Sprawozdanie czerwiec 2021.

przez Promyczek
Odsłony: 435

1 czerwca obchodziliśmy w naszym żłobeczku dzień dziecka. Z tej okazji Panie przygotowały dla nas piknik na tarasie. W swoich plecaczkach przynieśliśmy przekąski, które ze smakiem kosztowaliśmy oraz wymienialiśmy się przekąskami ze sobą. Była też głośna, taneczna muzyka, bańki, tańce w kole oraz zabawa ma bujaczkach plastikowych, autkach. Był to dzień pełen wrażeń i atrakcji.

6 7

8 13

15 16

26 31

Ozdabialiśmy również daszki na głowę, aby słoneczko nas nie raziło, które zabraliśmy do domku.

1 2

4 5

Oglądaliśmy ilustracje przedstawiające dzieci z różnych narodowości. Omawialiśmy ich wygląd, kolor skóry, tradycje oraz ubiór.

Następnie łączyliśmy dziecko danej narodowości z jego domkiem.

33 36

Zabawę w kolory rozpoczęliśmy od inscenizacji opowiadania „Farby Piotrusia”. Przypomnieliśmy sobie nazwy podstawowych kolorów, pomagaliśmy chłopcu pomalować domek i drzewa. Cieszyliśmy się też razem z Piotrusiem z odnalezienia zielonej farby.

39 40

41 47

W zabawie badawczej przy pomocy pędzli, zakrapiaczy i wody mieszaliśmy farby w słoiczkach tworząc barwy pochodne.

43 44

46 50

Wprawialiśmy w ruch kolorowe bączki obserwując jak zmieniają się barwy podczas wirowania.

52 53

W zabawie dydaktyczne „ Co jest w tym kolorze?’ wybieraliśmy zabawkę o wskazanym kolorze i segregowaliśmy do odpowiedniej obręczy.

54 55

„ Kolory łączcie się” – maszerując po sali z kolorową opaską z kółkiem na ręce szukaliśmy swojej pary czyli kolegi (koleżanki) z taką samą barwą kółeczka.

56 57

Ustawialiśmy się też na odpowiedni kolor na chuście animacyjnej, zgodny z barwą naszego kółeczka na ręku.

58 59

Przy piosence „Kołyszemy się”  tańczyliśmy powiewając barwnymi chusteczkami. Utrwalaliśmy przy okazji pojęcia – do przodu – do tyłu, do góry- na dół.

60 65

Pomagaliśmy odszukać lalom ubranka w ich ulubionych kolorach.

61 62

Słuchając piosenki „Kolorowe kredki” malowaliśmy kredkami świecowymi szablon piłki i ozdabialiśmy ją przyklejając różnokolorowe kółeczka.

63 64

Wielkimi krokami zbliżają się wakacje. Pani powiedziała nam gdzie możemy na nie się wybrać z rodzicami – nad morze, jezioro , w góry. Oglądaliśmy ilustracje i wskazywaliśmy, gdzie byśmy chcieli pojechać.

68 69

Oglądaliśmy też muszelki , które i my podczas wakacji możemy nazbierać nad morzem. Wsłuchiwaliśmy się w szum fal wydobywający się z nich.

70 71

Obchodziliśmy dzień plażowicza. Na naszej sali pojawiły się baseny wypełnione po brzegi kolorowymi piłeczkami, małe i duże dmuchane piłki oraz plastikowe kolorowe rybki. Zabawy było co niemiara, a z naszej twarzy nie schodził uśmiech.

73 74

76 78

79 80

Kolejny tydzień żłobkowych zabaw rozpoczęliśmy tematyką „Środki lokomocji”. W zajęciach plastycznych tworzyliśmy żaglówki naklejając gotowe elementy.

87 91

W zabawie ortofonicznej naśladowaliśmy odgłosy pojazdów. Ćwiczyliśmy narząd mowy przez powtarzanie zgłosek: pociąg- puff, samolot – szsz, samochód – wrr.

Statki, woda, miska to przedmioty, których użyliśmy w zajęciach oddechowych – dmuchaliśmy w statki, które znajdowały się w misce.

83 92

Nadszedł czas na segregację pojazdów. Z łatwością umieściliśmy je w odpowiednich obręczach.

93 96

Obejrzeliśmy ilustracje przedstawiające pojazdy – wskazywaliśmy, którym z nich wybralibyśmy się na wakacje.

82 95

W tym miesiącu swoje drugie urodziny obchodzili Kacper, Antoś B., Michał, Hania i Przemek. Solenizantom życzymy dużo zdrówka oraz uśmiechu na twarzy każdego dnia. Sto laaat! :)