Sprawozdanie luty 2021.

przez Promyczek
Odsłony: 21

Tydzień żłobkowych zajęć rozpoczęliśmy od tematyki „ Zwierzęta gospodarstwa domowego”. Wysłuchaliśmy wiersza o pieskach oraz obejrzeliśmy ilustracje przedstawiające różne rasy czworonożnych przyjaciół. Każdy z nas wybrał swojego ulubionego przyjaciela.

12 26

31

Do żłobkowej krainy przybył niezapowiedziany gość – głodny, czworonożny przyjaciel…

Z wielkim zaangażowaniem nakarmiliśmy pieska wrzucając mu do miski pyszne kości.

8 9

22

W zajęciach ruchowych naśladowaliśmy poruszanie się piesków.

15

 

W zajęciach plastycznych „ Azorek i jego buda” naklejaliśmy budę z wcześniej wyciętych elementów: trójkąta i kwadratu. Pomalowany i naklejony piesek miał swój domek.

4 

 

Zakasaliśmy rękawy i bez najmniejszego problemu segregowaliśmy psiaki na małe i duże.

6 11

W zabawie ruchowo – orientacyjnej „Łowimy ryby” – próbowaliśmy złowić rybki używając wędek.

2 24

30

Na wyścielonym materiale, który tworzył „akwen wodny” poszukiwaliśmy rybek. Znalezione rybki trafiły do „koszyczków wypełnionych wodą”.

14 20

 

Czerwone i zielone obręcze ułatwiły nam segregacje rybek według koloru.

13

Farba, pędzel i nasze małe rączki stworzyły kolorowe rybki.

21 1

19

Niebieska kredka ułatwiła nam stworzenie akwarium.

16 17

„Walentynki – tydzień miłości”

„ Dzisiaj jest takie święto,

że buzię mam uśmiechniętą.

Bo wszędzie dookoła nas

nastał miłości czas.

Z tej miłosnej przyczyny

pałam miłością do całej rodziny.

Walentynkowym zwyczajem

wyznania wszystkim rozdaję

i dzielić sympatią się chcę,

bo ja kocham Cię!”

Tematyką przewodnią tygodnia były walentynki – okazywanie sobie, przyjaźni, miłości.

Zabawa ruchowa pt.”Strzała amora” polegała na dorzuceniu do celu – serca piłeczki i sprawdzenie czy strzelamy równie celnie jak Amor.

34 36

38

„Mam chusteczkę haftowaną co ma cztery rogi…” śpiewając i poruszając się w rytm tej piosenki przekazywaliśmy wybranemu koledze chustkę.

40 41

51

Podczas zabawy „Wirujące serca” dmuchaliśmy tak mocno na zawieszone na tasiemce serduszka, aby wprawić je w ruch.

54 56

60 66

Z łatwością wykonaliśmy zadanie, które polegało na segregacji serc małych i dużych do odpowiedniej obręczy – doszliśmy do wniosku, że trening czyni mistrza :)

70 62

63 64

„ Serduszko puka w rytmie cza – cza…” używając stetoskopu wsłuchiwaliśmy się w rytm bicia serduszka naszych kolegów.

73 74

75 76

 

Obchodziliśmy „ Bal walentynkowy” – kolorem przewodnim imprezy był oczywiście kolor czerwony. Śpiewów i tańców było co niemiara. Dużo radości sprawiła nam zabawa z chustą animacyjną – wrzucaliśmy do niej balony, a następnie poruszaliśmy chustą tak aby nie wypadły. Panie zrobiły nam z chusty ogromną „chmurkę”, następnie łapaliśmy bańki. Mieliśmy również swoją „foto – budkę” – robiliśmy zdjęcia wsadzając główkę w wycięte serce zamieniając się w ten sposób w walentynkowe serduszko miłości.

79 80

86 88

97

Bawiliśmy się w poszukiwaczy zaginionych serc – wyszukiwaliśmy serduszka ukryte na sali, następnie przyklejaliśmy je na plakat.

