Sprawozdanie czerwiec

przez Promyczek
Odsłony: 1146

 

„Idziemy do zoo”

         Najpierw dowiedzieliśmy się co to jest zoo? - żyją tam różne zwierzęta.

Oglądaliśmy ilustracje przedstawiające dzikie zwierzęta i nazywaliśmy je:

  słoń, żyrafa, tygrys, lew, hipopotam, wąż, zebra, małpy. 

Opisywaliśmy ich wygląd – kolor sierści.

14 16

24 26

         W muzycznej zabawie maszerowaliśmy do ZOO

odwiedzając różne zwierzęta występujące w piosence.

19 20

21

W zabawie konstrukcyjnej budowaliśmy zoo i zagrody dla zwierząt.

37 38

         W zabawie dydaktycznej układaliśmy układanki „Dzikie zwierzęta”,

dopasowywaliśmy kształty i sylwetki zwierząt do odpowiednich otworów.

 22 23

34

         Słuchaliśmy piosenek o zwierzętach z płyty „Miś i Margolcia”, 

były to piosenki o wielbłądzie, hipopotamie i żyrafie.

         W zabawie „Czyj to ogon?” dopasowywaliśmy ogony do odpowiednich zwierząt

o takim samym kolorze futra i takich samych paskach, cętkach.

39 40

 

         W zabawach ruchowych „Małpy robią małpie figle naśladowaliśmy

ruchy małpki Filomeny.

„Małpka Filomena w dużym zoo mieszkała,

małpka Filomena wszystko robić chciała,

skakała, skakała wciąż się wyginała.

Na drzewo wchodziła...”

         I my naśladowaliśmy małpkę Filomenę – podskoki, skłony itp.

44 46

51 52

         Na zajęciach plastycznych kolorowaliśmy wybrane zwierzątko,

dobieraliśmy kolor kredki, aby pasował do maści, sierści danego zwierzątka.

57 56

58

         Rozwiązywaliśmy też zagadki i odszukiwaliśmy obrazki

zwierząt występujących w zagadkach.

„ Siedzi w klatce kolorowa i powtarza różne słowa. (papuga)

„Trąbę z sobą nosi a nie jest trąbaczem,

gdy pójdę do zoo może go zobaczę. (słoń)

 

„Mój przyjaciel pies”

 

„Często widzisz go w ogrodzie

często biega po ulicy.

Czasem sam wędruje,

a czasem na smyczy.

Ma wilgotny, czarny nosek

i wesołe oczy, gdy do domu

wracasz, w ramiona ci wskoczy”

 

         Słuchając tego wierszyka i przyglądając się pieskowi – zabawce,

zapoznaliśmy się z wyglądem, sposobem poruszania się, odżywiania pieska

i oczywiście jego charakterystycznym głosem.

Naśladowaliśmy szczekanie, warczenie, wycie i skomlenie tych czworonogów.

  Wiemy już czego potrzebuje pies, by można z nim było wyjść na spacer.

         Oglądaliśmy obroże ze świecącymi elementami by pieska było widać wieczorem,

smycz, chustkę do ozdoby, a nawet psie butki i kamizelkę na zimę.

61 62

63 65

         Poznaliśmy różne rasy psów na przykładzie piesków – maskotek.

Porównywaliśmy ich wygląd, wielkość i barwę sierści.

78 79

         Bawiliśmy się tymi pieskami przy słuchaniu piosenki „Jamniczek”.

Czesaliśmy, głaskaliśmy, zakładaliśmy obrożę, butki i inne rekwizyty,

karmiliśmy, tańczyliśmy, wyprowadzaliśmy na spacer.

80

         Bardzo podobała nam się inscenizacja ulubionej piosenki „Popatrzcie na jamniczka”.

Jamniczek bardzo rozrabiał i tylko „... jak spał taką grzeczną minę miał”.

 87 99

         Własne zwierzątko to nie tylko zabawa i radość, lecz obowiązek i troska.

Przykłady dobrego i złego postępowania obejrzeliśmy na ilustracjach.

