Sprawozdanie luty2020.

przez Promyczek
Odsłony: 230

Pomimo, że zima nie zagościła postanowiłyśmy przybliżyć dzieciom krajobraz zimowy.

1 2

A następnie wykonaliśmy „sztuczny śnieg” używając sody i wody. Mieliśmy okazję dotknąć i udoskonalić sprawność naszych paluszków lepiąc ze śniegu różne kształty.

3 4

5

Przypomnieliśmy sobie także o ciepłej odzieży, a potem podjęliśmy próbę ułożenia czapek i

rękawiczek do pary.

6 7

Uważnie wysłuchaliśmy historyjkę obrazkową „Przygoda bałwanka”.

8  9

Ćwicząc nasze poczucie równowagi pokonaliśmy drogę po śladach, aby dotrzeć do bałwanka.

10 11

12

Jesteśmy bardzo spostrzegawczy, dlatego też z łatwością znaleźliśmy ukrytego w naszej sali bałwanka.

13 14

15

Segregowaliśmy również śnieżynki według wielkości (duże-małe).

16 17

Podczas ćwiczeń oddechowych doskonaliliśmy prawidłowe oddychanie.

18 19

Sprawdziliśmy jakie w dotyku są kostki lodu i płatki kosmetyczne. Okazało się, że lód jest twardy i zimny, a pod wpływem ciepła roztapia się. Natomiast płatki kosmetyczne są miękkie, ciepłe i delikatne.

20 21

Wiele frajdy sprawiła nam zabawa „Rzuty śnieżkami”.

22 23

Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy obrazek zimowy za pomocą kredy i białej pasteli. Oto nasze prace.

24 25

26

Ważnym wydarzeniem były także pierwsze urodziny Olusia. Wspólnie zajadaliśmy się chrupkami. Olusiowi życzymy dużo zdrówka.

                            28   27

„Kogo kocham, kogo lubię”

Tydzień Walentynowy rozpoczęliśmy od wspaniałej zabawy czerwonymi balonikami w kształcie serduszek. Próbowaliśmy podrzucać je jak najwyżej,

 a następnie złapać tak, aby nie upadły na ziemię, ćwicząc przy tym nasz refleks i koordynację ruchową.

29 30

31 32

 

 

Wspólnym, radosnym zabawom z balonami nie było końca. Balonowe serca tak przypadły nam do gustu, że nie chcieliśmy się z nimi rozstać.

35 37

38 39

 

Kolejną fantastyczną zabawą było zdmuchiwanie różowych piórek. Każdy z nas bardzo się starał nabierać jak najwięcej powietrza i zdmuchnąć piórko jak najdalej. Razem z nami w zdmuchiwanie piórek bawiła się pani Ola, która pokazała nam w jaki sposób należy zdmuchiwać piórka. Zabawa była przednia.

43 44

45 49

 

Następnie oglądaliśmy obrazki, na których pokazane były sposoby okazywania sobie uczuć przez bliskie sobie osoby. Pokazywaliśmy jak na obrazkach postacie się przytulają i pomagają sobie w potrzebie.

50 51

 

Wspaniałą zabawą okazało się słuchanie bicia naszych serduszek za pomocą stetoskopu. Słuchaliśmy własnego bicia serca, ale także bicia serc naszych koleżanek i kolegów.

52 54

56 55

 

Kolejną rzeczą jaką robiliśmy było wykonywanie pracy plastycznej „walentynkowe serduszka”. Malowaliśmy swoją rączkę na czerwono i z pomocą pani odbijaliśmy ja na dużym sercu. Efekt końcowy był naprawdę wspaniały.

57 58

59 60

 

 

Po tym wszystkim kontynuowaliśmy zabawę farbami i każdy z nas samodzielnie malował pędzlem walentynkę dla swoich rodziców.

62 63

64 65

68 72

 

Walentynkowy tydzień zakończyliśmy zabawą, którą nazwaliśmy „spacery z serduszkiem”, każdy z nas podczas tej zabawy mógł poćwiczyć swoją koordynację wzrokowo-ruchową.

73 74

75 76

77

 

Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku.

 

Nasz kotek też się rozchorował ale wśród małych Żabek znaleźli się lekarze, którzy kotka wyleczyli.

78 79

80 82

 

  

Nasza pani pokazała nam kolorowe obrazki, które przedstawiały różne kotki, a my próbowaliśmy naśladować to co kotek robił na obrazku.

83 84

85

 

Uczyliśmy się ćwiczeń wspomagających kształtowanie u dzieci orientacji przestrzennej (na, pod, obok).

86 87

89 91

 

W środę obchodzimy dzień kota. Wszyscy przyszliśmy przebrani za kotki było mnóstwo zabaw - Uciekaj myszko do dziury, wyścigi samochodowe i budowaliśmy domy dla kota i myszki, a na koniec pani przeczytała nam książeczkę o kotku którą przyniósł Ignaś.

93 94

96 103

106 107

 

Po wszystkich zabawach nasz kotek był zmęczony i głodny więc postanowiliśmy go na nakarmić.

108 109

 

Praca plastyczna „Nasz milusiński”.

111 112 

113 114