Sprawozdanie maj 2018.

przez Promyczek
Odsłony: 178

Łąka majowa

            Łąki się zielenią, coraz wyższe trawy, wśród kwiatów na łące – odgłosy zabawy.

To my „Jeżyki” powędrowaliśmy na łąkę, by przyjrzeć się jak ona wygląda,

jakie tam rosną rośliny i jakie mieszkają tam owady.

„Łąka tyle ma mieszkańców

Zwierząt, roślin kolorowych

Tu motylek, a tam pszczółka,

Tutaj kwiatek – O! Różowy…”

           

Wysłuchaliśmy wiersza Salach „Na łące”

i przyjrzeliśmy się kolorowym ilustracjom tego niezwykłego miejsca.

            Wyszukiwaliśmy na nich biedronki, motyle, pszczółki,

koniki polne, żuczki… Naśladowaliśmy wydawane przez nie odgłosy:

bzykanie, buczenie – raz głośno, raz cicho.

1 2

5

            Obejrzeliśmy atrapy tych owadów, zwróciliśmy uwagę na ich budowę,

kolor i sposób poruszania.

3 4

6 8

            Segregowaliśmy w zbiory owady, wyszukując i grupując „takie same”

np. motylek do motylka, pszczółka do pszczółki itd.

10 22

            Przystrojeni w „owadzie” opaski odtańczyliśmy taniec radości fruwając

i podskakując wokół kwiatów. Były też tańce w parach przy piosenkach

„Jesteśmy motylki”, „ My jesteśmy małe muszki”.

11 13 

24 26

            Zmęczeni tańcem i spragnieni piliśmy nektar

z „kwiatowych kubeczków” przez słomkę, podobnie jak robią to motylki.

Pity w ten sposób kompocik wyjątkowo nam smakował.

41 42

48 49

            Naszą spostrzegawczość ćwiczyliśmy w zabawie „Motylki i kwiaty”

dopasowując barwy motyli do koloru kwiatka.

35 36

 

            Trochę trudności przysporzyła nam zabawa dydaktyczna

„Gdzie jest motyl”.

Określaliśmy jego położenie – „nad kwiatkiem”, „za” i „pod” kwiatkiem”.

38 45

47

            W inscenizacji wiersza „biedroneczka siedem kropek miała”,

zaprzyjaźniliśmy się z biedronką, która zdradziła nam sekret,

od kogo dostała czarne kropki ozdabiające jej czerwoną kapotkę.

50 51

64 65

            Tańczyliśmy w parach ilustrując ruchem piosenkę

„Małe czerwone biedronki”

68 69

„ Małe czerwone biedronki

Tańczą dziś razem za rączki

Za rączki się trzymają

I wkoło obracają…”

            A, to co? Skąd ten wiatr? Zdmuchnął biedronce wszystkie kropeczki.

 Tak bawiliśmy się w ćwiczeniach oddechowych.

57 58

            Na zajęciach plastycznych „Biedroneczki są w kropeczki”,

malowaliśmy na czerwono biedronkę i przyklejaliśmy jej zagubione kropeczki.

 61 63

            Nie zapomnieliśmy też o pszczółce.

W kole uczyliśmy się piosenki „Pszczółka śpi w ogrodzie”

78 87

„Pszczółka śpi w ogrodzie

Raz, dwa, trzy…

Ubrudzona w miodzie

Raz ,dwa, trzy…

My dookoła niej chodzimy

I się wcale nie boimy

Raz, dwa, trzy i raz, dwa, trzy…”

            Dużo radości przyniosła nam zabawa „Pszczółki do ula”.

Pszczółki fruwały nad łąką,

na przerwę w muzyce wlatywały szybko do swojego ula.

79 80

88 90

            Gimnastykowaliśmy też naszą buzię i język zlizując miód z ciastka

i oblizując językiem wargi. Takie „smaczne” ćwiczenia moglibyśmy robić codziennie.

82 83

            Zabawy i zajęcia dostarczyły nam wielu radości.

Kogo jeszcze spotkaliśmy na łące? O tym już niedługo…

            Obchodziliśmy też 2 urodziny Michalinki i Filipa B.

Były życzenia, śpiewy i słodki poczęstunek.

19 20

178 179

„ Ile kwiatów liczy łąka

Ile kropek ma biedronka

Ile w ulu pszczół robotnic

Tyle szczęścia i słodyczy

W dniu urodzin Wam

Życzy grupa „Jeżyki”

 

„Idzie ścieżką gąsienica

Kolorowa tajemnica.

Krótkich nóżek mnóstwo ma,

Jedna robi nam pa, pa.

Do widzenia, do widzenia!

Czary mary już mnie nie ma.

Nitką się owinę cała

I przez zimę będę spała.

Gdy ochłodzi się na dworze

Będę spała jak w śpiworze.

Już się niby nic nie dzieje

Kokon się na wietrze chwieje.

Gąsienica w środku śpi

Zatrzasnęła wszystkie drzwi.

A na wiosnę patrzcie

Kiwa do nas skrzydełkami

Kto to jest?

Popatrzcie sami.

92

 

            Podczas zabaw klockami typu gąsienica budowaliśmy gąsienice

utrwalając pojęcia długi – krótki.