90 100

 

Zwierzątkom dokuczać, to bardzo złą wada

I piesek ma czucie, choć o tym nie gada.

Kto z pieskiem się drażni i ciągnie za uszko

To bardzo niedobre musi mieć serduszko”

 

         Dużo radości przyniosła nam zabawa z podziałem na role „Spacer z psem”

„Raz, dwa, trzy

pieskiem będziesz ty!”

         Dobieraliśmy się parami - „Pan i „pies”. Naprawdę wczuwaliśmy się w te rolę.

Widać, że powoli nabieramy umiejętności współdziałania w zespole.

92 94

                      101 103

         W zabawie matematycznej karmiąc pieski kośćmi liczyliśmy w zakresie dwóch.

96 97

109 111

  „Jeden, dwa

jeden, dwa

dzisiaj u nas

 mamy psa.

Kto z nas kości mu przyniesie

może ty, może ja?

Licz od nowa

raz i dwa”

         Uczestniczyliśmy aktywnie w zabawie dydaktycznej

„Posadź pieska „na”, „pod”, lub „za” krzesełkiem.

112 113

114 116

         Tropiliśmy też Azorka, który wciąż się gdzieś chował przed nami w sali.

126 118

119

        

 

         Zrobiona z desek – mieszka w niej piesek – to... oczywiście buda.

Z ochotą wyklejaliśmy dom dla pieska z gotowych elementów.

Każdy był zadowolony z efektów swojej pracy.

Bo pieski to nasi najwierniejsi przyjaciele.

131 132

134 135

 

„Tato, tato...”

 

„ Tato, tato silny tato

bardzo kocham cię

dla Ciebie serduszko

dla Ciebie buziaki

dla Ciebie słoneczko

dziś maluje kwiaty”

         Te i jeszcze wiele innych piosenek śpiewaliśmy

z okazji zbliżającego się Dna Taty.

         Rozmawialiśmy na temat rodziny- jej członków,

jak okazujemy szacunek – miłość do bliskich.

W tym przypadku chodziło głównie o tatę.

Oglądaliśmy plakat i opowiadaliśmy sobie jaki jest mój tata – jak wygląda i co robi?

136 146

         W zabawie dydaktycznej „ Co robi mój tata?” przedstawialiśmy różne scenki z życia,

np. tata łowi ryby, tata się goli, czyta książkę, pije kawę, gra na gitarze itp.

151 152

155 158

 

         Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy prezent dla taty – zakładkę do książki.

166 167

171 172

      

Z okazji zbliżającego się Dnia Ojca życzymy wszystkiego najlepszego,

przede wszystkim pociechy ze swoich dzieci:)

 

„Przyszło do nas lato”

 

„ W kolorowych kwiatach

nad łąkami żółty motyl sobie lata

dobrze że jest lato, lato cieszy

gdy żar z nieba się leje

na lody czas...”

 

         W tym dniu przyszliśmy ubrani na żółto. Bawiliśmy się żółtymi zabawkami,

tańczyliśmy na żółtych matach z żółtymi balonami i bibułami.

174 176

182 194

202 201

         Omówiliśmy sobie z czym kojarzy nam się lato.

Z ciepłą, upalną pogodą, soczystymi owocami, swobodnymi zabawami nad wodą,

cienkim ubraniem.

179

         Bawiliśmy się też na naszym tarasie korzystając z ciepłej pogody.

         Lody, lody śmietankowe, malinowe, truskawkowe...

z tej okazji wykleiliśmy sobie lody z papieru,

ale potem na pewno pójdziemy na prawdziwe zimne lody.

206 208

209 211

 

Lody, lody dla ochłody. Takie jest to lato:)

 

         Zapraszamy do oglądnięcia zdjęć z Dnia Dziecka do galerii głównej.

         Obchodziliśmy urodziny Zosi A. oraz Ksawerego. Był poczęstunek, śpiew i wesoła zabawa. Życzymy Wam zawsze uśmiechniętej buzi i samych radosnych dni.