczas ćwiczeń oddechowych „Piórka” doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

24 25

 

Kolejna zabawa to układanie ptaków w pary.

27 28

W zabawie ruchowej „Sikorka, wróbel, gołąb” utrwalaliśmy nazwy i wygląd ptaszków.

29 30

31

Na koniec tygodnia Dusia, Helenka i Ignaś wybrali się na zimowy spacer, żeby dokarmić naszych przyjaciół. Helenka34 Helenka35

Ignaś36 Ignaś37

Dusia32 Dusia33

WALENTYNKI. ŚWIĘTO MIŁOŚCI.

 

W tym tygodniu obchodziliśmy Walentynki. Dowiedzieliśmy się na czym polega to święto oraz co jest jego symbolem. Na obrazkach mogliśmy obejrzeć pary zakochanych ale także przyjaciół, którzy także mogą obchodzić to święto.

1 2

Następnie naszym zadaniem było wybieranie serc według ich wielkości. Do wyboru mieliśmy serduszko małe, średnie i duże. Wszystkim udało wybrać się dokładnie taki rozmiar serca o jaki poprosiła nas pani.

3 4

5

Kolejną walentynkową zabawą było słuchanie przez stetoskop bicia serduszka naszych kolegów i koleżanek. Wszyscy chętnie wzięliśmy udział w tej zabawie i z uwagą wsłuchiwaliśmy się w bicie serc. Po skończonej zabawie mogliśmy poodbijać baloniki w kształcie serduszek.

7 8

9 11

10 12

Zawody w rzucaniu do celu były kolejną zabawą w jakiej wzięliśmy udział. Naszym zadaniem było rzucanie plastikową piłeczką w serce zawieszone na tablicy. Wszyscy bardzo się staraliśmy choć zadanie wcale nie było łatwe.

15 16

18 19

Po skończonych zawodach usiedliśmy na dywanie, aby posegregować serduszka zgodnie z ich kolorem i wielkością. Każdy z nas wziął w ręce serce i starał się odnaleźć dokładnie takie samo serce wśród tych, które były na dywanie. Po zakończeniu zabawy wspólnie zaśpiewaliśmy urodzinowe „Sto lat” naszemu koledze Olkowi, który tego dnia obchodził swoje drugie urodziny.

21 22

24 25

Kolejną zabawą było odnajdywanie serduszek rozwieszonych na sali. Pani mówiła kolor serca jaki mamy znaleźć, a my próbowaliśmy jak najszybciej je wskazać. Na koniec dnia zabraliśmy się za zrobienie kartek walentynkowych. Nasze serduszka ozdabialiśmy czerwonym ryżem, następnie wręczaliśmy je rodzicom.

26 27

29 30

31 33

Na koniec tygodnia walentynkowego urządziliśmy sobie bal. Na balu nie zabrakło takich zabaw jak tańce, zabawy z balonami, tor przeszkód, dmuchanie serduszek oraz zabawy z chustą. Był również poczęstunek i wspólne zdjęcia na pamiątkę wspaniałej zabawy.

35 39

40 43

44 46

48 49

50

MY JESTEŚMY KOTKI DWA

KAŻDY Z NAS DWA USZKA MA”

Nasz tydzień zajęć upłyną nam na poznaniu wyglądu oraz zwyczajów kotów .

Zapraszamy wszystkich na zajęcia do grupy Zajączki.

2 3

4 5

Pani Asia pokazała nam obrazki kotów opowiadając o rasach, o tym czym one się różnią .Każdy z tych kotków był bardzo ładny.

Próbowaliśmy również dopasować odpowiedni kwadrat do danego kotka utrwalając sobie kolor czarny biały oraz brązowy.

 

Po ciężkiej pracy przyszedł czas na zabawy ruchowe przy piosence „Uciekaj myszko do dziury bo cię tam złapie kot bury „.Na hasło myszki do norki wszyscy wskakiwaliśmy do kółek . Chodziliśmy i wyginaliśmy grzbiet jak kotki.

7 8

10

 

Dzisiaj uczyliśmy się o tym co kotki powinny, a czego nie powinny jeść. Nalewaliśmy oraz nasypywaliśmy do misek mleko i specjalną karmę dla kotów .

11 15

16 17

18

 

Odszukaj i dopasuj taki sam obrazek to zabawa, która ćwiczy naszą spostrzegawczość oraz cierpliwość.

19 20

21 22

24

 

Praca plastyczna „ Nasz piękny kotek „

25 26

27 28

29

 

Obchodziliśmy również ŚWIATOWY DZIEŃ KOTA .Wszystkie dzieci oraz panie przebrały się tego dnia za kotki i zabawom nie było końca. Jednym z naszych zadań było ustawienie kotka obok płotka, z przodu, za płotkiem. Wszystkie koty musiały pokonać tor przeszkód, a na końcu był kotek, który tylko czekał na to żeby go przytulić. Przygotowaliśmy również inscenizację do wiersza „Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku  "Na koniec dnia wszystkie kotki dostały w nagrodę mleczko oraz dyplom za super udział w zajęciach z okazji ŚWIATOWEGO DNIA KOTA.

30 31

32 34

35 37

42 43

44 45