93 95

103 104

            W zabawie ruchowej pełzaliśmy jak gąsienica.

97 98

108

            „Ślimak, ślimak wystaw rogi…” – poznaliśmy ślimaka,

omówiliśmy wygląd, sposób poruszania się.

Oglądaliśmy prawdziwe ślimaki obserwując ich zachowanie,

pełzanie i chowanie się do muszli.

Potem w zabawie urządziliśmy sobie „wyścig ślimaków” pełzając po dywanie.

Poznaliśmy pojęcia szybko – wolno.

110 111

120 121

122

„ w trawie w czasie deszczu

Chrapie ślimak zły.

Ślimaku pokaż rogi,

Dam ci sera na pierogi.

Nie pokażę rogów

Bo nakapie mi

Na lewy róg i prawy

Nie, nie wyjdę z mojej trawy”

 

  

            „Kret to taki śmieszny zwierz, co pod ziemią żyje też”.

 Poznaliśmy postać kreta, jego wygląd oraz charakterystyczne łapy,

którymi kopie tunele.

125 129

 

            W zabawie twórczej pt. „Kretowisko” z piasku kinetycznego robiliśmy kopce

i kopczyki ćwicząc przy tym rączki.

126 127

133 132

 

           

Dzień bociana białego.

            Na początku zaśpiewaliśmy znaną już nam piosenkę pt. „ Kle, kle boćku”.

Potem obejrzeliśmy teatrzyk pt. „Bocian i żaby”

słuchając uważnie treści opowiadania.

134 135

141 142

            W zabawie ruchowej chodziliśmy po łące udając bociany unosząc wysoko kolana.

Potem zamieniliśmy się w żabki uciekając przed bocianem.

Lecz niestety bocian miał dobry wzrok i złapał kilka żabek.

136 137

143

            Praca plastyczna „ Majowa łąka” – malowaliśmy widelcami trawę, a kubeczkami plastikowymi robiliśmy stemple, z których powstawały owady.

140 147

150 151

 

Moja mama!

 

„Mamo, mamo, piękna mamo

Bardzo Kocham Cię!

Dla Ciebie serduszko,

Dla Ciebie buziaki,

Dla Ciebie słoneczko

Dziś maluje kwiaty…”

 

            W rytm słów tej piosenki wkroczyliśmy w kolejny tydzień zajęć,

tym razem poświęcony naszym wspaniałym i kochanym mamom.

Rozmawialiśmy na temat „Moja mama” – jej codziennych obowiązków, pracy,

dostrzeganie jej trudu, wysiłku oraz jaka jest.

154 162

            Uczyliśmy się piosenek „ Kwiatek trzy płatek,

„ Wszyscy pamiętamy”, „Lody poziomkowe”

ćwicząc jednocześnie tworzenie wspólnego koła wiązanego.

155

            Aby wyręczyć chociaż trochę nasze mamusie w domowych obowiązkach

postanowiliśmy przygotować dla nich smaczny obiadek.

158

            W zabawie dydaktycznej „Czego mama potrzebuje do pracy w domu?”

nazywaliśmy i dopasowywaliśmy rzeczy i sprzęty do wykonywanej czynności.

167 208

209 210

            Ćwiczyliśmy nasze płuca dmuchając w zawieszone na sznureczku kolorowe kwiatki.

169 218

219

            Pracą plastyczną było ozdabianie dla naszych kochanych mam torebek.

174 175

176 177

            Nauczyliśmy się zabaw i piosenek, w które bawili się nasi rodzice

„Mam chusteczkę”, „Poszło dziewczę po ziele”, „ Dwóm tańczyć się zachciało”

 

 

Kolory, kolory…

 

„ Żółte jest słońce,

A niebieskie niebo

Biała na nim chmurka

Zaś zielone drzewo…”

 

            Te kolory z wierszyka i wiele innych odnaleźliśmy na palecie barw

i utrwalaliśmy ich nazwy.

180

            W sali jest tyle kolorów! Bawiliśmy się kolorowymi klockami,

które wrzucaliśmy do koszyczków o tej samej barwie.

182 185

            W zabawie „ Jaki to kolor?” rzucaliśmy kostką.

Jaki kolor wypadł – nazywaliśmy go i szukaliśmy w naszym otoczeniu,

zabawkach, na ubraniach.

            Przy wesołej muzyce na barwnej chuście animacyjnej kolorowe piłeczki

szybko znalazły swoje odpowiednie miejsce.

193 195

            Zbijaliśmy kręgle np. zielone – zieloną piłką itd.

Ćwicząc naszą celność i koordynację ruchów.

197 198

            W zabawie badawczej wyczarowaliśmy nowe kolory,

mieszając je ze sobą np. z czerwonego i żółtego powstał pomarańczowy,

z białego i czerwonego – różowy. Dowiedzieliśmy się też jak powstaje tęcza

i ile ma kolorów.

Wygląda jak kolorowy most na niebie.

200 201

202

            Z kolorowej wydzieranki wykleiliśmy naszą „ Jeżykową” tęczę

  by dawała nam znak, ze będzie pogoda.

204 205

206 207