100 101

102

Na zajęciach plastycznych metodą wydzieranki wypełnialiśmy kontur serca ćwicząc w ten sposób sprawność naszych rączek.

104 105

106

„ Koty, kotki, kocięta…”

Kot – to ulubione zwierzątko dzieci. Opisywaliśmy i wskazywaliśmy jak wygląda, porusza się, odżywia. Naśladowaliśmy jakie wydaje odgłosy – miauczenie, mruczenie.

Oglądając ilustracje dowiedzieliśmy się jak opiekować się tym zwierzątkiem. Nie wolno robić mu krzywdy, trzeba go karmić, poić, bawić się z nim, pielęgnować.

110 111

112 116

118 119

W zabawie na spostrzegawczość do ilustracji dopasowywaliśmy rzeczy, które na danym obrazku też się znajdowały, np. miseczka dla kota, piłka

120 121

Ćwiczyliśmy położenie przedmiotu w przestrzeni – umieszczaliśmy kotka „na”, „pod” lub „za” płotkiem.

114 115

 

Czytaliśmy bajkę „Kocie zwyczaje”, na obrazkach śledziliśmy ich kocie przygody.

131

Wśród różnych kotów wyszukiwaliśmy „takie same”, czyli tworzyliśmy parę.

126 127

128 

Do koloru miseczki (białej, szarej, brązowej i żółtej) dostawialiśmy kotka o tej samej barwie.

132 133

134 135

Wyklejaliśmy sylwetę kotka pociętą włóczką, doklejając oczy, nosek i wąsy.

129 130

 

17.02.2021 „Światowy dzień kota”. Ustrojeni w „kocie opaski” przywitaliśmy się kocim „miau-maiu”! Harcowaliśmy po całej sali naśladując poruszanie się kotów,ostrzenie pazurków, koci grzbiet itp.

.145 146

Zwinni jak koty przechodziliśmy po płotku i przez tunel, by złapać pochowane w sali myszki.

149 150 

151 152

153

Bardzo nam smakowało mleko ze spodeczka, które piliśmy tak jak prawdziwe kotki, czyli – języczkiem.

137 142

143

Wiele radości przyniosła nam zabawa kolorowymi kłębkami wełny. Toczyliśmy je, goniliśmy, rozwijaliśmy, plątaliśmy.

154 156

165

Poplątana włoczka przydała nam się do zrobienia poduszeczki dla kotka.

168

Nawet wypróbowaliśmy jaka jest mięciutka,kładąc się na nią razem z kotkiem. Zaśpiewaliśmy mu kołysankę „ Aaa – kotki dwa…”

172

W zabawie „Kotek pod płotek” – przechodziliśmy na czworakach pod płotkiem, by upolować jak najwięcej szarych myszek. „ Idą, idą kot za kotem…. Resztę wam opowiem potem”

157 159

„Baśnie i bajeczki” to temat przewodni ostatniego tygodnia lutego. Z zaciekawieniem słuchaliśmy najpopularniejszych bajek ze żłobkowego księgozbioru.

181

„ Bajkowe puzzle” to nie lada postawione nam wyzwanie. Nasze poczynania uwiecznił żłobkowy obiektyw.

175 189

Najpopularniejsze bajki trafiły na żłobkową tablicę. Po wysłuchaniu opowieści mogliśmy wybrać swoją ulubioną bajeczkę wskazując ją paluszkiem.

173 184

W zabawie ruchowej wcieliliśmy się w detektywów poszukujących ukryty pantofelek Kopciuszka.

174 178

185

Wilk, gąski oraz mama gąska to postacie z zabawy ruchowej „ Gąski, gąski do domu…”. Ucieczka przed wilkiem okazała się świetną zabawą.

177 182

183

Na koniec przyszedł czas na zajęcia plastyczne. Ozdobiliśmy gotowymi elementami szablon chatki z piernika.

186 187