Sprawozdanie styczeń 2020.
- przez Promyczek
-
Odsłony: 651
Sylwestrowe szaleństwa i Nowy Rok za nami, jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego, a my nasze styczniowe zajęcia rozpoczęliśmy od poszukiwania zimy i śniegu bo baaardzo za nim tęsknimy.
Pierwszego dnia naszego zimowego tygodnia próbowaliśmy samodzielnie zrobić „śnieżki” z szarych gazet i powrzucać je do wiaderek lub zrobić wielką bitwę na śnieżki. Było bardzo śmiesznie i wesoło.
Ćwiczyliśmy w ten sposób nasze zdolności sensoryczne, zdolność chwytania, rzucania i zgniatania.
Kolejnego dnia dowiedzieliśmy się jak należy ubierać się zimą żeby nie zmarznąć. Najpierw Pani ubrała nas pokazując co i jak trzeba ubrać a później my ćwiczyliśmy zimowe ubieranie na lalach.
Ćwiczyliśmy w ten sposób swoją cierpliwość i uwagę.
Na koniec tygodnia przez dwa dni wykonywaliśmy pracę plastyczną „Narty”. Wymagało to od nas bardzo dużo skupienia i cierpliwości. Wyszło przepięknie.
Zabawy Karnawałowe
Baloniku nasz malutki rośnij duży okrąglutki.
Małe Żabki próbowały nadmuchać baloniki oraz posegregować je według wielkości.
Wielkimi krokami zbliża się do nas bal karnawałowy, przymiarki wciąż trwają kto będzie kim na balu.
Pani przygotowała dla nas rekwizyty potrzebne na bal, a my bardzo ładnie wskazywaliśmy gdzie jest balonik, a gdzie czapeczka i w nagrodę mieliśmy przyjęcie karnawałowe
Praca plastyczna „Karnawałowy balon”.
Kocham Cię Babciu, Kocham Cię Dziadku – nasze zajęcia rozpoczęliśmy od omawiania ilustracji
przedstawiających czynności wykonywane przez babcie i dziadków.
W zabawie „Herbatka dla babci i dziadka” doskonaliliśmy poczucie równowagi.
Lubimy pomagać naszym babciom, dlatego też podlaliśmy babci kwiatka, powycieraliśmy kurze, pozamiataliśmy podłogę i zrobiliśmy zakupy.
A wszystko po to, żeby sprawić babci niespodziankę.
W kolejnej zabawie przyporządkowywaliśmy serca dziadkowi, a kwiatki babci.
Każda babcia i dziadek zasługują na kolejną niespodziankę, my też taką przygotowaliśmy. Oto nasze prace.
„Zwierzątka naszych dziadków” to zabawa ortofoniczna, w której nazywaliśmy zwierzątka i naśladowaliśmy ich odgłosy.
Następnie z klocków plastikowych zbudowaliśmy zwierzątkom domki. Doskonaliliśmy sprawność manualną naszych paluszków.