Sprawozdanie październik 2021.

przez Promyczek
Odsłony: 322

Jesień się zbliża dużymi krokami, listki jesienne barwy przybrały…

49 42

41 45

,,Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Jabłka, gruszki, winogrona,
wszystko w koszu chowa.

Ref.:
Jesień – deszcz i słota –jesień,
złote liście – jesień,
dużo grzybów oczywiście.
Jesień – jarzębina – jesień,
głóg, kalina – jesień,
co nam przyniesie?

Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Marchew, buraki ,ziemniaki
wszystko w koszu chowa.
Ref.:
Jesień – stos orzechów – jesień
to żołędzie – jesień,
kasztanów pełno wszędzie.
Jesień – odlot ptaków –  jesień.
Dookoła – jesień, jesień nas woła.

Pani jesień podarowała nam ogromny kosz jesiennych skarbów.

11 18

19

Z dużym zainteresowaniem oglądaliśmy te dary; kolorowe listki, szyszki,  żołędzie, korale, jarzębiny i  kasztany…

20 21

Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę?

13 15

22

 W kasztankowe gry bawiliśmy się doskonale, toczyliśmy kasztanki po podłodze, układaliśmy jeden za drugim, wesoło bawiliśmy się kasztankowymi wężami oraz stroiliśmy się w kasztankową biżuterię.

27 3

 Wkładaliśmy kasztany do różnych pojemników doskonaląc motorykę, sprawność dłoni, paluszków, chwyt pęsetkowy i spisaliśmy się znakomicie wykonaliśmy samodzielnie grzechotki, z których będziemy korzystać  podczas zabaw muzyczno-rytmicznych…

24  26

29 39

Butelki sensoryczne sprawdziły się również w kolejnej zabawie tym razem ruchowej – zabawie kręglami…

28 30

 Kasztanki wykorzystaliśmy również w pracy plastycznej

 Ślimak, ślimak pokaż rogi…

8 10

 

Jak jesień to grzybobranie! Zapraszamy państwa na nie…

50 51

54 55

 Grzybek tu, grzybek tam
Ty go nie znasz, a ja znam!
Tu borowik kłania się,
A muchomora nie bierz, nie!
Grzybek tu, grzybek tam.
Pełen koszyk grzybów mam.
Żegnaj lesie miły nasz, 
bo do żłobeczka wracać czas…

Po ścieżce sensorycznej przechadzamy się boso …

32 34

35 40

I jeszcze kolejna porcja  wrażeń dotykowych…

36 37

38

I tak powstał nasz muchomorek...

56 57

58 1

 

Miły muchomorku, powiedzieć mi musisz          

Gdzie kupiłeś taki śliczny kapelusik?

Moja wiewióreczko, chętnie Ci odpowiem.   

  Ja go nie kupiłem, wyrósł mi na głowie.

44 43

47 48

 

 

ŚWIĘTUJEMY PIERWSZE URODZINY JASIA

6 7

             Zapoznaliśmy się z owocami jesieni takimi jak jabłko,śliwka czy gruszka. Obejrzeliśmy je dokładnie a nawet próbowaliśmy.

59 61

            Jabłuszko do jabłuszka, śliweczka do śliweczki oraz gruszka do gruszki – segregowaliśmy owoce do odpowiedniego koszyczka.

62 63

64 65

            Na zajęciach plastycznych przy użyciu gąbeczek malowaliśmy szablon wybranego przez nas owocu.

66 67

68 70

71

            Nasza sala zamieniła się w sad – zbieraliśmy papierowe jabłka z drzewa i chowaliśmy je do koszyka.

72 73

74 75

76

            Następnie gotowaliśmy zupę owocową. Do garnków wrzucaliśmy owoce, które później mieszaliśmy drewnianymi łyżkami.

78 79

80

            Oglądaliśmy ilustracje ukazujące sad.

81 83

            Śpiewaliśmy też piosenkę pt. „Małe czerwone jabłuszko” przy użyciu instrumentów.

84

            Bardzo podobała nam się inscenizacja wierszyka pt. „Wpadła gruszka do fartuszka”.

85 86

87

            Nasze rączki ćwiczyliśmy podczas zabawy pt. „ Sad” zrywając owoce (piłeczki) z gałązek drzew.

88 89

90 91

            Naszą grupę odwiedził mały robaczek, który mieszkał w jabłuszku i opowiedział nam swoją historię.

92 93

94

            Do papierowego koszyczka próbowaliśmy wkładać owoce usprawniając w ten sposób ruchy naszych paluszków.

95 97

98

            Na zakończenie naszych tygodniowych zajęć zrobiliśmy słoiki pełne owoców.

99 100

101

 

            W kolejnym tygodniu tematem przewodnim zajęć był kundelek.

Zapoznaliśmy się z jego wyglądem. Bawiliśmy się pluszowymi pieskami, próbowaliśmy je karmić czy wychodzić z nimi na spacerek, a nawet chowaliśmy się w ich budzie.

103 104

110 115

133 144

            Słuchaliśmy bajek o pieskach, wskazywaliśmy gdzie ma ogonek, nos, ucho i oczy.

135 141

147

            Wykonaliśmy pracę plastyczna – przyklejaliśmy na kartce sylwetkę pieska wraz z budą.

116 123

125 132

            Kolorowaliśmy kredkami postać kundelka.

119 149

            Chodziliśmy po macie sensorycznej o zróżnicowanej strukturze powierzchni. Ten tydzień przyniósł nam mnóstwo radości.

146 127

128 129