Sprawozdanie sierpień 2021.

przez Promyczek
Odsłony: 412

Witamy po przerwie wakacyjnej i zapraszamy na skrót wydarzeń z tygodnia Zajączków oraz Żyrafek.

 

 Powiem wam ale w sekrecie-

Coś czego pewnie nie wiecie:

Dziś nudziły się kolory,

Urządziły więc wybory,

Który najładniej wygląda,

Każdy niepewnie spogląda.

1 2

4 5

Poznajemy kolory tęczy ,oraz kiedy i dlaczego na niebie pojawia się piękna tęcza.

 

Dopasuj obrazek do owoców które znajdują się na talerzu .Ćwiczyliśmy naszą spostrzegawczość. Potem przyszedł czas na zajęcia ruchowe kto dalej poturla cytryną.

6 7

9 10

Dzisiaj utrwalamy sobie kolor zielony. Naszym zadaniem było wybrać z pośród  zabawek tylko te, które były w kolorze zielonym. Następnie wybraliśmy się na spacer w poszukiwaniu koloru zielonego. Zajrzeliśmy również do naszego ogródka, a tam wyrosły takie cuda.

15 17

19 21

22-24

Czerwone – stój.

Pomarańczowe –poczekaj.

Zielone-możesz iść.

W zasadach ruchu drogowego również występują kolory. Bardzo ważne jest aby przestrzegać zasad.

22 23

24

 

Praca plastyczna „Tęcza”.

 25 26

27 28

„Zwierzęta wodne”

W tym tygodniu nasze zabawy dotyczyły zwierząt mieszkających w wodzie. Na podstawie obrazków dowiadywaliśmy się jakie nazwy noszą poszczególni wodni mieszkańcy. Zawitała również do nas rybka „Mini-mini”, która bawiła się razem z nami. Zaprosiliśmy ją do wspólnej zabawy z chustą animacyjną, za pomocą której próbowaliśmy utrzymać rybkę na jej powierzchni. Zadanie wcale nie okazało się takie proste, bo o ile fale były łagodne to już przy dużych falach, a nawet sztormie rybka kilkukrotnie spadała nam z chusty. Natomiast kiedy rybka chowała nam się pod chustę bawiliśmy się w „kto pierwszy, ten lepszy” i kto pierwszy złapał rybkę ten wygrywał. Następnie z pomocą rybki utrwalaliśmy znane nam już dobrze barwy podstawowe znajdujące się na chuście (na wskazany przez opiekunkę kolor należało położyć rybkę). Następnym naszym zadaniem z udziałem rybki było ćwiczenie i utrwalanie pojęć „nad, pod, obok, z przodu, z tyłu”. Większość z nas radzi już sobie całkiem dobrze z tymi pojęciami.

29 31

32 33

35

 

Później bawiliśmy w łowienie morskich stworzeń za pomocą wędki w naszym specjalnym akwarium. Bawiliśmy się przy tym doskonale, nawet gdy komuś zamiast rybki udało złowić się starego buta.

40 41

42 43

 

Kolejną zabawa, w której wzięliśmy udział było pływanie jak rybki. Pływaliśmy na zmianę raz szybko, raz powoli. Następnie próbowaliśmy ułożyć rybki według określonego wzoru, a także wskazywaliśmy, która rybka jest duża, a która mała. Segregowaliśmy również rybki ze względu na kolor. Większość z nas doskonale poradziła sobie z tymi zadaniami.

45 47

48 50

53

„Sprytna ośmiornica”, to kolejna zabawa w jakiej braliśmy udział. Naszym zadaniem było przenoszenie kolorowych kubeczków z jednego koła do drugiego. Zadnie nie było łatwe, gdyż nasze paluszki zamieniły się w macki ośmiornicy. Tym z nas, którym było trudno wykonać to zadanie pomagała nasza kochana pani Kasia.

55 56

57

 

Później wybraliśmy się na spacer po plaży i zbieranie muszelek do kolorowych wiaderek. Każdemu z nas udało się zebrać chociaż jedną piękną muszelkę. Po takim spacerze nabraliśmy ochoty na tańce, więc wspólnie odtańczyliśmy nasz układ taneczny do piosenki „Baby Shark”.

