Sprawozdanie marzec 2021

przez Promyczek
Odsłony: 3

Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet poznaliśmy różne zawody wykonywane przez panie.

Omówiliśmy zawód: kucharki, lekarki, fryzjerki, nauczycielki, ogrodniczki i inne.

1        

Poznaliśmy atrybuty potrzebne do pracy: lekarki, kucharki i fryzjerki.

3 4

5

W zabawie tematycznej „Niespodzianka” przygotowaliśmy pyszny posiłek dla naszej pani.

6 7

Pokonując tor przeszkód nieśliśmy wcześniej przygotowany posiłek dla pani Asi.

8 9

Nazywaliśmy przedmioty, które wykorzystujemy w kuchni.

 Nastęnie segregowaliśmy naczynia kuchenne. Utrwalaliśmy ich przeznaczenie i barwę.

12 13

Swą spostrzegawczość doskonaliliśmy poprzez układanie sztućców według podanego rytmu

14

oraz układaliśmy je w pary.

16 17

Zgadywaliśmy, jaki przedmiot kuchenny został schowany.

18 19

Podczas ćwiczeń oddechowych „Gorąca herbatka” doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

20 21

W zabawie dydaktycznej „Czarodziejski woreczek” rozpoznawaliśmy po dotyku przedmioty, określaliśmy ich przeznaczenie oraz umieszczaliśmy do odpowiedniego koła.

22 23

Na naszych zajęciach pojawiły się zabawy sensoryczne z ryżem i mąką. Przesywywanie ryżu z kubeczka do kubeczka, z garnuszka do garnuszka używając łyżeczki o różnym kształcie. W mące odwzorowywaliśmy na przykład: słońce, deszcz, koła lub rysowaliśmy dowolne wzory.

24 26

27

Zabawa z plasteliną: ugniatanie, wałkowanie i krojenie okazała się super zabawą dla naszych rączek.

28 29

Kolejna zabawa to układanie owoców i warzyw według barwy.

30 31

Wykorzystując naczynia kuchenne przypomnieliśmy sobie pojęcia: na, w, obok, przed.

32 33

34

Kobiety i ich zawody. Dentystka, lekarka, sprzedawczyni.

 

W tym tygodniu dowiadywaliśmy się o różnych bardzo ważnych zawodach jakie mogą wykonywać kobiety. Dzisiaj dowiedzieliśmy się jak niezwykle ważna jest praca pani dentystki. Dowiedzieliśmy się jak należy dbać o ząbki, żeby były zdrowe i piękne. Dowiedzieliśmy się jak prawidłowo szczotkować zęby, ile pasty należy nałożyć na szczoteczkę i jakimi ruchami myć zęby, aby były zdrowe i lśniące. Na szczoteczkę należy nałożyć niewielką ilość pasty do zębów i kolistymi ruchami szczotkować wszystkie ząbki przez 3 minuty, aby wygonić wszystkie „robaczki próchniaczki”, które robią dziurki w naszych ząbkach. Następnie należy dokładnie wypłukać zęby wodą. W taki sposób powinniśmy myć zęby przynajmniej 2 razy dziennie.

1 2

3

 

Odwiedził nas również „Pan Zdzisiu”, który potrzebował pilnej pomocy dentystycznej. Bardzo bolały go zęby ponieważ nie dbał o ich higienę i jadł bardzo dużo słodyczy i pił mnóstwo słodkich napoi. Ponieważ „Pan Zdzisiu” bardzo cierpiał natychmiast ruszyliśmy mu z pomocą. W związku z tą nagłą sytuacja każdy z nas mógł zamienić się w dentystę i udzielić pomocy cierpiącemu pacjentowi. Najpierw zapoznaliśmy się z przyrządami jakimi posługuje się pani dentystka, a następnie mogliśmy zająć się bolącymi zębami pacjenta. Zaczęliśmy od porządnego umycia zębów „Pana Zdzisia”, a następnie przystąpiliśmy do borowania ubytków i zakładania plomby. Niestety pomimo naszych starań okazało się, że niektóre zęby były już tak chore, że musieliśmy je wyrwać. Tak właśnie się dzieje, gdy odpowiednio nie dba się o ząbki.

4 7

8 9

10 11

12

Po zabawie w dentystę zaśpiewaliśmy i zatańczyliśmy do piosenki „Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda”. Wszyscy chętnie śpiewaliśmy i pokazywaliśmy jak należy myć ząbki.

13 14

 

Później segregowaliśmy ząbki według trzech kategorii. Do niebieskiego kółka należało włożyć małe ząbki, do zielonego kółka duże zęby, a do żółtego kółka należało włożyć zęby, które są chore. Wszystkim udało się prawidłowo posegregować ząbki. Następnie próbowaliśmy ułożyć puzzle. Każdy poradził sobie doskonale z tym zadaniem.

