Sprawozdanie czerwiec
- przez Promyczek
-
Odsłony: 1146
„Idziemy do zoo”
Najpierw dowiedzieliśmy się co to jest zoo? - żyją tam różne zwierzęta.
Oglądaliśmy ilustracje przedstawiające dzikie zwierzęta i nazywaliśmy je:
słoń, żyrafa, tygrys, lew, hipopotam, wąż, zebra, małpy.
Opisywaliśmy ich wygląd – kolor sierści.
W muzycznej zabawie maszerowaliśmy do ZOO
odwiedzając różne zwierzęta występujące w piosence.
W zabawie konstrukcyjnej budowaliśmy zoo i zagrody dla zwierząt.
W zabawie dydaktycznej układaliśmy układanki „Dzikie zwierzęta”,
dopasowywaliśmy kształty i sylwetki zwierząt do odpowiednich otworów.
Słuchaliśmy piosenek o zwierzętach z płyty „Miś i Margolcia”,
były to piosenki o wielbłądzie, hipopotamie i żyrafie.
W zabawie „Czyj to ogon?” dopasowywaliśmy ogony do odpowiednich zwierząt
o takim samym kolorze futra i takich samych paskach, cętkach.
W zabawach ruchowych „Małpy robią małpie figle naśladowaliśmy
ruchy małpki Filomeny.
„Małpka Filomena w dużym zoo mieszkała,
małpka Filomena wszystko robić chciała,
skakała, skakała wciąż się wyginała.
Na drzewo wchodziła...”
I my naśladowaliśmy małpkę Filomenę – podskoki, skłony itp.
Na zajęciach plastycznych kolorowaliśmy wybrane zwierzątko,
dobieraliśmy kolor kredki, aby pasował do maści, sierści danego zwierzątka.
Rozwiązywaliśmy też zagadki i odszukiwaliśmy obrazki
zwierząt występujących w zagadkach.
„ Siedzi w klatce kolorowa i powtarza różne słowa. (papuga)
„Trąbę z sobą nosi a nie jest trąbaczem,
gdy pójdę do zoo może go zobaczę. (słoń)
„Mój przyjaciel pies”
„Często widzisz go w ogrodzie
często biega po ulicy.
Czasem sam wędruje,
a czasem na smyczy.
Ma wilgotny, czarny nosek
i wesołe oczy, gdy do domu
wracasz, w ramiona ci wskoczy”
Słuchając tego wierszyka i przyglądając się pieskowi – zabawce,
zapoznaliśmy się z wyglądem, sposobem poruszania się, odżywiania pieska
i oczywiście jego charakterystycznym głosem.
Naśladowaliśmy szczekanie, warczenie, wycie i skomlenie tych czworonogów.
Wiemy już czego potrzebuje pies, by można z nim było wyjść na spacer.
Oglądaliśmy obroże ze świecącymi elementami by pieska było widać wieczorem,
smycz, chustkę do ozdoby, a nawet psie butki i kamizelkę na zimę.
Poznaliśmy różne rasy psów na przykładzie piesków – maskotek.
Porównywaliśmy ich wygląd, wielkość i barwę sierści.
Bawiliśmy się tymi pieskami przy słuchaniu piosenki „Jamniczek”.
Czesaliśmy, głaskaliśmy, zakładaliśmy obrożę, butki i inne rekwizyty,
karmiliśmy, tańczyliśmy, wyprowadzaliśmy na spacer.
Bardzo podobała nam się inscenizacja ulubionej piosenki „Popatrzcie na jamniczka”.
Jamniczek bardzo rozrabiał i tylko „... jak spał taką grzeczną minę miał”.
Własne zwierzątko to nie tylko zabawa i radość, lecz obowiązek i troska.
Przykłady dobrego i złego postępowania obejrzeliśmy na ilustracjach.
„ Zwierzątkom dokuczać, to bardzo złą wada
I piesek ma czucie, choć o tym nie gada.
Kto z pieskiem się drażni i ciągnie za uszko
To bardzo niedobre musi mieć serduszko”
Dużo radości przyniosła nam zabawa z podziałem na role „Spacer z psem”
„Raz, dwa, trzy
pieskiem będziesz ty!”
Dobieraliśmy się parami - „Pan i „pies”. Naprawdę wczuwaliśmy się w te rolę.
Widać, że powoli nabieramy umiejętności współdziałania w zespole.
W zabawie matematycznej karmiąc pieski kośćmi liczyliśmy w zakresie dwóch.
„Jeden, dwa
jeden, dwa
dzisiaj u nas
mamy psa.
Kto z nas kości mu przyniesie
może ty, może ja?
Licz od nowa
raz i dwa”
Uczestniczyliśmy aktywnie w zabawie dydaktycznej
„Posadź pieska „na”, „pod”, lub „za” krzesełkiem.
Tropiliśmy też Azorka, który wciąż się gdzieś chował przed nami w sali.
Zrobiona z desek – mieszka w niej piesek – to... oczywiście buda.
Z ochotą wyklejaliśmy dom dla pieska z gotowych elementów.
Każdy był zadowolony z efektów swojej pracy.
Bo pieski to nasi najwierniejsi przyjaciele.
„Tato, tato...”
„ Tato, tato silny tato
bardzo kocham cię
dla Ciebie serduszko
dla Ciebie buziaki
dla Ciebie słoneczko
dziś maluje kwiaty”
Te i jeszcze wiele innych piosenek śpiewaliśmy
z okazji zbliżającego się Dna Taty.
Rozmawialiśmy na temat rodziny- jej członków,
jak okazujemy szacunek – miłość do bliskich.
W tym przypadku chodziło głównie o tatę.
Oglądaliśmy plakat i opowiadaliśmy sobie jaki jest mój tata – jak wygląda i co robi?
W zabawie dydaktycznej „ Co robi mój tata?” przedstawialiśmy różne scenki z życia,
np. tata łowi ryby, tata się goli, czyta książkę, pije kawę, gra na gitarze itp.
Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy prezent dla taty – zakładkę do książki.
Z okazji zbliżającego się Dnia Ojca życzymy wszystkiego najlepszego,
przede wszystkim pociechy ze swoich dzieci:)
„Przyszło do nas lato”
„ W kolorowych kwiatach
nad łąkami żółty motyl sobie lata
dobrze że jest lato, lato cieszy
gdy żar z nieba się leje
na lody czas...”
W tym dniu przyszliśmy ubrani na żółto. Bawiliśmy się żółtymi zabawkami,
tańczyliśmy na żółtych matach z żółtymi balonami i bibułami.
Omówiliśmy sobie z czym kojarzy nam się lato.
Z ciepłą, upalną pogodą, soczystymi owocami, swobodnymi zabawami nad wodą,
cienkim ubraniem.
Bawiliśmy się też na naszym tarasie korzystając z ciepłej pogody.
Lody, lody śmietankowe, malinowe, truskawkowe...
z tej okazji wykleiliśmy sobie lody z papieru,
ale potem na pewno pójdziemy na prawdziwe zimne lody.
Lody, lody dla ochłody. Takie jest to lato:)
Zapraszamy do oglądnięcia zdjęć z Dnia Dziecka do galerii głównej.
Obchodziliśmy urodziny Zosi A. oraz Ksawerego. Był poczęstunek, śpiew i wesoła zabawa. Życzymy Wam zawsze uśmiechniętej buzi i samych radosnych dni.