58 60

63 64

Na koniec tego tygodnia wykonaliśmy jeszcze pracę plastyczną. Wyklejaliśmy rybkę kolorowymi łuskami. Później wzięliśmy udział w urodzinowym poczęstunku dwójki naszych solenizantów. Urodziny obchodzili Nela i Bruno. Sto lat kochani!

65 66

67 68

69 70

Tydzień zaczęliśmy od zabaw związanych z pięcioma zmysłami: wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku. Dzięki nim: widzimy oczami, słyszymy uszami,wąchamy nosem, dotykamy palcami, czujemy językiem.

Oko widzi, patrzy wkoło czy jest smutno czy wesoło. W lusterkach przyglądaliśmy się jak wyglądają nasze oczy i określaliśmy ich kolor.

1

Dobry wzrok przydał nam się do układania zabawek i skarpetek do pary.

3 4

O wzrok dbamy, kiedy świeci ostre słońce. Wtedy nosimy okulary przeciwsłoneczne. A w przypadku wady wzroku okulary korekcyjne.

5 6

Wykonaliśmy także doświadczenie przy użyciu latarki. Wyszukiwaliśmy i oświetlaliśmy przedmioty w ciemności.

7 8

Super zabawą było obserwowanie przyrody przez lornetkę.

9 10

11     

Percepcję wzrokową doskonaliliśmy również w zabawach: „Kto schował się w tunelu”, „Czyj to kapeć?”, podczas układania puzzli łapania baniek mydlanych do kubeczka.

12 13

14 15

Zmysł dotyku stymulowaliśmy dotykając przedmioty o różnej fakturze.

16 17

Chodziliśmy bosymi stopami po ścieżce sensorycznej doświadczając struktur miękkich, szorstkich, twardych.

18 19

20

Ręka dotknąć wszystko musi, czasem nawet się ubrudzi. I tak nasze rączki ugniatały, kroiły, wałkowały kolorową masę solną. A potem wykonaliśmy niespodziankę dla mamusi i tatusia.

21 22

23

W zabawie „Co jest z czego zrobione?” segregowaliśmy przedmioty ze względu na materiał: drewno, papier, szkło, metal i plastik.

24 25

Z zawiązanymi oczami rozpoznawaliśmy po dotyku co znajduje się w pojemniczkach.

26 27

Kolejna zabawa doskonaląca zmysł dotyku oraz wzroku to „Dokąd idą stopy”. Chodząc po ścieżce określaliśmy barwę oraz kierunek ułożenia stóp.

28 29

Ucho słucha, nadsłuchuje co usłyszy to notuje. Zgadywaliśmy jakie dźwięki wydają instrumenty i różne przedmioty ukryte za parawanem.

30 31

Uczestniczyliśmy w wesołej zabawie „Krzesełka”. Na pauzę w muzyce musieliśmy usiąść na wolnym krzesełku. Zwycięzcami tej zabawy byli: Nela i Tomuś.

33 34

35

Nie zabrakło także zagadek słuchowych dotyczących rozpoznawania głosów zwierząt wiejskich.

Język smaki podpowiada, pyszna każda jego rada. Rozpoznawaliśmy smaki: słodki, kwaśny, gorzki i słony próbując różnych produktów. Najlepszy okazał się smak słodki.

37 38

 

Nos wywącha zapach wszelki. I ten piękny i ten średni. Nasze noski wąchały: mydło, pastę do zębów, perfumy oraz przyprawy kuchenne: cynamon, pieprz, goździki, paprykę.

40 41     

Na koniec naszych przygód ze zmysłami wykonaliśmy koło sensoryczne z materiałów o różnej fakturze.

42 43

 

Utrwalamy kolory i ćwiczymy nasze rączki

dopasowując odpowiednie kolory

29 30

35

 

Staraliśmy się bardzo, żeby przesypać ryż do butelki,

które posłużą nam do zabaw z kolorami i dźwiękami

2 5

28

 

Dopasowujemy i ustawiamy kolorowe piłeczki

do rolki w tym samym kolorze

7 13

25

 

Skupienie i cierpliwość bardzo nam się przydały

przy wykonaniu tego trudnego zadania :)

42 53

 

Budujemy, układamy, przesuwamy...

Przy tej zabawie musieliśmy użyć bardzo dużo siły :)

44 51

 

Nasz kochany Bruno skończył 2- latka !!!

Wszyscy życzymy Brunowi dużo zdrówka

i radości :)

43 49