15 16

19 21

22 24

Na koniec naszej stomatologicznej przygody, każdy z nas wykonał pracę plastyczna. Z chęcią kolorowaliśmy obrazek przedstawiający szczoteczkę, kubek i pastę do zębów.

Kolejnym ważnym zawodem jaki mogą wykonywać kobiety i o którym mogliśmy się dowiedzieć wielu przydatnych rzeczy jest zawód pani sprzedawczyni. To niezwykle ważny zawód ponieważ, gdyby nie panie sprzedawczynie nie moglibyśmy zrobić zakupów w sklepie.  Uczyliśmy się obsługiwać kasę sklepową, a także kasować zakupione przez klientów zakupy. Dowiedzieliśmy się także jak należy zachowywać się w sklepie. Trzeba być grzecznym, nie biegać i nie krzyczeć. Następnie każdy z nas mógł zamienić się w panią sprzedawczynie, a także w klienta sklepu i dokonać zakupu swoich ulubionych produktów.

29 30

31 32

Po skończonej zabawie w sklep przyszła kolej na zabawę w ćwiczenie oddechu, które polegało na zdmuchiwaniu plastikowego jajka ze stołu. Było wesoło i każdy starał się z całych sił zdmuchnąć jajko.

33 34

35 36

Na koniec" kobiecego" tygodnia w związku ze zbliżającym się Świętem Kobiet nasi koledzy wykonywali piękne laurki dla wszystkich pań w żłobku, również dla swoich koleżanek z grupy.

 

37 38

40 41

 

„Wiosno wiosenko gdzie jesteś powiedz nam?

Czy jesteś za górami czy jesteś za lasami?

Wiosno wiosenko,

 gdzie jesteś powiedz nam? „

42 43

45 46

47 49

Nasze zajęcia rozpoczęły się od przysłowia „ W marcu jak w garncu”

Choć za oknem pada jeszcze śnieg to Zajączki z utęsknieniem czekają na wiosnę. Pogoda o tej porze roku może być różna i trzeba pamiętać, że ubieramy się stosownie do pogody, która aktualnie panuje na zewnątrz.

 

Pierwsze oznaki wiosny to kwiatki. Pani pokazała nam obrazki kwiatów wiosennych oraz historyjkę  obrazkową jak prawidłowo je posadzić. Rozdała nam  prawdziwe kwiaty, które mogliśmy powąchać i sprawdzić jak pięknie pachną. Na koniec dopasowywaliśmy kwiaty do odpowiedniego obrazka.  Nie zapomnieliśmy również o podlaniu  naszych kwiatków, bo chcemy żeby długo zdobiły naszą salę.

50 51

52 53

56 57

 

Dopasowanie odpowiedniego koloru to dosyć częsta zabawa u Zajączków , ale jesteśmy jeszcze małymi zajączkami i takie utrwalanie jest nam potrzebne i zawsze świetnie się przy tym bawimy. Prawie każdy z nas zna już kolor czerwony, zielony, żółty.

60 61

63 64

65 66

 

Zabawy ruchowe przy piosence, której się uczyliśmy. „Wiosno wiosenko”.

67 68

69

 

Nasze piękne kolorowe  KROKUSY  to pomysł na pracę plastyczną .

70 72

 

W kolejnym tygodniu marca omawialiśmy przyloty wiosennych ptaków. Poznaliśmy wygląd i sposób budowania gniazd: bociana, jaskółki i kukułki.

2 3

Pani opowiedziała nam historyjkę obrazkową „W bocianim gnieździe”. Teraz wiemy jak i gdzie bociany budują swoje gniazda. Układaliśmy historyjkę według kolejności.

4 5

Postanowiliśmy również zbudować gniazdko dla naszego bociana. Poznaliśmy również wygląd budki lęgowej. Przeliczaliśmy jajeczka zniesione przez boćka.

6 7

8 9

10

Utrwalaliśmy pojęcia: wysoko – nisko w zabawie „Jaskółka i bocian”.

11 12

Stworzyliśmy także ptasią orkiestrę.

13 14

Nie zabrakło zabaw ruchowo naśladowczych z piosenką „Kle, kle boćku”. Były także ćwiczenia ortofoniczne.

15 16

17

W zabawie matematycznej „Ile ptaszków przyfrunęło?” przeliczaliśmy ptaszki  w zakresie 2 oraz określaliśmy , których jest więcej, a których mniej.

18 19

20      

„Bociek Klekotek” to nasza praca plastyczna. Wyklejaliśmy dziób, nogi i piórka kolorowym papierem. Doklejaliśmy trawkę i słonko.

22 23

24

Pokonując tor przeszkód bocianki musiały odszukać po drodze ukryte żabki.

25 26

Swą spostrzegawczość doskonaliliśmy z zabawie „Jaki ptaszek odfrunął?”.

27 28